Jak se žije Bungie po odchodu od Activisionu

Jsme zodpovědnější a blíž fanouškům. Nové konzole zatím řešit nechceme, říkají vývojáři

Zdroj: Bungie
20. 12. 2019
Název hry: Destiny 2: New Light Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

Začátkem letošního roku skončilo dlouhotrvající partnerství Activisionu s vývojáři ze studia Bungie. Nešlo o žádný násilný převrat, kovbojku; vše bylo z větší míry přirozenou evolucí stanovených pořádků, vyvolanou zájmem pracovat na aktuálním Destiny 2 i nadcházejících projektech zcela samostatně. Společně s ukončením spolupráce s sebou lidé z Bungie vzali také vydavatelská práva a poprvé za poměrně dlouhou dobu se už nemohli spolehnout, že jim někdo v případě problémů bude krýt záda. Přesto všechno ale jde podle vývojářů o změnu, která má smysl a za kterou jsou rádi, což potvrdili komunitní manažer David Dague a producentka Rachel Levine na komunitní party v Londýně.

Magazín Video Games Chronicle oba zmíněné vyzpovídal nejen o stavu hry, ale také o tom, jak se žije bez Activisionu a soudě podle reakcí nastalo mnoho změn, které si hráči ani nemusí uvědomovat. „Věc, kterou si [po rozvázání svazku s Activisionem] pochvaluji, je skutečnost, že teď doslova musím jezdit na podobné srazy,“ říká Dague. Ne, že by předtím s komunitou nemluvil a nepotkával se s jejími zástupci, ale jak sám dále dodává, jednotlivou komunikaci v regionech světa zajišťovali právě lidé z Activisionu. „Nyní je Bungie národnostně mnohem pestřejší společnost […], protože máme profíky ve Paříži, Hamburku, Amsterdamu a Lucembursku, ovšem nyní to už jsou přímo naši kolegové spadající pod Bungie,“ dodává Dague.

Musíme zůstat disciplinovaní v tom, jaká rozhodnutí děláme a kam směřujeme naše úsilí. V letošním roce jsme byli zodpovědnější, protože už zodpovídáme sami za sebe.

Nutnost organizovat srazy pak má podle obou vývojářů kýžený vedlejší efekt – mnohem více prý rozumí tomu, co hráči chtějí a jsou tím pádem schopní lépe reagovat na jejich přání. Neznamená to ale, že by chtěli od nynějška střílet od boku jeden nový prvek za druhým a dělat všechno, o čem se někdo jen zmíní: „Musíme zůstat disciplinovaní v tom, jaká rozhodnutí děláme a kam směřujeme naše úsilí. V letošním roce jsme byli zodpovědnější, protože už zodpovídáme sami za sebe,“ říká Dague. Odpovídá tím nepřímo na dotazy, které se na hlavy vývojářů Destiny 2 snáší opakovaně – jak to bude s cross-platform hraním, nakolik jsou připravení na příchod nových konzolí a kdy se bude hrát v 60 fps i mimo počítače.

Pokud bychom to měli vzít odzadu, na konto frekvence snímků Dague jen diplomaticky odpověděl, že se snaží o co nejplynulejší zážitek s myšlenkou, aby herní svět vypadal co možná nejlépe. Naznačil také, že ne všichni zaměstnanci Bungie mají na věc stejný pohled a jde prý o setrvalou diskuzi grafického oddělení s programátory a lidmi, kteří jsou zodpovědní za optimalizaci. Co se týče cross-platformového hraní, ani tam by podle Daguea neměli zřejmě hráči očekávat zázraky – už příprava funkcionality pro cross-save – tedy ukládání stavu hry s možností použít stejnou uloženou pozici na jiné platformě – byla výsledkem dlouhých příprav a vše je víceméně otázkou finančních a lidských možností studia. Jestli se na aktuálním stavu pozitivně podepíše příchod Xbox Series X a PlayStationu 5, však není Dague schopný říct, a to ani ve smyslu podpory zpětné kompatibility Destiny, resp. Destiny 2. „Oznámení [této funkce] není ani týden staré, takže se zatím můžu pouze domnívat, jak to celé bude fungovat.“

V závěru připomínáme, že Destiny 2 přešlo v letošním roce na free-to-play model a nabídlo hráčům velkou expanzi Shadowkeep. Současně s tím se hra stala jedním z marketingových nástrojů Google Stadia, po odchodu od Activisionu našlo Destiny své útočiště na Steamu a na PC ho hraje denně kolem sta tisíce hráčů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru