MechWarrior se vrací skoro po 20 letech

Klasický bitevní sci-fi simulátor z vás udělá žoldáka. Do příběhu vás vpraví bezplatný prequel

21. 11. 2019
Název hry: MechWarrior 5: Mercenaries Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2019 Platformy: Žánr: ,
MechWarrior 5: Mercenaries

Už 10. prosince vychází MechWarrior 5: Mercenaries. Na první regulérní pokračování po dlouhých 19 letech od vydání MechWarrior 4: Vengeance od původních autorů ze studia FASA mu média věnuji překvapivě málo pozornosti. MechWarrior přitom patřil mezi nejpopulárnější série devadesátých let a inspirovaly se jím tituly jako Hawken nebo svým způsobem i Titanfall. Novinku ze světa BattleTechu vyvíjí kanadské studio Piranha Games, které už má na kontě MechWarrior Online. Hra míří exkluzivně na Epic Games Store za sympatických 40 eur.

Píše se rok 3015 a lidstvo kolonizovalo tisíce hvězdných systémů. Namísto míru ale budoucnost přinesla jen další války.

Zřejmě aby se pamětníkům i nováčkům lépe vplulo do populárního fiktivního vesmíru, vychází ještě před samotným titulem nová bezplatná osmidílná povídková série, která poslouží jako prequel k příběhu hry. Na svědomí ji má veterán série Randall Bills. Je to bývalý vývojář FASA, který už několik příběhů ze světa BattleTechu napsal. První díl s podtitulem The Calm of the Void už je k dispozici zdarma ke stažení na oficiální stránce, ale najdete jej také přímo na nejrůznějších digitálních kanálech, kde se prodávají ebooky.

Pokud jde o hru samotnou a její příběh, rovněž stojí za připomenutí. Píše se rok 3015 a lidstvo kolonizovalo tisíce hvězdných systémů. Namísto míru ale budoucnost přinesla jen další války. Bojištím vládnout takzvaní mechwarrioři, elitní piloti kráčejících tanků známých jako BattleMechy. Hráči se chopí žoldáka a být žoldákem je v tomto světě velice výnosný, ale také náročný a nebezpečný byznys.

Musíte se starat nejen o akci, ale také správu vaší jednotky, udržovat, vylepšovat a nakupovat nové stroje a najímat další piloty. Do akce se můžete pustit sami i v kooperaci pro čtyři hráče, a to dokonce v rámci kampaně. Autoři slibují přes 50 unikátních mechů a stovky jejich variant. S jejich pomocí můžeme srovnat se zemí celá města. Vypravíme se přitom na všemožné světy, které mají nabídnout velice různorodá prostředí, a tedy podmínky k boji.

Poněkud matoucí může pro nováčka tohoto vesmíru být, že podtitul Mercenaries už jeden MechWarrior nesl. Šlo o samostatné rozšíření z roku 2002 pro MechWarrior 4: Vengeance z roku 2000. Novinka by se ráda trefila do vkusu nejen veteránům, ale právě i začínajícím hráčům. kteří třeba nemají se značkou vůbec žádné zkušenosti. Uvidíme, zda lze tyto protichůdné přístupy vůbec efektivně skloubit. Byla by škoda, aby se právě toto snažení stalo titulu osudným.

Akční ráz má podpořit i mohutná destrukce, které dříve nešlo dosáhnout v této kvalitě. Pořád ale můžeme počítat s tím, že ovládat kolosální kovové giganty nebude stejné jako pilotovat mrštnou stíhačku. MechWarrior 5: Mercenaries pohání technologie Unreal Engine 4 od Epicu. Samozřejmostí má být i podpora modifikací. Hra v tuto chvílí míří jen na PC a exkluzivně bude na Epic Games Storu v prodeji po dobu jednoho roku.

Studio Piranha Games usilovalo o příběhový MechWarrior a plnohodnotné pokračování ságy přes 10 let. Oficiálně se na hře nicméně pracuje tři roky. Za tu dobu pátý díl postihlo pár odkladů, ale nyní už je vydání skutečně za dveřmi a my jsme moc zvědaví, zda to bude comeback ve velkém stylu, anebo srážka s realitou. Alespoň částečnou představu o schopnostech autorů si můžete udělat z free-to-play akce MechWarrior Online, která ovšem vyšla už v roce 2013 a pohání ji ještě CryEngine 3. Ve své době byla hodnocena jako lehký nadprůměr a k dispozici je jen verze pro Windows.

Sága MechWarrior

Série MechWarrior se zrodila v roce 1989 a je zasazena do fiktivního vesmíru BattleTech. Válečná sci-fi od společnosti FASA debutovala už v roce 1984 a z původní deskové hry se dostala i do počítačových her, karetních her, knih nebo televize. V minulosti se hovořilo také o možné hollywoodské adaptaci. První počítačovou hrou byl mix tahové adventury a RPG BattleTech: The Crescent Hawk's Inception z roku 1988 od Westwoodu. Na něj o dva roky později navázal BattleTech: The Crescent Hawk's Revenge od stejného studia. Real-time taktická hra se stala základem pro budoucí strategii Dune II z roku 1992. Kromě her od fanoušků stojí za zmínku spin-off MechWarrioru v podobě taktické hry MechCommander z roku 1998 a její pokračování z roku 2001. Na odkaz ságy už loni na jaře navázala tahová strategie BattleTech od studia Harebrained Schemes a Paradoxu. Na titulu se podílela řada veteránů ságy a vyšel pro Windows, Mac a Linux.

# sci-fi # válka # vesmír

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru