The Lord of the Rings: Gollum, Nacon, Kde je naše recenze The Lord of the Rings: Gollum

Kde je naše recenze The Lord of the Rings: Gollum

Hlavním důvodem asi jsou Glumovy vlasy. Tolik pádů jsme v žádné jiné hře nezažili

Zdroj: Daedalic Entertainment
26. 5. 2023
Název: The Lord of the Rings: Gollum Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 5. 2023

Pokud jste sledovali náš včerejší stream čerstvě vydané hry The Lord of the Rings: Gollum, pak už jste dostali odpověď na otázku, proč jsme zatím nepublikovali naší recenzi. Ačkoliv jsme dostali přístup ke hře už během minulého víkendu, technický stav mi zatím nedovolil hru dokončit a v důsledku si ji ani nijak výrazně užít. Na vině je bezprecedentní míra pádů hry do dashboardu konzole PlayStation 5, na které hru recenzuji. Už jsem se zřejmě dopátral, co padání ovlivňuje, než jsem ale stačil nastavení změnit, tak ze hry zmizelo.

Důvod, proč hra padala v takové míře, kterou jsem bez nadsázky u jiného titulu během celé své kariéry nezažil, se patrně skrýval v možnosti zapnout detailnější vykreslování Glumových vlasů. Jistě, během pátrání po tom, co by mohlo způsobovat padání hry každých 20-30 sekund, jsem vykreslování opakovaně vypínal i zapínal, stejně jako měnil obrazové režimy, ale problém je zřejmě spojen s tím, že se nastavení již nějakým způsobem propsalo do uložené pozice a zůstává aktivní bez ohledu na snahu jej vypnout. Jinak si situaci nedokážu lépe vysvětlit. Co hůř, update, do kterého jsem vkládal velké naděje a který přišel den před vydáním hry, možná některé aspekty hry opravil, situaci kolem možnosti zapnout, či vypnout zmíněné vykreslování vlasů ale ještě znepřehlednil. Očividně jsem totiž nebyl jediný, kdo narazil na potíže, a tak se vývojáři rozhodli onu položku z nastavení zcela odstranit. Pro mě osobně a na mé vlastní konzoli tím však vývojáři udělali z možná ještě trochu řešitelného problému problém neřešitelný.

Ano, stál jsem tudíž před obrovským dilematem i s přihlédnutím k všeobecné kvality hry, zda se pouštět do hraní znovu od začátku, když už jsem velmi bolestivým způsobem prošel až do šesté kapitoly z deseti a obrazovku s informací o pádu začal vnímat jako součást hry, ale nebylo jiné východisko. Kvůli našemu dalšímu programu na Vortexu, nočním streamům a další práci tak jednoduše ještě nějakou chvíli potrvá, než dojdu na konec s uloženou pozicí, která už není chybová a hra – když už nic jiného – zůstává konečně stabilní. Vše ale znesnadnilo i rozhodnutí vývojářů nedat hráči možnost ukládat manuálně a vracet se, kam se mu zlíbí. Ne, hra funguje výlučně v kombinaci se systémem automaticky ukládaných checkpointů, které bych už v projitých kapitolách dokázal nacházet s přesností prasete čmuchajícího lanýže.

O řadě věcí nicméně padly zmínky ve výše přiloženém streamu a vy už zřejmě tušíte, že ač mám Pána prstenů a Tolkienův svět upřímně rád, tahle hra se jednoduše nepovedla. Víc a se všemi detaily si povíme v nadcházejících dnech.

2