Konec běhání, Notmycar je battle royale s auty

Konec běhání, Notmycar je battle royale s auty

Ve světle Interstate 76 nebo Rocket League může bláznivý koncept opravdu fungovat

18. 3. 2019

O tom, že je trh s battle royale hrami přesycený a každý další titul to bude mít v ostré konkurenci velmi složité, se mluvilo ještě před příchodem Apex Legends. Do té doby byly za nadějné považovány tituly jako Fear the Wolves nebo Ring of Elysium, každopádně to, jak jsou karty rozdány nyní, by už opravdu odradilo snad jakékoliv studio. Přesto se neustále omílá, že pokud má nová hra v žánru battle royale uspět, musí přinést výrazný odlišující prvek, a až pak se řeší, nakolik chytlavý či propracovaný je zbytek. Takže zatímco Fortnite nabízí stavění, Blackout perky a Firestorm chystá důraz na vozidla, chtějí se odlišit i vývojáři ze studia NMC. Pod dohledem Skybound Games připravují hru Notmycar, která je sice dalším battle royalem v řadě, ale jedinečným v tom ohledu, že namísto hráčů se po mapě budou pohybovat všemožně upravená auta.

Hra byla odhalena už koncem loňského roku, ale v těchto dnech proplouvají na povrch další informace a hlavně datum, kdy hra nabídne datum předběžného přístupu na Steamu. Pokud vás zaujal koncept, budete se moci pustit do hraní už 5. dubna, plná verze by pak měla být podle NMC Studios připravena do šesti měsíců. Po dobu early accessu chtějí vývojáři nasbírat dostatek reakcí od prvních hráčů a samozřejmě dokončit prvky, které mají pomoci hře na výsluní.

Jestli se to povede, však závisí na řadě okolností, mezi které samozřejmě spadá ovladatelnost jednotlivých vozidel. Podle dostupných informací nás čeká mix amerických muscle cars a offroadových bugin, které si budete moci ve smyslu vzhledu upravit k obrazu svému. Už z povahy žánru nicméně nebudete moci dopředu jakkoliv ovlivnit jejich výkon, výdrž nebo palebný arzenál, který na vás bude čekat po seskoku na bitevním ostrově. Stejně jako v jiných battle-royale hrách, i v Notmycar budete muset nacházet bedny s výbavou a zbraněmi, kterými ověsíte svůj vůz. Vypadá to ale, že v jednu chvíli budete mít k dispozici pouze jednu zbraň a výměna proběhne kus za kus. Na výběr byste každopádně měli mít kulomety, odstřelovačky nebo malé kanóny, vždy pro odlišný způsob boje.

Nedílnou součástí Notmycar pak samozřejmě bude vlastní jízda a s ní změněný způsob boje. Zatímco v ostatních hrách tohoto žánru se při kontaktu s nepřítelem snažíte krýt, případně se aktivně dostat k nepříteli, tady by mohlo docházet i k zajímavým honičkám. S přihlédnutím k tomu, že se při střelbě jinak 3rd person pohled přiblíží takřka do roviny first person, nebude vám nic bránit v tom, abyste byli dostatečně pohotoví a reagovali na pohyb vašeho cíle i za jízdy. Už nyní ale cítíme určitě rezervy, vzhledem k nevyzpytatelnosti terénu a prostému faktu, že na „záda“ své auto asi nebudete chtít ve vlastním zájmu dostávat příliš často.

Konec běhání, Notmycar je battle royale s auty

Další automobilové bitvy

Na konto Notmycar prohlásili fanoušci, že pokud může fungovat automobilový fotbal Rocket League, zafunguje i battle royale. My se ale ve vzpomínání na souboje nadupaných amerických auťáků vracíme hluboko do minulosti - ke hře Interstate '76. Activision v roce 1997 přivedl na svět neokoukanou střílečku, která využívala engine MechWarriora 2 a zejména ve svém deathmatch režimu Multi Melee připomínala to, o co se aktuálně snaží NMC studio. Interstate je ostatně v souvislosti s Notmycar často skloňovaný a není sporu o tom, kde brali vývojáři inspiraci. Tak snad to bude náhrada za zpackané pokračování Interstate '82, který se příliš nepovedl...

Jednou z věcí, na kterou vývojáři dosud neodpověděli, je velikost ostrova a počet souběžně hrajících hráčů. I když nám třeba PUBG nabízí představu, že i mapu Miramar s 64 čtverečními kilometry je poměrně zdlouhavé přejet od kraje ke kraji, v Notmycar se nebudou hráči pohybovat jinak a bylo by záhodné, kdyby byl prostor větší. V případě menšího počtu hráčů by to však problém být nemusel a vývojáři alespoň vágně naznačují, že mapa bude obrovská. Počítat nicméně můžete se standardním seskokem – auta mají k dispozici křídla – a trochou taktiky, ukryté třeba ve výběru vhodného místa vašeho úvodního snažení.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru