Call of Duty: Vanguard, Activision, Multiplayer Call of Duty: Vanguard nabídne 20 map

Multiplayer Call of Duty: Vanguard nabídne 20 map

Novinkou je zničitelné prostředí, nastavení tempa hry, ale i výrazné efekty počasí

8. 9. 2021
Název: Call of Duty: Vanguard Vývojář: , , Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 5. 11. 2021

Vývojáři ze studia Sledgehammer Games věnovali včerejší večer podrobnému představení multiplayeru v Call of Duty: Vanguard, který formou gameplay videí unikl již v průběhu dne. Bezmála půlhodinový stream otevřel nový trailer, po kterém následovaly poměrně výživné debatní bloky, v nichž došlo na představení dostupného obsahu v den vydání, vývojáři se zaměřili také na zničitelnost jednotlivých map, promluvili o své vizi druhé světové války a pochopitelně rozebrali samotnou hratelnost. To vše jde ruku v ruce s připomenutím, že už od 10. září budou moci hráči s předobjednávkou na PS4 i PS5 vstoupit do dříve představené multiplayerové bety a o týden později se bude pozvánka týkat i hráčů na dalších platformách.

Začněme dostupnými mapami, bez ohledu na to, že množství automaticky neznamená výhodu pro hráče. Zástupci Sledgehammer Games potvrdili, že na startu Call of Duty: Vanguard bude dostupných 20 map, z čehož 16 poslouží tradičním herním módům a 4 budou zpracovány výhradně pro režim Champion Hill. Ačkoliv by se mohlo zdát po proběhnuvší alfě, že tento mód dostane od vývojářů další extra porci, ve skutečnosti jsou zmiňované čtyři mapy ona papundeklová mini bojiště, takže na tomto poli se nic nemění. Přesto chtějí vývojáři vzít hráče do všech koutů světa a s přihlédnutím k tomu, že se bude singleplayerová část odehrávat na čtyřech frontách, také mapy pro multiplayer budou v tomto ohledu velmi pestré. Finální zážitek pak má podle zástupců studia působit jako skákání po mapě světa, což by mělo být prevencí nudy a nadměrného opakování stejných map pořád dokola, i když o tom posledním stejně budou ve výsledku rozhodovat sami hráči.

Vývojáři upozornili, že každý přístup s sebou přináší mnoho aspektů, takže například v režimu tactical sice budete mít trochu víc času se rozhlédnout, ale na druhou stranu bude každý střet s protivníkem důležitý.

Vývojáři dále zmínili již dříve představený mechanismus pro určování tempa hry, který má zřejmě posloužit hráčům rozdílného vkusu i schopností. Jak už jsme vás dříve informovali, před vstupem do lobby si budete moci vybrat ze tří variant – tactical, assault a blitz. Nelze však jednoduše říct, že hraní v módu tactical s nižším počtem hráčů (typicky 6v6) bude snazší, než blitz s desítkami vojáků pobíhajících po mapě. Vývojáři upozornili, že každý přístup s sebou přináší mnoho aspektů, takže například v režimu tactical sice budete mít trochu víc času se rozhlédnout, ale na druhou stranu bude každý střet s protivníkem důležitý. Na opačné straně pak blitz sice nabídne frenetickou akci, ale v boji se budete moci více spolehnout na spoluhráče, kteří budou pokaždé poblíž a mohou přiložit ruku k dílu, kdyby se potyčka nestáčela požadovaným směrem.

Hratelnost bude ovlivňovat také zničitelné prostředí, díky kterému budou mapy vypadat na začátcích zápasů úplně jinak než na jejich koncích. Nejde sice o bezbřehou možnost ničit úplně všechno a posílat k zemi celé budovy, ale vývojáři přidali do všech lokací pro hráče jasně identifikovatelná místa, kterými lze buďto proběhnout, nebo je rozstřílet. Týká se to i objektů na jednotlivých místech, které nejsou pevně spojeny se zemí, jako je nábytek, nejrůznější terasy či malé stříšky. Smyslem je dát hráči více možností, jak přistoupit k boji, a jak uspět ve střetu s protivníkem. S celkovým zážitkem se pak samozřejmě pojí také možnost vytvořit si vlastní třídu na základě zvolené zbraně, jejích modifikací, kalibru nábojů a obligátních tří perků posilujících všechno možné, až po krátkodobé vidění skrze zničitelné zdi. Přepracování se dočkal také systém pro položení zbraně na pevný objekt v zájmu zvýšení přesnosti – díky novým možnostem se lze v Call of Duty: Vanguard v tomto krytu a s takto umístěnou zbraní pohybovat do stran a vykrýt případně více úhlů rychleji a efektivněji. Protipólem je krycí střelba či střelba naslepo, ze které ale lze přejít k výše popisovanému stylu a začít rychle střílet opět co nejpřesněji.

Například tichomořská mapa Gavutu bude moci vykouzlit ono příslovečné peklo v ráji, když se v bouřce začnou mohutně naklánět palmy i jejich listy.

Jak už zaznělo dříve, Call of Duty: Vanguard využívá engine a technologie, na jejichž základech stojí poslední Call of Duty: Modern Warfare. Šlo o jeden z nejhezčích dílů za poslední roky a lidé ze Sledgahmmer Games se chtěli výsledku přinejlepším vyrovnat. Vzhledem k tomu, že jde o nejnovější díl série, dá se očekávat použití těch nejmodernějších postupů, jednotlivé detaily ale působí snad ještě slibněji. Protože pohyb hráčů, vlastní souboje i zničitelnost prostředí vývojáři zvládli na první pohled obstojně, věnovali se také například efektům počasí nebo barevnosti map, aby působily realističtěji a detailněji než v případě předchozích dílů. Například tichomořská mapa Gavutu bude moci vykouzlit ono příslovečné peklo v ráji, když se v bouřce začnou mohutně naklánět palmy i jejich listy. To samé ale platí také pro bojiště v Evropě, které se mohou zahalit do tmy, případně i nepříznivého počasí, a vykouzlit atmosféru, která byla donedávna spíše doménou Battlefieldu. Bohužel už ale vývojáři nevymezují, jak velké rozdíly budou panovat při hraní na aktuální a předchozí generaci konzolí, nicméně jeden z bloků včerejší prezentace věnovali specificky verzi pro PC.

Lidé ze Sledgehammeru se nezdráhali označit verzi pro Windows za tu s nejširším množstvím nastavení a mezi řádky naznačili, že ačkoliv většina marketingu se věnuje hlavně hraním na konzolích, na PCčkáře nikdo nezapomíná. Hráči budou moci uplatnit široké nastavení grafiky, prvků přístupnosti či speciálního nastavení, které v době čekání na další zápas umožní multitasking ve Windows. Zlepší se také systém detekce optimálního nastavení s možností určit priority – lepší grafika vs. co nejvyšší framerate – a na PC bude údajně nejlépe zvládnutý input lag, který vývojáři speciálně měřili v zájmu co nejlepších výsledků. S tím vším se pak samozřejmě pojí maximální provázání celé komunity, která bude moci využít hraní napříč všemi dostupnými platformami a váže se k tomu i nový systém klanů, jehož příslušníci mohou přicházet z jakékoliv platformy.

Poslední část včerejšího představení věnovali vývojáři detailům ohledně režimu Warzone, o kterém se budete moci na Vortexu dočíst v samostatném článku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru