Microsoft hledá řešení, jak dostat Game Pass na iOS

Pravidla App Storu to zakazují. Stejně jako v případě Amazon Luna vede cesta přes prohlížeč

9. 10. 2020

Od poloviny září mohou hráči na mobilních zařízeních s operačním systémem Android využívat službu xCloud. Od svého uvedení je nedílně spojena s Game Passem, konkrétně pak s nejdražší formou předplatného Ultimate, a odvážně naznačuje, jakým směrem by se mohlo hraní v budoucnu ubírat. Jenže zatímco Google a jeho distribuční platforma Google Play s aplikací Xbox Game Pass problém nemá, Microsoft naráží na pravidla konkurenčního App Storu, zamezující zpřístupnění služby na mobilních telefonech a tabletech s operačním systémem iOS. Přesto ale šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer uvádí, že Game Pass bude dostupný i na zařízeních značky Apple, vše se ale bude odehrávat mimo rozhraní vlastní aplikace.

Pokud jste před dvěma týdny četli naše představení streamovací služby Luna, kterou bude spouštět Amazon, jednou z nejzajímavějších věcí ve výše uvedeném ohledu bylo samozřejmé potvrzení, že mezi podporovanými platformami bude také iOS. Hráči se k ní totiž dostanou skrze prohlížeč, což podle aktuálního článku na portále Business Insider využije i Microsoft. Příslušní zaměstnanci herní divize totiž měli obdržet od vedení informaci, že začnou přípravy webové aplikace Game Pass, která bude spuštěna příští rok a k níž se hráči dostanou z jakéhokoliv zařízení. Jak je totiž známo, Apple (ani Google) přístup skrze web žádným způsobem neregulují a je plně v kompetenci uživatele, jaké stránky či služby sám navštíví.

Game Pass ne a Netflix ano?

V rámci popisovaných problémů s herními streamovacími službami často zaznívá, že stanovisko Applu působí zvláštně s přihlédnutím k dostupnosti Netflixu nebo Spotify. Televizní a hudební aplikace fungují na první pohled stejně jako Game Pass - tedy za cenu předplatného nabízí knihovnu seriálů, filmů a hudby, které se samostatně na App Storu či iTunes nemusí vždy prodávat. Z dřívějších vyjádření Applu ale vyšlo najevo, že rozdíl činí konkrétní médium, a zatímco závadnost výhradně „konzumovaného“ obsahu lze posuzovat poměrně přesně, hry jsou interaktivní a v tom je podle Applu problém.

Nejde přitom o žádné obcházení pravidel – sám Apple v nedávno aktualizovaných podmínkách uvádí, že jde o zcela legitimní způsob, na který se současně nevztahují pravidla ohledně plateb. „Samozřejmě, vždycky je tu internet a webové prohlížeče, kterými lze oslovit i uživatele mimo App Store,“ uvádí Apple v bodě 4.9 pravidel pro vývojáře. Znamená to, že hry obsažené v Game Passu, případně třeba v rozhraní Stadie, která se o penetraci iOSu také snaží, nemusí mít vlastní zápis v databázi App Storu, nemusí procházet vlastním posouzením a není u nich vyžadováno, aby je bylo možné z App Storu také pořídit.

Informace jde ruku v ruce s již dříve zveřejněnými plány Microsoftu, dostat Game Pass a xCloud na co nejvíce obrazovek a displejů, případně i s novou informací o zájmu uvést službu vedle mobilních telefonů také na konzolích a počítačích. Otázkou pochopitelně je, jak bude „přehrávač“ her ve webovém rozhraní fungovat, nakolik bude ovlivněna funkcionalita připojeného gamepadu a další okolnosti, které je momentálně složité předjímat. Jisté však je, že pokud Apple znenadání neotočí, Microsoftu a dalším se jejich záměr podaří.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru