Call of Duty: Modern Warfare II (2022), Activision, Letošní Call of Duty má být posledním pro PS4 a Xbox One

Letošní Call of Duty má být posledním pro PS4 a Xbox One

Tom Henderson opět mluvil o Modern Warfare II. Na rozdíl od Vanguardu běží vývoj hladce

Zdroj: Activision
3. 1. 2022
Název: Call of Duty: Modern Warfare II (2022) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 28. 10. 2022

Hned zkraje nového roku se připomíná prominentní insider Tom Henderson, který přináší další střípky informací o letošním dílu série Call of Duty. Nejen Henderson za něj považuje Modern Warfare II – pokračování nového Modern Warfare z roku 2019, které má příslušníky Task Force 141 přesunout do Kolumbie a vrhnout je do boje proti drogovým kartelům. Dosud nejobsáhlejší sadu informací zveřejnil Henderson na začátku loňského listopadu prostřednictvím magazínu Video Games Chronicle, ve svém aktuálním videu se pak k této zprávě vrací a na několika místech ji rozšiřuje o nové poznatky od svých zpravidla velmi dobře informovaných zdrojů. Stále by mělo platit, že Modern Warfare II bude naturalističtější záležitostí nežli několik předchozích dílů Call of Duty, hráči údajně narazí na několik důležitých morálních voleb, o nichž se podle Hendersona bude opět psát jako v případě předchozího Modern Warfare a těšit se údajně můžeme také na mnohem propracovanější umělou inteligenci. Nově však Henderson pojmenoval dosud pouze naznačovaný PvPvE režim, kterým má být Demilitarized Zone, zkráceně DMZ – výkladní skříň multiplayerové nabídky a mód, na němž se má pracovat už tři roky.

DMZ má připomínat Escape from Tarkov, ale pochopitelně také Hazard Zone z Battlefieldu 2042, který se nechal Tarkovem rovněž inspirovat. Podle Hendersona je ale DMZ mnohem propracovanějším módem a vývojáři z Infinity Ward jej vybrušují dlouhé měsíce k dokonalosti. Původně jsme se ho měli dočkat už společně s předchozím Modern Warfare, tehdy ale neměli být vývojáři úplně spokojení s tím, co jim pod rukama vzniklo a celý vývojový cyklus věnovali optimalizaci a ladění celkového zážitku. To samé pak má platit o základní hře jako takové, která má podle Hendersona konečně těžit z nepřerušeného a plnohodnotného 3letého vývojového cyklu. Modern Warfare II má dorazit v podobě, která byla určena už na samém začátku a bez ohledu na situaci spojenou s pandemií koronaviru nenarazil vývoj podle insidera na žádné vážné problémy. Jediné, co prý zůstává v rovině úvah, jsou free to play prvky a začlenění do battle royale módu Warzone, nejde však o nic, co by se nemělo na ploše nadcházejících 10-11 měsíců vyřešit a hra má údajně dorazit v lepším stavu, než jak jsme byli v posledních letech zvyklí.

Není sporu, že se budou chtít lidé z Infinity Ward snažit vytáhnout a navázat na velmi přesvědčivý dojem z předchozího dílu, který exceloval zejména díky osvětlení a zvukovým efektům.

Na to konto Henderson zmínil, že hru viděl v pre-alfa verzi, a ačkoliv nechce vzbuzovat žádná přehnaná očekávání nebo vkládat do svých zpráv vlastní názory, byl prý překvapen, jak skvěle titul vypadá. Vychází z toho, že v pre-alfa fázi údajně viděl osm předchozích dílů a MW II je na tom podle jeho názoru nejlépe. Ještě ale na druhou stranu nemá jít o skutečný „next-gen“, protože Modern Warfare II má ještě jako poslední díl v sérii vyjít také pro konzole předchozí generace, tedy PlayStation 4 a Xbox One. Není však sporu, že se budou chtít lidé z Infinity Ward snažit vytáhnout a navázat na velmi přesvědčivý dojem z předchozího dílu, který exceloval zejména díky osvětlení a zvukovým efektům. O technickém zpracování však Henderson prozatím nemluví nikterak konkrétněji, nebudeme do této oblasti zahrnovat opakovaně zmiňovanou informaci, že se vývojáři postarali o přepracování umělé inteligence. Nepřátelé by tak měli rychleji a uvěřitelněji reagovat na střelbu a vývoj celé akce, stejně jako na svá zranění. Henderson přímo zmínil, že nepřátelským vojákům bude možné ustřelovat jednotlivé končetiny, případně sledovat jejich zápas o život v momentě, kdy s prostříleným hrudníkem upadne k zemi. Že hra vzbudí vášnivé debaty, pak Henderson rozhodně nepochybuje a je přesvědčen, že budou přicházet články na konto brutality, násilí a v úvodu zmiňovaných morálních voleb.

Trochu odlišný zážitek z celkového boje pak má podtrhnout kolumbijské zasazení a stísněnost jednotlivých lokací. Ta se má přirozeně propsat i do multiplayeru, včetně DMZ, které se bude odehrávat na velké mapě složené ze známých míst. Henderson pochopitelně zmiňuje slumy v Rio de Janeiru na mapě Favela, která bude jedním ze základních kamenů celého zážitku. Vývojáři ji prý nepoužijí tak, jak si na ni hráči vzpomínají z původního Modern Warfare, ale významně ji rozšíří a zrestaurují. Jak moc, není z vyjádření insidera patrné, na tomto místě se ale dá očekávat, že snahou Infinity Ward, potažmo Activisionu coby vydvatele, bude učinit všechno větší a hezčí a rozhodně nikde nezpomalovat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru