Lidé z Gearboxu mají přijít o bonusy za Borderlands 3

Slibované odměny nebudou. Komu se to nelíbí, může studio opustit, zjistil Jason Schreier

Zdroj: 2K Games
2. 4. 2020
Název hry: Borderlands 3 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 13. 9. 2019 Platformy: , , Žánr:

Novinář Jason Schreier z Kotaku se ve svém nejnovějším článku již poněkolikáté zabývá společnosti Gearbox a jejím vedením. Aktuální kauza se týká bonusů, které měli zaměstnanci studia obdržet na základě finančních projekcí po vydání třetího dílu série Borderlands. Tomu se nebývale dařilo, vydavatelský label 2K mluvil o Borderlands jako o miliardové značce a šéf Take-Two v únoru naznačil, že prodeje Borderlands 3 prolomí všechny dosavadní rekordy spojené s touto sérií. Přesto měl šéf studia Randy Pitchford podle šesti oslovených a z pochopitelných důvodů nejmenovaných zaměstnanců svému týmu oznámit, že očekávané bonusy budou o poznání nižší a komu se situace nelíbí, může firmu bez obav opustit.

Jason Schreier ve svém článku vysvětluje, že Gearbox už od svého založení nabízí svým zaměstnancům bonusy z výnosů všech prodaných her, a to v poměru 60/40 ve prospěch studia a jejich majitelů. I tak si ale jednotliví zaměstnanci přišli nad rámec svého obvyklého, nicméně podle Schreierových zdrojů spíše podprůměrnému platu k pěkným penězům, zvlášť když se Gearboxu podařilo zabodovat. Jak Schreier uvádí, po vydání Borderlands 2 si za bonusy mnoho zaměstnanců postavilo domy, což měl Gearbox opakovaně zmiňovat při pohovorech s potenciálními novými zaměstnanci. Je proto s podivem, že po rekordním úspěchu Borderlands 3 a více než osmi milionech prodaných kusů přichází ledová sprcha v podobě absolutního popření toho, co bylo zaměstnancům v předstihu slíbeno.

Na včerejším mítinku nicméně Randy Pitchford oznámil, že kvůli obrovským nákladům na vývoj hry nebudou moci splnit předchozí sliby a potvrdil, že bonusy předchozí slibované výše nedosáhnou.

„Několik zaměstnanců Gearboxu řeklo Kotaku, že jim management společnosti sliboval statisícové bonusy po vydání Borderlands 3. Čím déle ve studiu pracovali, tím větší měla být výplata. Vize finančního úspěchu pomohla zaměstnancům Gearboxu překonat přesčasy a práci o víkendu,“ říká Schreier. Na včerejším mítinku nicméně Randy Pitchford oznámil, že kvůli obrovským nákladům na vývoj hry nebudou moci splnit předchozí sliby a potvrdil, že bonusy předchozí slibované výše nedosáhnou. Jason Schreier uvádí, že celkový rozpočet na vývoj hry činil přibližně 95 milionů dolarů, společně s vývojem DLC se ale částka pohybuje kolem 140 milionů. Bylo tedy nejdříve nutné utržit tuto částku, aby se mohlo začít mluvit o výnosech a není zcela zřejmé, kolik z nich ještě náleží vydavateli a jaká částka se tedy má ve zmiňovaném poměru 60/40 dělit mezi Gearbox a jeho zaměstnance. Přesto to byl pro jednotlivé vývojáře šok a podle Schreiera už někteří z nich skutečně uvažují o tom, že studio v blízké budoucnosti opustí.

Společnost Gearbox domnělý incident komentuje ve svém vyjádření pro Kotaku a uvádí, že jejich systém bonusů je mezi velkými AAA studii směrem k zaměstnancům nejštědřejší. Od spuštění tohoto programu tak podle Gearboxu putovalo zaměstnancům na výplatách bonusů přes 100 milionů dolarů a aktuální částku, která bude vyplacena za Borderlands 3, označují za „první“ v řadě. Zároveň mělo dojít na aktualizaci finančních projekcí a informování těch, koho se systém bonusů týká, protože i v očekávání byl podle Schreiera velký problém. Redaktor Kotaku tvrdí, že někteří ze zaměstnanců teď budou řešit finanční problémy, protože Gearbox nesplnil své sliby, zatímco konkrétní lidé už podnikli některé kroky stran financí a své budoucnosti.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru