Mapa Cyberpunku 2077 není tak malá, jak se zdá

Mapa Cyberpunku 2077 není tak malá, jak se zdá

Rozloha Night City z přebalu artbooku hráče vyděsila. Přesto bude větší než Skyrim

3. 12. 2019

Obchod Amazon začal dnešním dnem nabízet předobjednávku speciální edice knihy artworků The World of Cyberpunk 2077 a zápis v prodejním katalogu doplnil o oficiální obrázek celého balení. Vedle knížky bude jeho součástí plakát s Johnnym Silverhandem, pohlednice automobilů a dočasné tetovačky, tím nejdůležitějším ale zůstává chystaný artbook, který má na svém přebalu část mapy Night City. A vzhledem k tomu, že je to vlastně poprvé, kdy se na ni můžeme v klidu podívat, vzbuzuje mezi hráči náležitý rozruch. Namísto toho, aby ale například spojovali s mapou známá místa, která jsme mohli vidět v již zveřejněných ukázkách, baví se spíš o velikosti mapy, která se zdá být mnohem menší, než jakou by od vývojářů z CD Projektu RED po Zaklínači 3 očekávali. Nebude proto od věcí zapátrat v historii, podívat se na to, co už stačili vývojáři na konto velikosti rozlohy říct a vzájemně se možná trochu uklidnit, že větší nemusí vždycky znamenat lepší.

Nejdřív ještě v krátkosti k tomu, kde se vlastně celá věc vzala. Jak už jsem řekl v úvodu, o poprask se postaral Amazon, konkrétně jako první jeho japonská mutace, a díky tomu, že fotka balení je v poměrně vysokém rozlišení, dostali hráči-zkoumači solidní prostředek k tomu, aby mohli pátrat a řešit. Když jsem navíc říkal, že se rozebírá spíš velikost města, namísto porovnávání viděných částí s onou mapou, neznamená to, že by se do toho nikdo nepustil. YouTuber s přezdívkou ZDEyE ve svém videu tvrdí, že dokázal vypátrat místo na mapě, kde se hlavní hrdina pohybuje v první dlouhé ukázce ze hry z loňského roku. Z redditu si pak můžeme půjčit video, které kombinuje jeden snímek z tzv. Deep Dive videa a aktuálně probíranou mapu, adekvátně napozicovanou tak, aby onen snímek pěkně překrývala. Ani odsud zřejmě nevytušíme velikost, můžeme ale částečně potvrdit, že mapy odpovídají a nemusí jít tudíž pro potřeby knihy jen o nějaký umělecký záměr. Třetí věc, kterou je nutné zmínit, je také podobnost s mapou ze stolní hry Cyberpunk 2020, reps. její inovované RED verze, která má spojit původní dílo Mikea Pondsmitha s tím, co vytvořili polští vývojáři. I v tomto případě mapy svým základním rozložením odpovídají a potvrzují tak samy sebe.

Teď už ale pojďme k oné velikosti. Nejdříve si můžeme vedle sebe položit mapu a plán metra, který se mihnul v úvodu prvního traileru. Díky tomu je patrné, že část mapy opravdu není na obálce artbooku zanesená, na druhou stranu se už ale pravděpodobně nejedná o nic zásadního a z Night City tak i přesto vidíme většinu. Současně se můžeme odkázat na slova quest designéra Pawła Saska, který letos v červnu v rozhovoru pro Eurogamer potvrdil, že herní oblast nevyplňuje pouze město, ale také jeho předměstí – Badlands – takže k velikosti můžeme určitou část bez obav přičíst. K centru Night City se pak konkrétněji vyjadřovala grafička Marthe Jonkers v rozhovoru pro oficiální PlayStation magazín, která jasně řekla, že pro Cyberpunk 2077 je namísto celkové rozlohy důležitá vertikalita a skutečnost, že do řady budov bude možné jít a plnit v nich rozsáhlé úkoly. Už tehdy zaznělo, že něco takového nemohl Zaklínač 3 z povahy fantasy světa nabídnout a teď přichází to nejdůležitější. Producent Richard Borzymowski letos na Gamescomu vysvětlil, že ačkoliv bude Cyberpunk ve smyslu čtverečních kilometrů o trošku menší než zmiňovaný Zaklínač 3, vynahradí to hráčům nebývalou hustotou svého zpracování.

Jestli je Cybrepunk 2077 jen o trochu menší než Zaklínač 3, jak tvrdí Borzymowski, pak bude několikanásobně větší než Skyrim a pravděpodobně srovnatelný s GTA V.

Rozhodneme-li se vývojářům v jejich prohlášeních věřit – jako že si upřímně nemyslím, že by se v dnešní době vůbec pustili do nějakých záměrných fabulací a lží – přináším ještě jedno uklidnění. Jestli je Cybrepunk 2077 jen o trochu menší než Zaklínač 3, jak tvrdí Borzymowski, pak bude několikanásobně větší než Skyrim a pravděpodobně srovnatelný s GTA V. Vycházím z čísel, které poskytli vývojáři z CD Projektu RED na GDC před pěti lety, když uvedli, že mapa třetího Zaklínače má v součtu jednotlivých lokací 136 čtverečních kilometrů, Skyrim podle nejrůznějších měření 40 a GTA V přibližně 80. A upřímně, zdají se vám mapy těchto her malé? S vědomím, že v nich nejsou žádné výškové budovy, nebo v nich v případě GTA V prakticky nic není, pak přecházím jakékoliv stížnosti a nářky tohoto typu s mírně nechápavým úsměvem.

Nenechte se proto zbytečně zviklat narůstajícími obavami o to, že by snad neměl Cyberpunk co nabídnout, nebo že byste ho měli přejet autem či motorkou za několik desítek vteřin. Už samotné honičky v ulicích města a míra detailů naznačuje, že pokud bude mít hra nějaké problémy, pak se určitě nebudou týkat prostoru k prozkoumávání. Na závěr už jen připomínám, že Cyberpunk 2077 vychází 16. dubna příštího roku pro PC, PlayStation 4, Xbox One, objevit se má i na Google Stadia a naposledy jsme o hře mluvili v souvislosti s mikrotransakcemi, které by se mohly v rozumné míře objevit v multiplayeru. O něm ale nic konkrétního nevíme a vývojáři o něm stále mluví jako o něčem, co určitě přijde až nějakou dobu po vydání základní hry. Víc toho není, končíme!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru