Microsoft bude filtrovat komunikaci mezi hráči

Microsoft bude filtrovat komunikaci mezi hráči

Nevhodné zprávy odstraní, nadávky díky umělé inteligenci sám vypípá jako v televizi

15. 10. 2019

Už v květnu bylo možné vytušit, že Microsoft plánuje změny na poli pravidel pro vzájemnou komunikaci hráčů během hraní, a to na základě aktualizovaného desatera komunitních přikázání i vyjádření Phila Spencera. Ten hráče nabádal, aby zůstali slušní a ve svém blogu definoval, co pro něj znamená herní komunita. „Zaprvé, hraní je pro všechny. Žádná skupina hraní nevlastní. Takže ať už jste úplní nováčci, nebo kovaní příznivci esportu, zveme vás ke hře,“ napsal Spencer ve svém blogu. Snažil se rovněž vyzdvihnout, že hry musí tvořit bezpečný prostor a Microsoft se spolu s komunitou musí o tuto bezpečnost starat. I za tímto účelem byl založen bezpečnostní tým uvnitř Microsoftu, který Spencer přezdívá Obránci zábavy, a jeho posláním je zaručit, že herní platformy nebudou jakkoliv zneužívány. O pět měsíců později tu pak máme konkrétní informace o nově vybudovaném filtru vzájemné komunikace, který bude uplatňován nejen v textových zprávách mezi hráči, ale také během hlasové komunikace.

Komunikace je klíčovou součástí Xboxu a hraní jako takového. Ať už chcete někoho pochválit, nebo plánujete další kroky ve svém týmu. S tak velkou komunitou hráčů ale zároveň přichází odlišná míra toho, co je přijatelné, a co už může některým lidem vadit.

Aby však Microsoft předešel případné bouři nevole, vzhledem k tomu, že na papíře se mohou nové nástroje jevit jako poměrně tvrdá cenzura, uvádí na oficiálních stránkách to nejdůležitější. Filtry nebudou povinné a navíc přijdou v několika úrovních, takže si sami můžete zvolit jejich účinnost od maximálně bezpečné – například pro malé hráče – až po zcela benevolentní, nenecháte-li se rozhodit žádnými urážkami a nadávkami soupeřů. „Komunikace je klíčovou součástí Xboxu a hraní jako takového. Ať už chcete někoho pochválit, nebo plánujete další kroky ve svém týmu. S tak velkou komunitou hráčů ale zároveň přichází odlišná míra toho, co je přijatelné, a co už může některým lidem vadit,“ vysvětluje Microsoft. Chce proto, aby nastavení zůstalo vždy v rukách hráčů a nabízí čtyři odlišné stupně – přátelský, normální, dospělý a nefiltrovaný. Jak asi rozumíte, v přátelském režimu budou zprávy označeny jako nevhodné a nebude je možné v základním nastavením zobrazit. Nefiltrovaný režim pak bude odpovídat současné podobě textové komunikace a nebude skrývat vůbec nic.

Zajímavé ovšem je, že Microsoft chce zajít ještě o dál a filtry nasadí také pro hlasovou komunikaci, což ve finále vyústí v klasické vypípnutí, které můžete znát z televize. Jakým způsobem toho chtějí docílit, pátrali redaktoři magazínu The Verge, a výsledku má být dosaženo převážně díky umělé inteligenci. Ta se bude učit rozpoznávat nejrůznější vzorce a díky vynucenému, leč krátkému lagu na ně bude schopná reagovat. Hlasové filtry jsou ale zatím pouze v přípravě, byť vycházejí z těch textových, které mohl The Verge již otestovat. „Strávil jsem část mé návštěvy v Microsoftu bombardováním účtu sprostými zprávami ve snaze filtr rozbít. Zkoušel jsem několik základních způsobů, jak systém ošálit, třeba za pomoci slangu nebo manipulace se znaky, ale Microsoft všechno odchytil,“ říká Tom Warren z The Verge. Do systému ho pak zasvětil provozní ředitel Xboxu Dave McCarthy, který mluvil zejména o složitosti rozpoznat správný kontext: „Jedna věc je, když řeknete, že jdete někoho rozstřílet v multiplayeru Halo a něco jiného, když byste to vztáhli na skutečný svět. Najít správný význam tak je v podstatě nekonečnou bitvou.“

Zkoušel jsem několik základních způsobů, jak systém ošálit, třeba za pomoci slangu nebo manipulace se znaky, ale Microsoft všechno odchytil.

Podle redaktora The Verge se to ale poměrně daří, když zkoušel psát například o zabíjení v kontextu se zombíky v předchozí zprávě – filtr nebyl aplikován. Střídmě ale dodává, že hráči určitě najdou způsob, jak systém obejít a je pravděpodobné, že vznikne i řada memů, případně smyšlených označení, které i přes snahu Microsoftu budou vyznívat negativně a urážlivě. McCarthy pak v závěru mluví také o eventualitě, že budou filtry i přes dobrovolnost jejich využívání označeny za již zmiňovanou cenzuru a postaveny do rozporu se svobodou vyjadřování: „Xbox Live není platformou pro svobodný projev. Jde o komunitu, ve které máte určitý stupeň osobní svobody […] a jde o místo, kde se mohou hráči zabavit. Jediné, o co se prostřednictvím prvků a moderování diskuze snažíme, je dodržování stanovených pravidel,“ uzavírá.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru