Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Modifikace konečně nabízí důstojnou verzi Alyx bez VR

Modifikace konečně nabízí důstojnou verzi Alyx bez VR

Některé funkce byly zcela vyškrtnuty. Autor modu ale přiznává, že ve VR je hra lepší

Zdroj: Fake Factory, Cinematic mod
1. 6. 2020
Název: Half-Life: Alyx Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 23. 3. 2020

Už před vydáním Half-Life: Alyx se rozhořela diskuse, jak dlouho bude autorům modifikací trvat, než obejdou nutnost použít pro hraní vytouženého pokračování jedné z nejoblíbenějších sérií VR headset. Skoro se zdálo, že si to někteří modaři vzali jako povinnost a skutečně, krátce po vydání hry se začaly první ne-VR verze objevovat. Jak už ale vývojáři předeslali, Alyx vznikala primárně pro hraní ve virtuální realitě a obsahuje prvky, které se bez pohybového a prostorového ovládání simulují jen velmi těžko. Mohli jsme se o tom přesvědčit i v některých pokusech, o nichž jsme psali na Vortexu – šlo zejména o krkolomné zpracování chytání telekinezí přitáhnutých předmětů, ale také o obyčejné nabíjení, které ve VR vyžaduje práci obou rukou. Zdá se však, že fanoušek s přezdívkou Goutrial konečně pochopil, kudy vede cesta a za použití několika již dříve dostupných modifikací připravil balíček, který snad poprvé přináší plnohodnotnou možnost, jak projít příběhem Alyx bez VR a nezlomit si při tom všechny prsty.

O kompaktní kolekci modů, které Goutrial použil, ale sám nevytvořil, informoval prostřednictvím videa, které nejlépe demonstruje, co přesně se v jeho podání s Half-Life: Alyx stalo. Aniž bychom chtěli do přílišných podrobností, Goutrial odstranil řadu prvků, které mimo virtuální realitu nefungují, přidal oblíbené zbraně z druhého dílu série a nezapomněl ani na animace rukou a přepracovaný interface. Výsledkem tak není věrná předělávka Alyx, kterou jen někdo za ruku vyvedl z virtuální reality, ale upravená a hlavně snesitelná verze hry, díky které máte možnost zažít opravdu povedený příběh a projít novými lokacemi zdánlivě opuštěného City 17, resp. karanténní zóny na jeho okraji. Sám Goutrial smířlivě tvrdí, že tohle není ten nejlepší způsob, jak si Alyx užít, chtěl ale zpřístupnit zážitek ostatním a ukázat, jak by tradičněji pojatý Half-Life vypadal na druhé generaci enginu Source.

Sám Goutrial smířlivě tvrdí, že tohle není ten nejlepší způsob, jak si Alyx užít.

Důvod, proč tuto skutečnost zmiňuje, a činí tak i autor základu celého modu na Githubu, je snaha předejít kritickým ohlasům a nadávkám. Vychází totiž najevo, že hraní ne-VR verze je až příliš snadné a rozhodně se hloubkou zážitku nedokáže vyrovnat s již několikrát zmiňovaným předchůdcem. To ale nevypovídá nic o kvalitě a zážitku z hraní Alyx správným způsobem, které v ideálních VR podmínkách nechybí neopakovatelná atmosféra a právě proto, že design počítá s lidskými chybami a bezprostředním tlakem na samotného hráče, je Half-Life: Alyx tak skvělou hrou. Pokud se tedy pomocí popisované modifikace pustíte do hraní i vy, mějte na paměti, že například bez oné telekineze nebo skutečné střelby je zážitek zcela neporovnatelný s původním konceptem od Valve.

Pokud vám ale ani tohle nevadí, stažení 250megabajtového archivu vám nestojí nic v cestě a možnost zjistit, jak to bylo s Alyx, jejím otcem a dalšími oblíbenými postavami, je vám plně k dispozici.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru