Nový přírůstek do série Horizon a zároveň do bohatého herního portfolia Lego titulů je již venku, ale zdá se, že si zatím nenašel k cestu k hráčům. Lego Horizon Adventures vyšlo 14. listopadu, a to nejen na PlayStationu 5, jak by mohla naznačovat značka Sony, ale současně i na PC a také na Nintendu Switch. Z konzolí tradičně nemáme k dispozici žádná čísla, pakliže nejsou oficiálně sdílena, nicméně čísla z databáze SteamDB nejsou příliš veselá. Ačkoli jsem osobně přesvědčená o kvalitách hry, jak koneckonců zaznívá v naší recenzi, na Steamu se jí daří nejméně ze všech her od Sony.
Zdroj: SteamDB
Lego Horizon Adventures během prvního dne dosáhlo na Steamu maxima pouhých 602 souběžně hrajících hráčů, což hru umístilo až na samý konec žebříčku her od Sony. Dokonce v den vydání Aloy přitáhla méně hráčů než nedávno vydaný a nedlouho poté hned ukončený Concord, který v maximu zaznamenal 697 hráčů. Zde je však nutno podotknout, že Concord byl nesrovnatelně ambicióznější titul, navíc live-service multiplayer, který měl přitáhnout velké množství hráčů. Netušíme, jak se hře daří na PlayStationu 5 a Switchi, potažmo v rámci Epic Games Store, ale čísla na Steamu jsou vyloženě alarmující a nepěkná. Podíváme-li se dále do minulosti, ještě lepší srovnání se nabízí s další plošinovkou Sony, a to Sackboy: A Big Adventure. Tato hra od Sumo Digital vyšla původně na PlayStation 4 a PlayStation 5 v roce 2020 a na PC dorazila v roce 2022. Navzdory pozitivním ohlasům a recenzím z konzolové verze titul na PC rovněž propadl a dosáhl maxima pouhých 610 hráčů krátce po vydání, tedy jen o 8 hráčů více, než kolik nyní zaznamenalo Lego Horizon Adventures. Sackboy si tím pádem o jednu příčku polepšil, neboť dosud náležel nejhorší start hry od Sony na PC právě jemu, i když tento nehezký výsledek neodráží kvality obou titulů.
Nelze vyloučit, že by mohl víkend ke hraní přitáhnout například rodiče s dětmi, pro které je titul ideální volbou, ale i kdyby, počet souběžně hrajících hráčů se zřejmě nijak závratně nezvýší. I v souvislosti se Sackboyem se tak nabízí otázka, zda má vůbec pro Sony smysl s podobným typem her mířít i na PC. Sackboy byl portem již dva roky staré hry, což ovšem nemůže plně obhájit jeho neúspěch na PC, ovšem příchod Aloy bohužel dopadl ještě hůře, respektive z hlediska zájmu hráčů, nikoli stran jejich hodnocení. Případně i našeho, které naleznete v již zmiňované recenzi.
PC port stojí pár korun (viz. třeba porty stokrát komplexnějšího God of War který dělaj 4 lidi) takže se to velmi pravděpodobně (časem) zaplatí a něco i vydělá. Plus každá hra by měla mít PC verzi, už kvůli tomu aby pro jejich zahrání nebylo potřeba za 20 let vytahovat ze sklepa starý nefunkční krámy.
Ale ano, hra pro děti za 70 eur, tady asi bylo naivní čekat zázraky.
Ja jsem vcera chtel zacit hrat se synem, ale nepodarilo se mi za cely vecer vytvorit ucet na PSN. V ruznych fazich vytvareni uctu to nakonec vzdy skoncilo errorem. Zkousel jsem i z ruznych prohlizecu, primo ze hry a stale stejne. Hru jsem tim padem ani nemohl rozehrat. Jestli melo PSN nejake trable, tak ty cisla docela chapu.
Ucet se mi nakonec podarilo vytvorit az dnes dopoledne. Kazdopadne bych fakt byl rad, kdyz uz hru schovavaji za PSN ucet, tak aby jim ten system fungoval. :/
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale ano, hra pro děti za 70 eur, tady asi bylo naivní čekat zázraky.
zeby hraci na PC nezrali 70e za 5-6hodin kampan?
hra ma problem co som pocul zo stutterom..
Ucet se mi nakonec podarilo vytvorit az dnes dopoledne. Kazdopadne bych fakt byl rad, kdyz uz hru schovavaji za PSN ucet, tak aby jim ten system fungoval. :/