Kvůli koronaviru se začínají zpožďovat první hry

Kvůli koronaviru se začínají zpožďovat první hry

Odklad hlásí Vaporum: Lockdown a hrozí i titulům Minecraft: Dungeons nebo Fast & Furious

Zdroj: Mojang
18. 3. 2020

Zatímco Microsoft ujišťuje, že novému Xboxu kvůli nemoci COVID-19 pozdější vydání nehrozí, už včera jsme vás informovali, že novinář Jason Schreier z Kotaku na Twitteru napsal, že nebude trvat dlouho a koronavirus se začne podepisovat na odkladech plánovaných her. Skutečně netrvalo dlouho a první vývojáři se začali ozývat s tím, že aktuální situace opravdu do jejich plánů vstoupí.

Kvůli koronaviru může vyjít později akční RPG Minecraft Dungeons, upozornilo studio Mojang na Twitteru. Tým zodpovědný za titul pracuje z domova, což je sice lepší než přerušit vývoj úplně, ale pochopitelně to celý proces ovlivní a zpomalí. Autoři vzkázali, že usilovně pracují na tom, aby dodrželi dubnový termín, ale je možné, že jej nestihnou, pokud má hra vypadat podle jejich představ. Výhodou je, že titul zatím nemá stanovené přesnější datum vydání. Minecraft Dungeons míří na PC, PS4, Xbox One i Switch. Hru pohání Unreal Engine 4 a na první pohled ze všeho nejvíc připomíná pěkně stylizovanou variaci na Diablo.

Všichni se podílejí na Vaporum: Lockdown na dálku, ale je to pomalý a neefektivní proces ve srovnání s možností dělat pohromadě a vše konzultovat osobně, vysvětlili vývojáři.

S jistotou už vím, že odklad postihne slovenský dungeon crawler Vaporum: Lockdown od studia Fatbot Games. Prequel Vaporum, který měl původně vyjít už v prvním čtvrtletí, se odkládá až na další kvartál. Důvodem je kromě jiného také koronavirus, kvůli kterému autoři museli už v pátek přesedlat na práci z domova. Všichni se podílejí na projektu na dálku, ale je to pomalý a neefektivní proces ve srovnání s možností dělat pohromadě a vše konzultovat osobně, vysvětlili vývojáři. Otevřeně ale autoři připouští, že důvodem odkladu není jen nemoc COVID-19, ale i jejich ambicióznější vize ve srovnání s původními plány udělat něco menšího. Projekt se nakonec rozrostl namísto kratšího “level packu” do velké samostatné hry se spoustou nových nápadů.

Nepřímou “obětí” koronaviru se může stát i akční závodní hra Fast & Furious: Crossroads, jak jsme vás upozornili už před několika dny. Titul od Slightly Mad Studios oznámený loni na akci The Game Awards měl do kin doprovodit nový film F9 neboli Rychle a zběsile 9. Jenže ten byl kvůli koronaviru odložen skoro o rok – z května 2020 až na duben 2021. A velký otazník se teď podle vydavatele i vývojářů vznáší také nad startem hry, která může být rovněž odložena. I když hra není adaptací zmíněného filmu, start obou projektů není propojený náhodou a když nic jiného, mají se produkty podpořit třeba z hlediska marketingu. Autoři mají v těchto dnech možný odklad konzultovat s filmovým studiem Universal, které za značkou stojí. Je docela dobře možné, že si všichni spočítají, že bez filmu bude mnohem obtížnější hru lidem prodat.

Problém může představovat zisk věkových ratingů od jednotlivých asociací, výroba i distribuce. Svou roli při zdržení může sehrát i certifikační proces na konzolích.

Už včera jsme psali, že titulů, které mají vyjít v březnu a v dubnu, se odklady podle Jasona Schreiera zřejmě nedotknout, ale u těch dalších už si zjevně zdaleka tak jistý není. Jednotlivá studia samozřejmě přecházejí na práci z domova jako v uvedených případech, ale samotný Schreier poznamenává, že teprve čas ukáže, zda takový model bude stačit. Ostatně herní vývoj je dost náročný i bez podobných omezení, kterým se pravděpodobně lépe přizpůsobí menší a nezávislá studia než velké korporace, v nich pracují stovky či dokonce tisíce lidí. Podle Schreiera ale nejde jen o samotný vývoj. Problém může představovat zisk věkových ratingů od jednotlivých asociací, výroba i distribuce. Svou roli při zdržení může sehrát i certifikační proces na konzolích.

Naopak vývojáři z polského studia CD Projekt RED se už ozvali, aby ujistili své fanoušky, že Cyberpunk 2077 vyjde včas. „V průběhu minulého týdne jsme se začali postupně přizpůsobovat nastalé situaci a průběžně přistupovali k preventivním opatřením napříč celou naší společností. Zároveň jsme vylepšili vybavení a infrastrukturu, abychom umožnili zaměstnancům pracovat z bezpečí jejich domovů,“ vysvětlili vývojáři. Všechny tyto změny vyústily v kompletní přepnutí vývoje Cyberpunku 2077 na dálku a stav bude podle vývojářů trvat tak dlouho, jak to bude nutné. Jejich nejnovější počin ale vyjde prý včas.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru