Zaklínač 3: Divoký hon, CD Projekt Red, Klepna se díky next-gen patchi pro Zaklínače naučí couvat

Klepna se díky next-gen patchi pro Zaklínače naučí couvat

CDP odhalil detaily o vylepšení, ukončuje podporu Gwintu a vysvětlil mulťák v Cyberpunku

Zdroj: CD Projekt
6. 12. 2022
Název: Zaklínač 3: Divoký hon Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 5. 2015

Očekávaný next-gen update pro Zaklínače 3 dorazí už za týden. A i když mu vývojáři z CD Projektu věnovali na konci listopadu obsáhlý stream, ve kterém odhalili většinu chystaných novinek, ještě před vydáním přichází další deatily, na co se mohou hráči těšit. Přímo do kanceláří polského studia totiž byli pozváni novináři, aby si novou verzi oblíbené hry vyzkoušeli, užili si slibně se tvářící vylepšení a třeba i odhalili některé další věci, o kterých dosud nebyla řeč. Obracíme se tedy na redakci britského Eurogameru, která mohla strávit s vylepšeným Zaklínačem 3 několik hodin na PlayStationu 5 a přeptat se na objevy scenáristy Philippa Webera.

Vylepšení klepe na dveře

Začněme konstatováním, že vývojáři během zmiňovaného streamu neukázali úplně vše. Jednou z věcí, které si novinář Robert Purchese všimnul, bylo vylepšené chování věrné Geraltovy klisny Klepny. Kůň se naučil couvat a díky nové akci také kopat zadníma nohama. Navíc, když se s Klepnou ocitnete ve vodě, zvedne přirozeným způsobem hlavu proto, aby mohla dýchat, ale zřejmě i proto, že je to starý mrzout, který vodu nemá příliš v lásce. „Snažili jsme se dát od hry spoustu těchto malých věcí, které lidé teprve odhalí a nezapsali jsme je do poznámek k patchi jako takovému,“ doplnil pak Philipp Weber a v podstatě tím už dopředu vyzval hráče, aby se pokusili najít další drobnosti. Zvlášť, když se má jednat o úplně poslední přídavky do hry, za kterou sice vývojáři nyní nedělají tlustou čáru, ale jednoduše už nebudou nic rozšiřovat v zájmu vývoje další trilogie, která začne dílem s pracovním označením Polaris.

Co se týče dalšího obsahu, vývojáři upřesnili, jaké modifikace od fanoušků zahrnuli do obsahu – jde o World Map Fixes od autora s přezdívkou Terg500m, dále Nitpicker’s Patch s opravou mnoha drobných grafických nedotatků od chuckcashe, dojde také na The Witcher 3 HD Reworked Project od HalkHogana, vylepšení hratelnosti a atmosféry od Andrzeje Kwiatkowského a Denrothův mod s propracovanějšími monstry. Od vývojářů pak přijde již probírané snazší sesílání zaklínačských znamení, alternativní kamery, přenastavení rozhraní, přepracovaná mapa, vylepšení modelů postav i prostředí, snížené poškození z pádu, instantní sbírání květin, pomalá chůze odpovídající stisku analogové páčky, alternativní režim sprintu nebo možnost volby velikosti titulků a menu. Bohužel, nic z toho nebude součástí updatu pro konzole předchozí generace, které se prostřednictvím patche dočkají jen opravy chyb a malého questu spojeného se seriálem od Netflixu.

Vrásčité brnění Nilfgaardu

V rámci něj můžete získat Geraltovo brnění z první sezóny, které však lze postupně vylepšit a dostat se až k podobě brnění ze sezóny druhé. Jak ovšem upozorňuje Eurogamer, hráči by neměli mít přehnaná očekávání, protože quest lze dohrát přibližně za půl hodiny a není vlastně ničím objevným. Vydáte se v něm do dolů a čeká vás jeden povedený souboj, který by ovšem neměl být přehnaně těžký, vzhledem k tomu, že quest od Netflixu má úroveň 15. Na druhou stranu ale Eurogameru vývojáři potvrdili, že quest může mít několik možných zakončení, takže kdo ví, třeba se v něm skrývá víc, než se může zprvu zdát. Navíc nedostanete pouze brnění pro Geralta, ale budete moci také díky spolupráci s autory seriálu zapnout pro vojska Nilfgaardu nechvalně proslulé vrásčité (a záměrně nepíšu šourkové… i když, to jsem právě napsal) brnění. Alternativní vzhled také nabídne postava Marigolda, stejně jako v případě brnění Nilfgaarďanů ale mohou hráči tuto možnost libovolně zapínat a vypínat v menu.

Vývojáři upozornili, že nemohli na starší generaci konzolí přenést třeba novou bližší kameru, protože se tím upravuje FOV, objekty v dálce jsou nyní blíže a byl by tím ovlivněn framerate.

Pokud bychom se měli vrátit k technikáliím, sluší se podotknout, že úplně zkrátka nepřijdou ani hráči na Switchi – ačkoliv se jich netýkají žádná rozsáhlá vylepšení, hráči budou moci využít uložení pozic do cloudu a jejich použití na jiné platformě. Zajímavěji se to ale má samozřejmě s PlayStationem a Xboxem, které se dočkají – jak už bylo avizováno – dvou grafických režimů. Výkon nabídne 60 fps, ovšem bez ray tracingu a kvalita 30 fps se všemi efekty světla, včetně odlesků řízených právě ray tracingem. Že nebude tato technologie dostupná na PS4 a Xbox One je zřejmé, vývojáři ale pro jistotu upozornili, že nemohli na starší generaci konzolí přenést třeba novou bližší kameru, protože se tím upravuje FOV, objekty v dálce jsou nyní blíže a byl by tím ovlivněn framerate. Ten samozřejmě nechtějí lidé z CD Projektu žádným způsobem neblaze ovlivnit, takže volili menší zlo a tato vylepšení hráčům na předchozí generaci konzolí zkrátka nedají.

Konec Gwintu a chybějící multiplayer v Cyberpunku

Tady ovšem novinky od CD Projektu nekončí. Pomineme-li možné zasazení nové trilogie, jak o něm v náznaku mluvil Philip Weber pro magazín GamesRadar, další zprávou je postupné ukončení podpory hry Gwent: The Witcher Card Game. Vývojáři sice potvrdili, že ještě v průběhu roku 2023 budou přicházet nové karty a hra bude připravená na to, aby v ní mohly probíhat esportové soutěže, ale tím podpora skončí. Od roku 2024 už žádný další obsahový update do hry nedorazí a vývojáři budou jen udržovat titul v podobě, ve které bude za rok. Potvrdili však, že online funkce budou stále dostupné, a to po mnoho nadcházejících let. Co bude dál, zda na hru naváže pokračování nebo vývojáři jednoduše čekají na to, až vypustí do světa Polaris, není v tuto chvíli zřejmé, někteří z fanoušků už ale stihli avizovaný konec oplakat a tlačí na vývojáře, aby rozhodnutí ještě přehodnotili.

A tím se dostáváme k poslední aktualitě, která se vztahuje k polské společnosti CD Projekt. Pokud namísto Zaklínače raději hrajete Cyberpunk 2077 a není vám dosud zřejmé, proč vývojáři mimo jiné upustili od plánů přidat do hry multiplayer, konečně přichází odpověď, kterou můžeme označit za uspokojivou. Ve skutečnosti můžete odpověď v souladu s okolnostmi předjímat – ačkoliv měli vývojáři plán, začlenit multiplayer přímo do Cyberpunku 2077, všechno, co se dělo po vydání, je přinutilo plán změnit. „Museli jsme se zaměřit na ty skutečně důležité věci,“ řekl Philipp Weber a dodal, že projektů, které skončily ve fázi konceptu či výzkumu, bylo v souvislosti s kyberpunkovou hrou více. Předchozí vyjádření CD Projektu pak odhalila, že se s multiplayerem v podobě, v jaké měl dorazit od Cyberpunku 2077, už patrně nepočítá, když se studio rozhodlo zcela změnit svůj postoj k online funkcím. Adam Kiciński minulý rok při rozpravě s investory uvedl, že multiplayer bude integrován do budoucích her studia, ale žádné bližší informace neposkytl.

Pokud jste ale na Cyberpunk 2077 nezanevřeli – a je nutné podtrhnout, že dosavadní vylepšení, další přísliby a také chystané rozšíření The Phantom Liberty působí velmi dobře – můžete se těšit také na výroční edici. Sice přichází až se zpožděním, ale bude moci alespoň zahrnout kompletní obsah se všemi drobnostmi i většími zásahy, které vývojáři v uplynulých měsících provedli. Tzv. GOTY edice bude dostupná v příštím roce po vydání chystané expanze, pak už se ale budou vývojáři téhle větve CD Projektu věnovat projektu Orion, který má být pokračováním původní hry.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru