Microsoft: Na počtu prodaných konzolí nám tolik nezáleží

Phil Spencer znovu vysvětluje, jaké je poslání Xboxu. Proti PlayStationu a Switchi nic nemá

Zdroj: Microsoft
16. 8. 2020

Už v průběhu minulého týdne jsme vás upozorňovali na nejnovější epizodu netradiční talkshow Animal Talking, kam si herní novinář a filmový scenárista Gary Whitta zve zajímavé hosty z herního odvětví. Naposledy mu na rozhovor kývl Phil Spencer, jehož slova jsme posléze citovali jednak v souvislosti s nečekaným odkladem Halo Infinite a jednak vzhledem chystaných konzolí Xbox Series X a PlayStation 5. V této části rozhovoru nicméně Spencer rovněž připomněl, jak se v porovnání se Sony liší strategie Microsoftu a pronesl odvážný výrok – šéf herní divize otevřeně přiznal, že se honby za počtem prodaných kusů nové konzole účastnit nebudou.

Gary Whitta se Spencera zeptal, jaký je nejsilnější argument Microsoftu, aby si lidé během období letošních Vánoc koupili právě Xbox Series X. Na to začal Spencer podrobně rozebírat, nakolik se celková obchodní strategie kolem Xboxu v poslední době vyvinula a vzpomenul již známý postoj, tedy postavit celý zážitek kolem hráče. „Jde nám o to, jaké hry chtějí naši hráči hrát a kde. Za tímto účelem stavíme platformu, která umožní našim zákazníkům přenést celé portfolio her i jejich přátele a hrát kdekoliv,“ říká Spencer. Potvrzuje, že je zájmem divize Xbox vytvářet skvělé hry, které by však neměly být uzamčené na jediné platformě. Za tímto účelem používá jako příklad sledování filmů nebo poslouchání hudby, které je všude kolem nás, a stejně tak i v prostoru videoher by měli mít podle Spencera hráči pocit, že jsou součástí širší komunity.

Kdyby to měl být náš hlavní cíl, nevydávali bychom hry na PC nebo Xboxu One, nespustili bychom xCloud a neumožnili jsme hráčům hrát na telefonech.

Všechna vyjádření jsou s ohledem na aktivity Microsoftu spojené s hrami pochopitelná. Blíží se uvedení streamovací služby xCloud, která má potenciál přenést hraní mimo fyzickou konzoli. Velmi úspěšný je i Game Pass, o němž Spencer mluví opakovaně a jeho předplacení by se v podstatě by dalo považovat za onu příslušnost ke komunitě. Ovšem jak je uvedeno výše, nakonec prý nemá být vůbec podstatné, kolik se prodá nových Xboxů, protože ty neovlivní metriky, na kterých Microsoftu záleží víc. „Kdyby to měl být náš hlavní cíl, nevydávali bychom hry na PC nebo Xboxu One, nespustili bychom xCloud a neumožnili jsme hráčům hrát na telefonech,“ vysvětluje Spencer, ale obratem dodává, že nemá nic proti postupu Nintenda a Sony. „Děláme něco úplně jiného, než o co se snaží Sony, ale tím alespoň vzniká prostor pro alternativu a zákazníci poznají rozdíly,“ dodává.

Rozdíly by pak mělo vidět celé herní odvětví, včetně novinářů, kteří budou podle Spencera stavět hodnocení na tom, kolik konzolí PlayStation 5 se v porovnání s Xboxem Series X prodá nebo jak se budou prodávat first party hry. Microsoftu jde ale především o to, kolik hráčů vlastně hraje, jaké hry si nejvíc užívají a kolik přátel do společné zábavy zapojují. Xbox – jak o něm mluví Phil Spencer – by tedy měl být inkluzivní platformou, prostřednictvím které se mají zapojit všichni, kdo projeví o videohry zájem a nezabývat se tím, jaké zařízení mají zrovna po ruce.

Nahlásit chybu v článku

28

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru