branding
Kontroverzní mise No Russian rozdělila samotné autory

Kontroverzní mise No Russian rozdělila samotné autory

Vývojáři neměli na zabíjení civilistů jednotný názor. Nové Call of Duty přinese podobné scény

30. 8. 2019

Vývojáři ze studia Infinity Ward přiznali, že kontroverzní mise No Russian z Call of Duty: Modern Warfare 2 značeně polarizovala i samotný tým. V této úrovni se hráči mohli zapojit do střelby do civilistů na letišti, na které brutálně zaútočí teroristická skupina. Nechvalně proslulý level vzbudil ve své době velké pozdvižení ze zcela pochopitelných důvodů. Hráči, novináři i neherní média – všichni se ptali, zda je pro hru a ponoření do děje skutečně nezbytná, anebo se jedná jen o snahu strhnout na sebe pozornost. Třebaže možná i nežádoucím způsobem.

Jak se po letech ukazuje, podobné otázky si kladli i samotný vývojáři. Z rozhovoru pro magazín Game Informer vyplynulo, že zmíněná mise a její pojetí studio rozdělila. Prozradil to vedoucí výtvarníků Joel Emslie. Část zaměstnanců Infinity Ward měla pocit, že by hráč měl tuto misi absolvovat z pohledu ochranky nebo nějakého člena bezpečnostní služby, jenž musí čelit masakru, který teroristé na letišti rozpoutají. Početná skupina vývojářů byla ale zastáncem verze, která se nakonec dostala ven.

Předmětem sporu se také stala míra násilí v této scéně. Emslie se dlouho držel spíš zpátky a měl pocit, že situace je sama osobě dost brutální a není potřeba, aby bylo násilní ještě explicitnější. Nakonec ale změnil názor. Paradoxně ho však nepřesvědčili kolegové, ale jeho vlastní manželka, aby násilí zdůraznil. Zjevně přitom nebyl jediný, kdo se snažil předejít kontroverzi a mírnit potenciálně výbušný moment. Bývalý designér Infinity Ward Mohammad Alavi už v roce 2012 řekl, že úroveň mohla být zkrácena.

Co je ale z dnešního pohledu ještě důležitější, nový díl Modern Warfare má přinést podobně znepokojivé situace. Autoři přitom nemluví o jedné či dvou kontroverzních scénách, ale celé plejádě momentů rozprostřených napříč syrovou kampaní mapující moderní konflikty, které nemají jasné strany ani hranice. Gameplay director příběhové části Jacob Minkoff prohlásil, že takových okamžiků přijde více a každý je bude vnímat jinak. Narrative director Taylor Kurosaki doslova říká, že taková bude celá hra. “Mohl bych vyjmenovat seznam tak osmi různých věcí, které by to mohly být,” naznačil s tím, že ani samotní autoři neví, která chvíle bude působit nejsilněji. Nebo nejvýbušněji.

Přesvědčit se budeme moci relativně brzy. Call of Duty: Modern Warfare vychází na PC, PS4 i Xboxu One už 25. října.

Kontroverzní mise No Russian rozdělila samotné autory

Mise No Russian v kostce

Kontroverzní mise se objevila v Call of Duty: Modern Warfare 2 z roku 2009. Hráč ovládá tajného agenta CIA Josepha Allena, který se snaží infiltrovat do ruské teroristické organizace. Jako takový se účastní útoku na moskevském letišti. Hráč se mohl na masakru nevinných civilistů podílet, či nikoli v závislosti na tom, zda se zapojil do masové střelby. Do zabíjení není člověk nucen, ale je přinejmenším přímým bezprostředním účastníkem popsaných událostí. Úroveň zcela pochopitelně vyvolala velké pozdvižení a z ruské verze hry byla například zcela vyjmuta. V německé a japonské verzi byla úroveň přítomná, ale upravena tak, že při zabití civilisty se hráč vrátil k poslednímu checkpointu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru