Majitel PUBG koupil vývojáře hry Subnautica

Majitel PUBG koupil vývojáře hry Subnautica

Krafton rozšířil své týmy o Unknown Worlds. Slibuje mu nezávislost. Někdo to zpochybňuje

Zdroj: Unknown Worlds
1. 11. 2021

Jihokorejská společnost Krafton dříve známá jako Bluehole, jež stojí za PUBG, koupila americké studio Unknown Worlds Entertainment, které má na kontě hry Natural Selection a Subnautica. Krafton se přitom zavázal dál podporovat Unknown Worlds v jejich nezávislém fungování. Jde už o šesté studio pod křídly jihokorejské firmy. Těmi dalšími jsou týmy PUBG Studios, Striking Distance Studios, Bluehole Studio, RisingWings a Dreamotion.

Krafton chce nadále investovat do těch největších talentů, tvrdí společnost. Studio Unknown Worls založili v roce 2001 Charlie Cleveland a Max McGuire a vytvořili mod Natural Selection pro Half-Life, který se dočkal komerčního pokračování. Studio dál ctí své komunitní kořeny, a proto třeba Subnautica před plnohodnotným vydáním prošla programem předběžného přístupu. Podle Kraftonu jeho autoři dokázali, že umí vytvořit pohlcující zážitky, které oslovují hráče po celém světě.

Příští rok vydají novou hru

Akvizice má novému majiteli pomoci rozšířit značky a zpestřit firemní portfolio. Obě strany si pochopitelně jako obvykle vyměňují vzájemně zdvořilosti a Krafton slibuje vývojářům pomoci v jejich další práci, aniž by do ní zasahoval. Šéf Unknown Worlds Charlie Cleveland zase prohlásil, že bylo od počátku jasné, jak podobně obě firmy uvažují o hrách a jejich vývoji. Je to podle něj i proto, že Subnautica i PUBG sdílejí podobné skromné začátky.

Jedinečnost týmu má podtrhnout i skutečnost, že se nic nebude pod novým majitelem měnit na vedení a organizaci Unknown Worlds. Vedle další podpory titulů Subnautica a Subnautica: Below Zero teď autoři chystají úplně novu hru, která by měla vstoupit do early accessu v příštím roce. Podmínky uzavřeného obchodu ani jedna z firem nekomentovala.

Raphael van Lierop zdůrazňuje, že nelze být vlastněný a přitom nezávislý současně.

Magazín PC Gamer si nicméně všiml, že ne každý tento obchod oslavil. Šéf týmu Hinterland Games (The Long Dark) Raphael van Lierop slova o nezávislosti zpochybnil. I když nejmenuje přímo Krafton a Unknown Worlds, krátce po oznámení akvizice se na Twitteru v několika příspěvcích rozepsal, že termín nezávislé studio začíná být docela nezřetelný, když se po podobných obchodech opakovaně říká, že si tým uchová svou nezávislost. Podle něj to ale není pravda. Naznačuje, že takovým koupeným studiím schází hned několik důležitých svobod a nemohou o sobě a svých projektech ve skutečnosti plně rozhodovat.

Raphael van Lierop připouští, že se situace výrazně zlepšila ve srovnání s realitou před 10 nebo 15 lety. Dnes se skutečně majitelé snaží po akvizicích nechat týmům větší svobodu. Ale nikdo si podle nich nekupuje studio, kterému chce ponechat absolutní nezávislost. Vlastní takový tým, vlastní jeho značky a nemá finanční nezávislost. Raphael van Lierop přitom podotýká, že to nemusí být nutně špatně. Prostě vyměníte trochu svobody za jistotu. Ale zdůrazňuje, že nelze být vlastněný a přitom nezávislý současně. To se podle něj vylučuje. A podle ohlasů na Twitteru není zjevně sám, kdo si myslí, že se teď velké firmy rády zaklínají marketingovými indie hesly.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru