Kolik stojí prostor pro reklamu na akci Geoffa Keighleyho

Kolik stojí prostor na akci Geoffa Keighleyho

Pořadatelé Opening Night Live zveřejnili ceník. Většinu her ale vybírají sami a ukazují zdarma

Zdroj: Gamescom/ONL
31. 7. 2022

Není žádným tajemstvím, že obsah těch největších videoherních akcí, které nepořádají výrobci konzolí nebo velcí vydavatelé, tvoří také komerční spolupráce a vsuvky. Zatímco firma vyrábějící konzoli či vydavatel her může na takovou show pohlížet jako na investici do budoucnosti, jejíž náklady se přičtou k výdajům na marketing, třeba v případě prezentací a přenosů, které moderuje a pořádá Geoff Keighley, se samozřejmě jedná také o byznys. Zorganizovat a zaplatit podobnou show něco stojí a právě o těch, za nimiž stojí Geoff Keighley, se v posledních dnech hodně mluví.

Pořadatelé The Game Awards a Summer Game Festu se chystají na srpnovou Opening Night Live, která funguje jako zahajovací ceremoniál Gamescomu. Při té příležitosti zveřejnili na stránce pro partnery podrobnosti pro ty, kteří se akce chtějí zúčastnit nikoli jako diváci, ale coby prezentující. Tedy jednoduše řečeno, jsou tu informace a pokyny pro ty, kteří chtějí něco ukázat. Pozornost přitom vzbudil ceník takové inzerce/spotu, ačkoli bylo jasné, že některé hry si vybírají organizátoři sami a spíš o ně musí usilovat, zatímco jiné se snaží na show dostat někdo zvenčí. A třeba i za poplatek.

Zdroj: Gamescom/ONL

Tabulka hovoří sama za sebe. Za spot během Opening Night Live 2022 musí inzerent zaplatit 85 tisíc až 210 tisíc eur v závislosti na jeho délce, pokud si vás pořadatelé nevyberou sami. K dispozici je prostor od 30 do 120 sekund. Zveřejněná informace vzbudila na internetu různorodé a často velmi protichůdné reakce podle toho, jak kdo k této otázce a problematice přistoupil. Někdo to nevnímá ani jako problém ani jako překvapení, ale jako pochopitelnou součást podobné akce, kterou tvoří různý obsah dodávaný různými stranami. Jiní jsou částkou nebo samotnou praxí překvapení.

Nové je ale spíš to, že je ceník veřejně dostupný, byť na B2B stránce. Pořadatelé pro magazín PC Gamer uvedli, že většinu her během show tvoří ty zařazené zdarma. To je určitě klíčová informace. PC Gamer k tomu přitom dodává, že jeho vlastní akce PC Gaming Show funguje stejně. Většinu věcí vybírají editoři, ostatní jsou součástí placených sponzorství. Magazín se přitom rovněž odvolává na vysoké náklady při pořádání podobných velkých prezentací. Osobní účast na veletrzích je přirozeně pro vývojáře a vydavatele ještě nákladnější.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru