Ještě letos vyjde nové stolní RPG z vesmíru Vetřelce

Ještě letos vyjde nové stolní RPG z vesmíru Vetřelce

V téhle hře vás všichni uslyší křičet. Nabídne dva módy a naváže na druhý a třetí film

27. 4. 2019

Společnost 20th Century Fox, která vlastní práva na značku Alien, pokračuje v oslavách 40. výročí tohoto fenoménu, jenž poprvé vstoupil do kin v květnu 1979 prostřednictvím filmu režiséra Ridleyho Scotta. Po nových komiksech z minisérie Resistance od nakladatelství Dark Horse Comics, mobilní hře s podtitulem Blackout a webové neinteraktivní sérii postavené na populárním survival hororu Isolation od britského studia Creative Assembly se sága ještě letos rozroste také o prozaicky nazvaný a všeříkající počin Alien: The Roleplaying Game.

Nějaké deskovky a stolní hry z tohoto vesmíru jsme tu už v minulosti pochopitelně měli – ta první se ostatně zrodila už v roce 1979. Ale místo na další se určitě vždycky najde. Novinku oznámila švédská společnost Free League Publishing a na první pohled zaujme zdařilou výtvarnou stránkou. Autoři ostatně sami slibují krásně a bohatě ilustrovanou barevnou příručku, která vás zavede do roku 2183. Hra přitom nabídne hned dva různé módy.

Od zničení kolonie Hadley’s Hope na planetoidu LV-426 uplynuly více než tři roky.

Takzvaná filmová hra má být založená na předdefinovaných scénářích, které napodobují příběhový oblouk známý ze stříbrného plátna. Jsou navržené tak, aby je bylo možné dohrát na jedno posezení, a slibují rychlou a brutální hratelnost, kterou hráči nemusí přežít. Kampaň je na druhé straně naopak navržena tak, aby trvala déle a dala se hrát na pokračování se stejnými postavami napříč hrami. Vesmír Vetřelce máme díky ní prozkoumávat zcela volně a v sandboxovém pojetí.

Pravidla jsou založená na oceňovaném titulu Mutant: Year Zero, který se loni v prosinci dočkal vlastní videoherní adaptace s podtitulem Road to Eden. Spoléhá na ně i jiný povedený počin – hra Tales from the Loop, o které jsme před časem mluvili v novinkách i my, když se objevilo podezření, že se tímto projektem nepřiznaně inspirovali vývojáři hry Generation Zero ze švédského týmu Avalanche Studios. Zmíněná pravidla byla ale přirozeně upravena a nadále vylepšena tak, aby naplno využila potenciál a témata Vetřelce – akci i horor v ledové temnotě vesmíru.

Pokud jde o zasazení, už bylo řečeno, že zavítáme do roku 2183. Od zničení kolonie Hadley’s Hope na planetoidu LV-426 uplynuly více než tři roky, loď USS Sulaco zmizela a vězení na Fiorině 161 se uzavřelo. Ztráta jednotky mariňáků, majetku korporace Weyland-Yutani a důsledky pramenící z těchto incidentů vedly k atmosféře nedůvěry. V posledních pěti letech přitom přilily olej do ohně množící se konflikty mezi soupeřícími vesmírnými sektory.

I když to nebylo potvrzeno, mnozí věří tomu, že Hadley’s Hope byla testovací oblastí nové biologické zbraně korporace Weyland-Yutani. A že ji mohl zničit nepřítel z oběžné dráhy. Jiní se domnívají, že chce společnost získat kontrolu nad vzdálenými koloniemi. Hráči podle autorů vstupují do nebezpečné doby.

Zahrajeme si za kolonisty, vědce, zástupce korporace, mariňáky a dokonce i androidy. Postavy mají být rozličné a nabídnout různé herní zážitky.

40. výročí Vetřelce představuje ideální příležitost pro nové stolní RPG, které chystá na trh společnost Free League Publishing. Má jít o začátek dlouhodobé spolupráce s 20th Century Fox, jejímž prvním ovocem bude na konci letošního roku právě popsaná novinka. Spoluzakladatel Free League Publishing Tomas Härenstam se ujme jejího designu, zatímco estetickou stránku dostali na starost výtvarníci Martin Grip, John Mullaney a Axel Torvenius.

RPG slibuje spoustu možností. Zahrajeme si za kolonisty, vědce, zástupce korporace, mariňáky a dokonce i androidy. Postavy mají být rozličné a nabídnout různé herní zážitky. “Sága Vetřelec není o superhrdinech s lepší výbavou,” domnívá se Härenstam. Podle něj vypráví o obyčejných lidech vržených do neobyčejných situací a zkouší lidskou odolnost tváří v tvář nelidským zvěrstvům a nulovým šancím. Pochvaluje si proto možnost vyprávět v rámci tohoto universa další příběhy spolu s hráči, kteří musí čelit svým démonům – metaforickým i skutečným.

Takzvané filmové scénáře přitom napíší zkušení autoři sci-fi jako Andrew E.C. Gaska. Gaska je zodpovědný také za základní prostředí a konzultace ohledně kánonu. Napíše první příběh nazvaný Chariot of the Gods a další moduly a rozšíření, které už jsou v přípravě, budou vycházet dodatečně. A zapadají údajně i do dalších plánů Foxu s touto značkou na rok 2020 a dál.

Na druhé straně máme počítat s tím, že v nové hře narazíme na neznámé tváře a jejich dobrodružství, takže si musíte nechat zajít chuť třeba na Ripleyovou, pokud autoři nezmění názor a nevymyslí nějakou kličku či časovou odbočku. Autoři podle svých slov přesně věděli na co a v jakém období se chtějí zaměřit, proto přeskočili události prequelů a zasadili děj hry dlouho před příběh Vzkříšení. V rozhovoru pro io9 ale padlo, že se tvůrci nesoustředí jen na skalní fanoušky, ale chtějí oslovit rovněž nováčky. Právě začínajícím hráčům na míru má být převážně ušit filmový režim, který má pevně daný scénář a je kratší. I tyto příběhy se ale mohou v budoucnu nějak propojit nebo na sebe navazovat.

Pokud vás to podobně jako mě náhodou napadlo, nebudou si autoři pomáhat žádnou kampaní na Kickstarteru, jak je v poslední době časté.

Alien má být podle Härenstama přístupnou hrou. Na vlastní kůži se budeme moci přesvědčit už na konci roku. Přesnější datum zatím neznáme. A pokud vás to podobně jako mě náhodou napadlo, nebudou si autoři pomáhat žádnou kampaní na Kickstarteru, jak je v poslední době časté. Hru ale bude možné si ještě před vydáním předobjednat.

O kvalitách budoucího titulu zatím můžeme maximálně spekulovat. Ale podívejte se na ty nádherné obrázky. Jeden potenciální wallpaper vedle druhého. Nevím, jak vy, ale já bych si docela rád u stolu zakřičel v kůži vystrašeného mariňáka…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru