Kvůli neaktivitě vám hry nesmažeme, uklidňuje Ubisoft

Kvůli neaktivitě vám hry nesmažeme, uklidňuje Ubisoft

Jakákoliv finanční transakce na účtu to zamezuje. Nedávné případy se mohly odehrát jinak

Zdroj: Ubisoft
25. 7. 2023

Už na konci minulého týdne se rozhořela kauza kolem společnosti Ubisoft, která začala hráčům zaregistrovaných do ekosystému Ubisoft Connect (dříve uPlay) rozesílat informační e-maily o možném pozastavení a případném smazání jejich účtů po vypršení lhůty 30 dní, v níž je nutné se znovu přihlásit. Zpráva odkazovala na pravidla používání služby Ubisoft Connect, v nichž se však podle zjištění magazínu PC Gamer nic o zavírání neaktivních účtů nepíše. To hráče přirozeně nepotěšilo, ale ještě problematičtější bylo zjištění, že některým hráčům už měl být účet smazán a kvůli tomu také přišli o přístup ke svým hrám. Navíc v kombinaci s tím, že si hry pořídili na Steamu, ale pro jejich spuštění bylo nutné přihlásit se propojeným účtem k Ubisoft Connect a launcheru francouzské společnosti, což už ale nebylo možné. Ihned se tedy začalo mluvit o tom, že Ubisoft podle zcela netransparentních podmínek odepře hráčům přístup ke hrám, za které v průběhu let mohli utratit i poměrně značný finanční obnos, a jak už to v podobných případech bývá, objevovaly se také výzvy k bojkotu a všeobecná kritika na digitální distribuci a množství launcherů. Pravda ale bude, zdá se, opět kdesi uprostřed.

Redaktoři magazínu Dualshockers oslovili Ubisoft s žádostí o vyjádření k probíhající kauze spolu s vysvětlením, co je považováno za neaktivitu a jak se mají hráči před smazáním účtu chránit. Mluvčí Ubisoftu nejprve uvedl, že jakékoliv mazání účtů probíhá podle striktní pravidel a bere do úvahy hned několik důležitých kritérií. Jedním z nich je samozřejmě i knihovna zakoupených her, která stojí v přímém rozporu s tím, aby Ubisoft cokoliv smazal. Jinými slovy řečeno, francouzská společnost nesáhne na účty, skrze které proběhla byť jen jediná transakce za herní obsah či samotné hry a takové účty jsou podle mluvčího v bezpečí. To samé se pak týká účtů, na nichž běží nějaká forma předplatného a dále Ubisoft ve smyslu posuzování aktivity sleduje metriku zapojení do konkrétních titulů a to nejjednodušší, tedy dobu od posledního přihlášení k účtu.

„V praxi to vypadá tak, že jsme nikdy nesmazali účet, který by byl neaktivní po dobu kratší než jsou 4 roky,“ vysvětluje dále mluvčí a ještě jednou zdůrazňuje, že pokud na účtu proběhla jakákoliv finanční operace, smazán jednoduše nebude. To znamená, že neztratíte přístup ke svým – klidně i 10 let starým hrám – a i nadále byste je měli mít možnost spouštět z ostatních launcherů, jako je v úvodu zmíněný Steam. Vyjasnilo se rovněž, že pravidla, podle kterých Ubisoft některé z neaktivních účtů maže, mají spojitost s GDPR a časově omezenou dobou, po kterou může uchovávat data o uživatelích bez aktualizace. Na tomto místě můžeme zcela objektivně mluvit o špatné komunikaci, která zavdala příčinu ostré kritice, ve finále se ale zdá, že skutečně nejde o tak velký problém, jak se mohlo na první pohled zdát.

A pokud byste se ptali na případ v dřívějším článku citovaného uživatele Twitteru s přezdívkou Ponpon, který podle svého komentáře na Twitteru o účet přišel, nikde není přesně vymezeno, o jaké šlo důvody. Ačkoliv nevylučujeme, že skutečně mohlo dojít k chybě a Ponpon přišel o účet, na němž finanční transakce proběhla, podpora Ubisoftu jednak ihned reagovala a jednak poškozený uživatel nikde přesně neuvedl, že byl jeho účet smazaný za neaktivitu. Nezveřejnil ani tu část komunikace, v níž vysvětloval svůj problém, takže tím skutečným důvodem může být i něco, co s neaktivitou absolutně nesouvisí.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru