Microsoft údajně dál pracuje na bezdiskovém Xboxu

Project Lockhart by měl doprovodit výkonnější model. Blíží se definitivní konec bazarovek?

5. 12. 2019

Že za rok touto dobou oslavíme příchod nové generace konzolí, bereme i s přihlédnutím k dřívějším vyjádření zástupců Sony a Microsoftu jako hotovou věc. PlayStation 5 i nový Xbox přezdívaný Project Scarlett dorazí během příštích Vánoc, množí se informace o devkitech a obě společnosti nenápadně poukazují na to, jaké prvky a funkce pro ně budou v budoucnu důležité. O jedné záležitosti se ale mluvit přestalo – co se stalo s plány na údajnou levnější variantu nového Xboxu, u níž se nepočítá s diskovou mechanikou? Po spekulacích o projektu s kódovým označením Lockhart se slehla zem přibližně v době, kdy Microsoft uvedl bezdiskovou verzi stávajícího Xboxu One, podle Kotaku to ale neznamená, že by Microsoft ze svého záměru ustoupil. Informace redaktora Jasona Schreiera mluví o tom, že Lockhart je stále ve vývoji a stane se levnějším ekvivalentem výkonnějšího modelu s označením Anaconda.

Vývojáři prý také uvádí, že má Lockhart rychlejší procesor než jakákoliv současná konzole, čímž by mohlo být dosaženo vyššího, resp. stabilnějšího frameratu.

„Co v tuto chvíli neznáme – a co pravděpodobně ještě není úplně rozhodnuto – je cenové nastavení,“ říká Schreier a dále se odkazuje na nejmenovaného vývojáře, který má být se specifikacemi Lockhartu obeznámen. „Ve smyslu grafického výkonu přirovnal konzoli k PlayStationu 4 Pro, ačkoliv tu jsou další důležité aspekty, které výkon ovlivní. Stejně jako PlayStation 5 a Anaconda má mít i Lockhart rychlé SSD, díky kterému se výrazně sníží čas načítání,“ píše Kotaku. Vývojáři prý také uvádí, že má Lockhart rychlejší procesor než jakákoliv současná konzole, čímž by mohlo být dosaženo vyššího, resp. stabilnějšího frameratu.

Xbox Phila Spencera

Šéf divize Xbox Phil Spencer na svém twitterovém účtu před několika dny oznámil, že si právě donesl domů svůj vlastní Xbox Scarlett. Od nynějška se prý stává jeho hlavní herní konzolí, na které bude hrát, diskutovat s komunitou a využívat ke hraní Elite ovladač druhé generace. Vedle pochvaly směrem k týmu inženýrů tím nepřímo potvrzuje, že se v případě Xboxu i nadále počítá se zpětnou kompatibilitou, a to s největší pravděpodobnosti i pro hry z aktuálního Xboxu One

Schreier spekuluje nad tím, že Lockhart bude součástí velké marketingové kampaně na herně-streamovací službu xCloud a předplatné Xbox Game Pass, prostřednictvím čehož by se hráči mohli instantně dostat k velké knihovně her, a to včetně nejnovějších titulů. Kombinace obou těchto služeb by pak z Lockhartu učinila v první řadě prostředek ke streamování a zároveň také záložní možnost, jak si některé hry zahrát lokálně, byť ne v takové kvalitě jako na výkonnějším modelu. Podle Scheriera by Lockhart měl zvládat rozlišení 1440p, ve kterém by hry měly dosahovat frekvence 60 snímků za vteřinu s tím, že Anaconda zvládne 60 fps až ve 4K.

S vědomím, k jakým informacím a od jakých lidí se zmiňovaný redaktor Jason Schreier dostává, je poměrně bezpečné věřit, že popisované plány Microsoft opravdu má, je však nutné stále poukazovat na to, že jde jen o nepotvrzené spekulace. Microsoft na výzvu Kotaku reagoval pouze sdělením, že nic komentovat nebude, a hráči by neměli být překvapení, pokud o Lockhartu neuslyší nic během uvedení výkonnější Anacondy. Vydavatelé her nicméně k bezdiskovému řešení tíhnou čím dál tím víc, což se začíná postupně odrážet i ve způsobu, jakým se prodávají hry, zejména pak bazarové tituly z druhé ruky. Přesně tahle část byznysu, ze které nemají vydavatelé žádné peníze, i když se mohou zdát jejich požadavky neadekvátní, by díky přechodu na ryze digitální distribuci mohla úplně zmizet. A to je něco, z čeho vydavatelé podle Schreiera doslova slintají

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru