Vampire The Masquerade: Bloodhunt, Paradox Interactive, Jak vznikala Praha pro Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

Tvorba Prahy pro Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Autoři battle royale akce si oblíbili Rudolfinum nebo Karlův most. Vysvětlí, proč něco změnili

Zdroj: Sharkmob
23. 11. 2021
Název: Vampire The Masquerade: Bloodhunt Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 27. 4. 2022

Herní urbanista a designér Konstantinos Dimopoulos vyzpovídal pro magazín Wireframe Craiga Hubbarda, game directora upírské battle royale akce Vampire: The Masquerade – Bloodhunt od studia Sharkmob, která je zasazená do Prahy. A tématem byla právě Praha, její ulice, památky a jak vznikla její digitální verze. Na zajímavý rozhovor upozornil Honza Modrák na svém Twitteru.

Craig Hubbard říká, že jde o stylizovanou reimaginaci Starého Města, která se snaží zachytit a ctít krásu a ducha předlohy. Autoři si ale pohráli také s geografií, architekturou a charakterem určitých čtvrtí, aby bylo prostředí patřičně rozmanité a vyhovovalo známé značce. Vývojáři věnovali velkou pozornost střechám, kde hráči stráví spoustu času, a proto se tu liší architektura i použité materiály. Každá oblast má trochu jiný styl. Někde převažují komíny a antény, jiné střechy jsou zase modernější.

Za nejoblíbenější části a místa v herní verzi Prahy Craig Hubbard považuje okolí Vltavy, zejména Rudolfinum a Karlův most.

Konstantinos Dimopoulos se zajímal, kolik ze skutečné Prahy můžeme najít v Bloodhuntu. Craig Hubbard vysvětluje, že hra zobrazuje okolí Vltavy, ale na okrajích mapy popustili autoři víc fantazii. Hlavní nádraží je tak třeba blíže centru než ve skutečnosti, jak jsme si všimli i my ve streamu. Na jihu zase přibyla průmyslová oblast a na severovýchodě nedokončený obchoďák a parkoviště. Za nejoblíbenější části a místa v herní verzi Prahy Craig Hubbard považuje okolí Vltavy, zejména Rudolfinum a Karlův most.

Výzvou samozřejmě byla také rozloha města. Autoři se proto rozhodli, jaká místa musejí být ve hře vyobrazena přesně. Vedle zmíněného Rudolfina nebo Karlova mostu je to třeba Staroměstský orloj. Pak si určili, kde je možné nebo přímo nutné se od skutečnosti odchýlit a něco změnit nebo přidat. Začali s jednoduchým plánem, který postupně vylepšovali a nahrazovali dočasné prvky stále dokonalejšími modely. Když byla hotová architektura, pustili se do oprav a optimalizace. Pak přišla řada na nasvícení a barvy, aby každá oblast měla svou vlastní atmosféru.

Jak je tedy vlastně podle týmu nakonec jejich Praha věrná skutečnosti? “Řekl bych, že je hra v některých částech velmi věrná, zejména u některých nejznámějších atrakcí města, a na jiných si vzala naprostou svobodu z důvodů, které jsem zmínil,” uvedl Hubbard. Je to podle něj podobné jako s filmy, kde místní poznají, že některé věci jsou na špatných místech a některé lokace jsou dramatičtější než ve skutečnosti. Ale můžete současně poznat spoustu skutečných věcí.

Craig Hubbard také upozornil, že většina battle royale akcí se liší v tom, že jsou situované do otevřenějších oblastí s nějakými stavbami okolo, což činí pohyb a hledání lootu snazší. Pro vývojáře je tak rovněž jednodušší zajistit, že různé lokace nabízí rozmanité možnosti souboje. Zasadit hru z tohoto žánru do noční Prahy s jejími křivolakými uličkami znamená spoustu výzev. Podle Hubbarda by bylo snadné se ztratit nebo mít identický pocit z potyček, pokud by architektura byla úplně stejná všude.

Zdroj: Sharkmob

Proto se autoři rozhodli tématicky jednotlivé části mapy trochu odlišit, ale pro větší variabilitu přišli také s některými orientačními body, které zapadají do tématu hry. Těmi jsou například hřbitov, obchoďák ve výstavbě nebo místo určené k rekonstrukci. Město podle Hubbarda funguje také jako určitý filtr hratelnosti. Autoři potřebovali, aby vše fungovalo v jejich verzi Prahy. To platilo nejen pro pohybové schopnosti, ale také ty taktické a soubojové. Praha je podle autorů klíčovou částí celé identity hry.

Vývojáři obdivují architekturu české metropole, ale současně představovala výzvu pro pohyb ve hře. Tým chtěl, abychom mohli všude vyšplhat, což level designérům i výtvarníků prostředí způsobilo spoustu potíží. Museli tedy přistoupit k mnoha úpravám a kompromisům. Výsledek však podle mě přesto stojí za to. I když Praha v Bloodhuntu není bezchybná a nejde nutně jen o architekturu, studio do města zjevně vložilo velké úsilí. Jeho podobu, povedené stránky, ale i ty méně zdařilé si můžete připomenout v našem starším streamu.

A pokud vás vyobrazení Prahy ve hrách zajímá víc, podívejte se na naše starší téma o historických hrách situovaných do české metropole.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru