Microsoft údajně pracuje na velkém cloudovém MMO

Microsoft údajně pracuje na velkém cloudovém MMO

Vznikat má ve finském studiu Mainframe. Dostupné prý bude na PC, konzolích i mobilech

Zdroj: Mainframe
22. 10. 2021

Novinář Jez Corden ve svém podcastu The Xbox Two promluvil bez širšího kontextu o novém MMO, na jehož vývoji má s Microsoftem spolupracovat finské studio Mainframe. Podle Cordena se má jednat o titul, který poběží v cloudu, takže se k němu budou moci připojit hráči na jakémkoliv zařízení bez nutnosti disponovat výpočetním výkonem pro hraní her. Potenciálně se tak nabízí vydání či spíše dostupnost na PC, konzolích i mobilních telefonech či tabletech, což má být jedna z největších předností celé hry. Tou další může být i živé vstupování vývojářů do probíhající hry tím, že v jeden čas všem hráčům nasypou do cesty nepřátele a budou sledovat, jaký chaos to mezi hráči rozpoutá.

Corden nepřidal mnoho dalších detailů, jeho zprávu ale přímo potvrdil – i když stále v rovině spekulací – novinář Jeff Grubb. Ten zmínil, že projekt má nést kódové označení Pax Dei, v překladu tedy Boží mír, a že o něm slyšel od několika na sobě nezávislých zdrojů. Uvedl také, že je Microsoft z myšlenky nadšený, což lze s přihlédnutím k aktivitám na poli cloudového, resp. streamovaného hraní pochopit. Grubb dále potvrzuje, že právě onou cloudovou verzí se nemyslí například jen odložení části výpočtů na vzdálené servery, ale skutečně instantní přístup pomocí internetu v podstatě odkudkoliv, což by mohlo být výhodou i nevýhodou současně, bude-li mít vznikající projekt kompetitivní složku. Větší odezva způsobená kolísáním internetového připojení by se totiž mohla výrazně propsat do celého zážitku, na druhou stranu ale nepochybujeme, že se vývojáři těmito otázkami sami zabývají.

Oba citovaní novináři pak zmiňují designéra Hidea Kodžimu, který má podle jiných spekulací potenciálně pracovat s Microsoftem na své vlastní cloudové hře, a právě zkušenosti z vývoje Pax Dei by mohli celé spolupráci významně pomoci. Celá úvaha je ale dosti nejasná a mnohem konkrétněji působí v případě jakýchkoliv cloudových her odkaz na bývalou design directorku ve Stadii Kim Swift, která se letos v červnu připojila k Microsoftu. Může to být ona, kdo s finským studiem Mainframe momentálně jedná o vývoji zmiňovaného MMO a může být potenciálně prostředníkem k možné budoucí akvizici. Mainframe totiž podle svých slov postupně vyrostlo v plnohodnotné studio a hodlá skloubit „to nejlepší z AAA, MMO a mobilního hraní do sociálního sandboxu hratelného na každé obrazovce“.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru