Dying Light 2: Stay Human

Jeden průchod Dying Light 2 neodhalí ze hry vše

Pokračování láká na větvený příběh a infekci hlavního hrdiny

12. 6. 2019
Název: Dying Light 2: Stay Human Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , , Datum vydání: 4. 2. 2022

Open-world akce Dying Light 2 byla oznámená jako přímé pokračování nemrtvého hitu z roku 2015. Dlouho ale nebylo jasno, kdy se do světa hry opět podíváme. Až letošní ročník E3 odhalil, že hra vyjde na jaře příštího roku. A chybět při příležitosti takovéhoto oznámení samozřejmě nesměl ani nový trailer.

Ten láká zejména na příběh, který pomáhá vytvářet Chris Avellone. Ten má za sebou práce na titulech Fallout, Icewind Dale, Planescape Torment či Baldur’s Gate a nejnověji spolupracuje například na Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. To by mohlo být příslibem hutného vyprávění, nicméně naznačovaná zápletka se zaobírá snad tím největším klišé podobných titulů. Samotný hlavní hrdina Aiden Caldwell je infikovaný smrtícím virem a bojuje nejen s armádou nemrtvých soupeřů, ale také sám se sebou. Aiden navíc nesmí příliš dlouho setrvávat ve tmě, jinak riskuje nenávratnou změnu v nemrtvého.

Události Dying Light 2 se odehrávají 15 let po prvním díle ve fiktivní metropoli východní Evropy a ve své podstatě se dá říci, že druhý díl bude jako jednička na steroidech. Mapa hry bude čtyřnásobná ve srovnání s originálem (a to včetně všech rozšíření), kooperace ve hře zůstane a stejně tak se vrátí i přítomnost vozidel. Trailer ukázal malou ochutnávku parkouru, který bude nabízet rovnou dvojnásobný počet pohybů. Hbitost přitom bude zapotřebí, neboť velmi rychlí budou samozřejmě i nepřátelé. Ti se přes den budou shlukovat v tzv. Dark Zones, tedy v potemnělých koutech mapy (například v budovách) a budou v takovou chvíli představovat skutečnou výzvu. Úspěšná invaze takové oblasti ale samozřejmě přinese pokaždé něco cenného.

První průchod hry zpřístupní odhadem pouze polovinu obsahu

Něco nového tu ale přeci jen bude. Tým Techland láká na přítomnost četných voleb, které slibují zásadním způsobem proměňovat a ovlivňovat svět hry. Hráči se budou muset promýšlet nejen vlastní akce, ale menší volby v dialozích. To všechno má mít dopad na to, kdo přežije, kdo ne, a zda se například protagonista bude moci dostat do dříve zatopené celé jedné části města a podobně. Proměny by tedy měly být i na první pohled viditelné. Zásahy v podobě učiněných rozhodnutí samozřejmě mohou přinést i odlišnou náplň, což v praxi znamená, že první průchod hry zpřístupní odhadem pouze polovinu obsahu. Pokud se ale někdo bude velmi snažit a bude chtít zpřístupnit vše, co jen půjde, tak i přesto se vlivem vlastních voleb při jediném dohrání dokáže dostat maximálně ke zhruba třem čtvrtinám náplně.

O replayabilitu by tedy mělo být postaráno, a to na PC, Xbox One a na PlayStationu 4 na jaře příštího roku.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru