Kupujte hry za plnou cenu, říká bývalý vývojář Days Gone

Jedině tak se z ní může stát série, tvrdí John Garvin. Teď by rád pracoval na novém SOCOMu

Zdroj: Sony
19. 4. 2021
Název hry: Days Gone Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 26. 4. 2019 Platformy: , Žánr: , ,

Kdo by byl řekl, že kolem hry Days Gone bude tak živo dva roky po jejím vydání. Jistě, jedním z hybatelů aktuálního dění je plánované uvedení dosud posledního projektu studia Bend na PC. Ještě větší vlnu ale rozpoutal článek Jasona Schreiera, ve kterém začátkem dubna mluvil o zrušeném pokračování a stavu nejen ve studiu Bend, ale také u vývojářů působících v San Diegu, resp. pobočce Visual Arts Service Group. Právě neochota Sony pokračovat v Days Gone nicméně vzbudila u hráčů silnou reakci a vznikla i petice s bezmála 50 tisíci podpisy, která na japonskou společnost apeluje a žádá, aby stanovisko přehodnotila. Důvodem, proč Days Gone 2 nevzniká a momentálně se s ním zřejmě nepočítá, však nevychází z rozmaru Sony, zakázat studiu Bend pokračovat, ale jednoduše z přesvědčení, že hra není natolik finančně ambiciózní a její další vývoj by se nevyplatil. Nakonec, nepřímo tento stav popisuje i scenárista a creative director Days Gone John Garvin, který na finanční stránku věci poukazoval během rozhovoru s Davidem Jaffem v jeho show na YouTube.

„Mám takový názor, který bude části vašich diváků připadat zajímavý a druhou část možná trochu naštve,“ začal Garvin. „Pokud se vám nějaká hra líbí, tak si ji dop*dele kupte za plnou cenu! Už ani nespočítám, kolikrát jsem viděl hráče říkat – jo, koupil jsem si to ve slevě, mám to v PS Plus a podobně,“ vysvětlil člověk, který byl za Days Gone přímo odpovědný a vytvářel jeho scénář. Na neochotu hráčů kupovat hru v den vydání, resp. za plnou cenu, nicméně Jaffe opáčil dotazem, jak může člověk vědět, že se mu bude daný titul líbit. „Tohle vědět nemůžete, jen zkrátka říkám, že si nemůžete stěžovat, když se ze hry nestane série, pokud ji na launchi nepodpoříte,“ odpovídá Garvin. Situaci kolem Days Gone pak přirovnává ke God of War, které podle jeho slov dokázalo hned na začátku zaujmout miliony lidí, zatímco příběh Deacona St. Johna nikoliv. Garvin nicméně dodává, že skutečná čísla nezná a podtrhuje, že už pro Sony nepracuje, takže jde jen o jeho osobní pohled vývojáře.

Soupeřit s Call of Duty musíte hrou, která nemá velký multiplayerový mód, říká John Garvin.

Co se týká další projektů, Garvin promluvil o svém velkém respektu k sérii SOCOM a zájmu na ní v dnešní době pracovat. Dlouhou dobu ji totiž sledoval coby konkurenta na poli akčních her, kam studio Bend v čele s Johnem Garvinem umístilo už v roce 1999 první díl série Syphon Filter. V rozhovoru s Davidem Jaffem ale otevřeně přiznává, že když o tři roky později dorazil SOCOM U.S. Navy SEALs, porážel v prodejích jeho sérii přibližně v poměru 2 ku 1. SOCOM označuje Garvin za opravdu velkou věc a věří, že příběhově zaměřený díl by v dnešní době uspěl. „Soupeřit s Call of Duty musíte hrou, která nemá velký multiplayerový mód. Ten má [Activision] zvládnutý skvěle. Kde ale Call of Duty trochu zaostává je z mého pohledu příběh,“ říká vývojář. Zmiňuje proto například Six Days in Fallujah, na kterém se mělo chvíli pracovat ve studiu Sony Santa Monica, coby titul, který by mohl zaujmout a potenciálně mírně otřást s pozicí Call of Duty. „Chtěl bych válečnou hru, která se zaměřuje na osobní zkušenosti jednoho vojáka, podobně jako v některých opravdu dobrých filmech,“ sní Garvin a je pouze otázkou, zda se k nějaké takové dostane.

Autor SOCOMu Seth Luisi už před několika lety potvrdil, že nemá další zájem sérii rozvíjet, protože vytvořit celou značku a pracovat na všech deseti hrách pro něj bylo ažaž. Řekl to ovšem mnoho let poté, co Sony uzavřela v roce 2012 studio Zipper Interactive a uložila sérii k ledu, takže kdo ví, jestli už stanovisko nepřehodnotil. Pokud by se měla značka dostat do rukou Garvina, musel by se vývojář nejprve spojit s nějakým skutečným týmem a žádat Sony o možnost na SOCOMu pracovat, vzhledem k tomu, že Garvin momentálně pracuje jako freelance konzultant pro Enchanted Images a nezdá se být příliš pravděpodobné, že by se na jeho pozici v dohledné době něco měnilo. Stejně nepravděpodobný je pak i jeho návrat do Sony, odkud byl – soudě podle rozhovoru s Davidem Jaffem – vyhozen proto, že nesouhlasil s přílišným zvětšováním jeho týmu a nárůstem rozpočtů.

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím