Japonští fanoušci si mohli poprvé zahrát na PS5

Japonští fanoušci si mohli poprvé zahrát na PS5

Youtubeři a streameři si vyzkoušeli Godfall i DMC 5. Podrobně také ukázali samotnou konzoli

Zdroj: Capcom
4. 10. 2020

Jak jsme avizovali včera, v průběhu neděle došlo na odhalení prvních dojmů z hraní na PlayStationu 5 od hrstky vybraných japonských youtuberů a streamerů. Na rozdíl od moderátora Geoffa Keighleyho, který už v červenci ukazoval světu arkádovou plošinovku Astro’s Playroom, si však mohli zahrát i další tituly a podělit se nejen o své bezprostřední poznatky, ale především hry ukázat na vlastních záběrech. Kromě arkádové plošinovky Astro’s Playroom jsme tedy mohli sledovat také akci Goodfall od Counterplay Games, nedávno představenou next-gen verzi Devil May Cry 5 a také pestrobarevnou plošinovku Balan Wonderworld. Vzhledem k tomu, že jsou videa z pochopitelných důvodů v japonštině a nenabízí ani strojový překlad, vycházeli jsme především z vlastního sledování obrázků a dalších postřehů od zahraničních portálů, které se vedle her věnovaly také novým fotografiím PlayStationu 5 a dalším náznakům funkcí, k nim ale až za chvilku. Nyní vám nabízíme rychlý souhrn toho nejzajímavějšího na konto tří jmenovaných her, které jsme dosud v akci mimo oficiální přenosy a videa sledovat nemohli.

Godfall

Ačkoli je Godfall jedním z prvních titulů oznámených pro novou generaci konzolí, o hře se příliš nemluví, a pokud vyvolala nějaké reakce, pak šlo o nepříliš pozitivní. Od počátku budí dojem spíše grafického pozlátka a hráči mají obavu, aby vedle krásné grafiky dokázali lidé z Counterplay Games přinést také kvalitní hru. Nicméně první dojmy a gameplay záběry z minulého týdne naznačovaly, že je nakonec o co stát a hráči by se měli o titul zajímat, pokud jsou ochotní překousnout nepochopitelné rozhodnutí, vyžadovat trvalé připojení k herním serverům, a to i v případě hraní singleplayeru. Dnešní ukázka může nicméně znovu zaujmout primárně grafikou, propracovanými odlesky, hrou světla a stínu i atmosférickými efekty. Z Godfall vyloženě kypí snaha vměstnat na scénu co možná největší množství efektů a nutno přiznat, že výsledek nevypadá vůbec zle.

K vidění byla nejen akrobatická část, ale také spoustu soubojů, v nichž může hrdina útočit mečem i štítem, musí dávat pozor na zraňování ohněm a pochopitelně i velkou přesilu, kterou však lze s trochou cviku hravě zvládnout. Škoda jen, že video od youtubera s přezdívkou Pokki skutečný souboj s bossem nedemonstruje, vzhledem k tomu, že jeho přibližně dvousekundové snažení ukončila nekompromisní rána protivníkovou palicí. Odkazujeme proto na jiné video – tentokrát od youtuberky Ruru – která si počínala mnohem obezřetněji a jednoho z bossů dokázala ve svém průchodu porazit. A i když se na první pohled zdá, že máme opět co dočinění se zástupcem soulslike žánru, dojem ze souboje je mnohem uvolněnější a benevolentnější, takže nemějte dopředu žádné velké obavy. Godfall vychází společně s konzolí PlayStation 5, u nás by tedy měl být k zahrání od 19. listopadu.

Devil May Cry 5: Special Edition

Maximálně propracovanou hrou světla a stínu lze spatřit v záběrech i z dalšího prezentovaného titulu. Video od Ruru sice opět začíná ukázkou Astro’s Playroom, poslední třetina je už ale věnována graficky vylepšené verzi Devil May Cry 5 s podtitulem Special Edition. Hra vedle Danteho uvede také Vergila, a jak vývojáři slíbili před v polovině září, těšit se můžeme také na zapojení ray tracingu, vyšší obtížnost nebo turbo mód. Stejně jako v případě Godfall i zde platí, že jednotlivé scény jsou nabité grafickými efekty, nedá se ale na druhou stranu říct, že by hra skutečně prošla nějakým dramatickým vylepšením. I s přihlédnutím ke svižné hratelnosti není šance všímat si všeho, co se na scéně odehrává a když přijde chvíle oddechu, některé momenty po grafické stránce příliš lichotivě nepůsobí. Ray tracing ale rozhodně přidává zajímavou vrstvu, kterou lze ocenit zejména na odlescích v kalužích. Ke konci ukázky, přibližně v čase 12:40, pak můžete navíc porovnat kvalitu se zapnutým a vypnutým ray tracingem, kdybyste si náhodou nedokázali rovzpomenout, jak DMC 5 vypadalo původně. Také Devil May Cry 5: Special Edition bude dostupný v den vydání konzolí – takže v případě PS5 19. listopadu, zatímco hráči na Xboxu Series S|X budou moci naskočit už o devět dní dříve.

Balan Wonderworld

Jako poslední se můžete podívat na barevnou plošinovku Balan Wonderworld, na které pracují veteráni Judži Naka a Naoto Ohšima, kteří dali – mimo jiné – světu ježka Sonica. První zmiňovaný coby programátor původní hry, druhý coby hlavní designér dnes již legendárních postaviček. O vydání jejich nového společného projektu se stará Square Enix a těšit se na něj můžeme koncem března příštího roku. V ukázkách jsme mohli vidět, jak funguje systém kostýmů, na nichž tahle trojrozměrná plošinovka staví celou hratelnost. Duo hlavních hrdinů – herci Emma a Leo – se v úžasném světě zázraků budou muset popasovat s 12 příběhy divadla Balan a právě různé obleky jim celý průchod umožní. V ukázce níže je k vidění například převlek tornáda, pomocí kterého je hrdina schopný ovládat vítr, a to i v souboji s bossem. Dále mohl youtuber Nacuki Hanae použít cosi, co vzdáleně připomínalo klokana, schopného dupat nohama ve vzduchu a překonávat velké propasti. A nechyběla ani elastická květina, schopná natáhnout krk a potažmo celé tělo do nečekaných výšin. Že bude Balan Wonderworld bizarní záležitostí, není po zhlédnutí aktuálních videí pochyb.

PlayStation 5

Ukázky her doplňují také další autentické fotografie samotné konzole, kterou si mohli vybraní fanoušci PlayStationu v Japonsku nafotit z nejrůznějších úhlů. Největší galerii snímků přináší japonský web 4gamer a níže je přikládáme v původním vysokém rozlišení. Kromě samotné konzole PlayStation 5 lze na pořízených snímcích spatřit také ovladač DualSense, a to včetně několika barevných variací osvícení v horní části ovladače. Na konto fotografií pak v průběhu celého dne přicházela řada zajímavých postřehů, jako například zmínka o čtyřech diodách ve spodní části dotykové plošky, signalizujících o „kolikátý“ připojený gamepad se jedná, nebo důkaz, že černá část konzole je ve skutečnosti lesklá a nikoliv matná, jak se zdálo z renderů. Z dojmů zmiňovaných youtuberů také vyšlo najevo, že chlazení konzole má být opravdu velmi tiché, na tomto místě už ale zřejmě zacházíme za hranice objektivního posouzení a právě tyto záležitosti raději nebudeme hodnotit před tím, než sami podrobíme PlayStation 5 patřičnému zátěžovému testu.

Nahlásit chybu v článku

16

Napsat komentář

Další články
Nahoru