Jason Schreier odchází z Kotaku

Vlivný novinář mění působiště. Stejně jako v jeho reportážích je důvodem situace v zákulisí

Zdroj: Nerd4.life
17. 4. 2020

Herní média běžně informují o tom, když nějaký slavný vývojář vystřídá svého zaměstnavatele. Psát o tom, že působiště mění herní novinář, už není zdaleka tak běžné. Po krátké diskuzi jsme se ale se Zdeňkem shodli, že tahle zpráva si přeci jen zaslouží zaznamenat. Prominentní autor Jason Schreier končí na Kotaku. Vzhledem k tomu, jak často ho citujeme, jeho dlouholeté kariéře i úspěšné knize Krev, pot a pixely není přehnané prohlásit, že se jedná o jednu z nejvlivnějších osobností současného herního průmyslu. Koneckonců o jeho odchodu píše i prestižní list The Washington Post.

Schreiera proslavily jeho články mapující zákulisí vývoje i atmosféru a podmínky v jednotlivých studií. Paradoxně teď sám odchází z Kotaku a zmiňuje jako důvod nespokojenost s majitelem

Schreier odchází z Kotaku po více než osmi letech. Nejprve si chce vzít pár týdnů volna, aby mohl dokončit svou další rozepsanou knihu a strávit nějaký čas s dcerou. Pak budeme samozřejmě v práci herního novináře pokračovat, ale už na jiném místě. Schreiera proslavily jeho články mapující zákulisí vývoje i atmosféru a podmínky v jednotlivých studií. Paradoxně teď sám odchází z Kotaku a zmiňuje jako důvod nespokojenost s majitelem, kterým je společnost G/O Media Inc., i jejím vedením.

Do podrobností se z pochopitelných důvodů nepouštěl, ale není prvním, kdo v poslední době z G/O Media z těchto důvodů odešel. Netýká se to přitom jen Kotaku, ale i partnerských magazínů jako Deadspin nebo Gizmodo. Schreier ocenil své dosavadní kolegy, po kterých se mu bude podle jeho slov velmi stýskat. Mluvčí G/O Media diplomaticky poděkoval Schreierovi za jeho přínos a popřál mu hodně štěstí v další práci. Společnost G/O Media získala Kotaku v roce 2019 společně s dalšími weby, které dříve patřily pod Gawker.

Spolu se svými kolegy už nebude dělat ani podcast Kotaku Splitscreen a místo něj chystá nový audio pořad Triple Click. Na něm se společně s ním podílejí Kirk Hamilton a Maddy Myers. O svých dalších plánech ale zatím pomlčel a bude mimořádně zajímavé sledovat, kdo Schreiera uloví. O atraktivní a výbušné materiály má jeho nový zaměstnavatel každopádně postaráno. Má se nicméně jednat o nějaký úplně nový projekt, takže není vyloučené, že jej povede sám Schreier.

Se čtenáři Kotaku se rozloučil článkem, který je vedle materiálu The Washington Post a jeho soukromého Twitteru hlavním zdrojem aktuálních informací. I přes zmíněné spory je od dosavadního zaměstnavatele docela velkorysé, že nechal odcházejícího reportéra lákat publikum na své budoucí projekty. Stejně jako fakt, že otevřeně zmiňuje, že už nechtěl pod stejným vydavatelem dál pracovat.

Vypíchl také, že mu nikdy nebylo řečeno, aby něco nepsal či nepublikoval, protože to ovlivní inzerenty nebo někoho naštve. Služba čtenářům prý vždy stála na prvním místě.

Na druhé straně ocenil web Kotaku třeba za to, že to byl vždy magazín, který dokázal být serózní i praštěný. Vypíchl také, že mu nikdy nebylo řečeno, aby něco nepsal či nepublikoval, protože to ovlivní inzerenty nebo někoho naštve. Služba čtenářům prý vždy stála na prvním místě. Útěchou mu podle jeho slov svým způsobem je, že na Kotaku zůstává spousta skvělých autorů, kteří dělají výborně svou práci bez ohledu na další okolnosti.

Jason Schreier se v poslední době hodně zaměřil na pracovní podmínky a kulturu herních studií. Jen z nedávných měsíců stojí za zmínku jeho materiály, v nichž popisoval dění ve firmách jako BioWare, Rockstar Games či Naughty Dog. Ještě před svým nástupem do Kotaku pracoval pro magazín Wired.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru