Koncept Portalu 3 existuje, je však nutné přesvědčit Valve

Koncept Portalu 3 existuje, je však nutné přesvědčit Valve

Scenárista Erik Wolpaw nadále plánuje třetí díl a vyzývá fanoušky k projevení zájmu o hru

Zdroj: Valve
4. 12. 2022

Třetí Portal je jednou z těch her, ve které fanoušci doufají, ale zároveň se obávají, že se jich nikdy nedočkají. To je ostatně i případ další hry od Valve, jíž je samozřejmě Half-Life 3. Ačkoli si obě série na své konto připsaly další titul – VR hra Half-Life: Alyx z roku 2020 a „průvodce“ Steam Deckem Aperture Desk Job ve stylu Portalu – na další plnohodnotný díl s číslovkou tři stále čekáme. Nicméně i přes to, že Portal 3 ve vývoji oficiálně není, neznamená to, že by neexistovaly plány k jeho realizaci.

Kanál DidYouKnowGaming? vyzpovídal Erika Wolpawa, jenž stojí za scénáři prvního i druhého Portalu, Aperture Desk Job, ale i za Half-Life 2 i Half-Life: Alyx, a patří tak mezi ty nejpovolanější, kteří by mohli mluvit o dalším pokračování. V tuto chvíli bohužel stále pouze v mezích teorií. Wolpaw nemluvil o Portalu 3 poprvé, krátce o něm hovořil například již v dubnu v podcastu Kiwi Talkz. Je tedy šance, že by mohl vzniknout třetí díl? Podle všeho není u Valve vůbec nic jisté, ale snahy o zahájení vývoje tu rozhodně ze stran některých vývojářů jsou. Wolpaw byl sdílný a konkrétní, což v tuto chvíli být může vzhledem k tomu, že není vázán žádnou smlouvou o mlčenlivosti – momentálně je všechno jen a jen v teoretické rovině.

Portal 3 by měl navazovat na druhý díl, přičemž je součástí těchto „myšlenkových pochodů“ i Jay Pinkerton, který se na scénáři druhého Portalu podílel společně s Wolpawem. „Jo, Jay a já máme nápad, který je podle nás úžasný, jde-li o to, co by se vlastně událo,“ odpověděl Wolpaw. Zároveň však dodal, že nemají nic konkrétního, natožpak vypracovaný scénář jako takový. Jde spíše o jakýsi výchozí bod, z něhož by se vše mohlo odvíjet a celý vývoj by mohl v tomto bodě započít. Scénář ale není vše, a tak připomíná, že někdo další by samozřejmě musel přijít s novými hádankami a případně novými mechanismy, což by byla stále jen část práce.

Wolpaw dokonce zmínil, že ve Valve nefunguje nic jako „pitchování“ projektů a že si myslí, že „čísla pracují proti nim“, čímž naráží právě na onen vtip s Valve a třetími díly. Pravým důvodem však má být to, že se Valve neustále pouští do jiných věcí a na další pokračování zřejmě chybí odvaha. Přesto stále doufá, že na Portal 3 jednoho dne přece jen dojde. Už v dubnovém rozhovoru apeloval na hráče, aby Valve a stejně tak i samotného Gabea Newella zasypali zprávami a žádostmi o pokračování, přičemž tak činí i nyní, jelikož je zkrátka potřeba společnost přesvědčit. Tehdy Wolpaw uvedl, že třetímu dílu brání struktura studia a fakt, že by takový projekt ani zdaleka nedosáhl výdělku, jaký generuje například Counter-Strike: Global Offensive.

Portal 3 by mohl mít solidní základy, na nichž by mohlo začít okamžitě stavět, ale Valve se k tomu bohužel stále nemá. Doufejme, že nakonec bude ona „kletba třetích dílů“ zlomena a že některá ze sérií od Valve dosáhne na číslovku tři. První dva Portaly jsou nicméně stále skvělou záležitostí a pokud byste si chtěli první díl připomenout a ozvláštnit, připomeňme bezplatné DLC Portal with RTX pro majitele základní hry. Jak už název napovídá, jedná se o přepracovaný první díl s podporou ray-tracingu od Nvidia Lightspeed Studios a vyjde již 8. prosince.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru