P.T., Konami, Jak se choval duch ženy v P.T., když zrovna nebyl v záběru

Jak se choval duch ženy v P.T., když zrovna nebyl v záběru

Neúnavný insider odhaluje další mrazivě-technologická tajemství Kodžimova díla

Zdroj: Konami
23. 3. 2020
Název: P.T. Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 12. 8. 2014

I roky po svém uvedení vydává P.T. coby hratelná ukázka již zrušeného konceptu nového pojetí hororové ságy Silent Hill nejedno zajímavé svědectví za druhým. Ve velké míře se o ně stará jediný člověk, který se už dříve dokázal dostat za hranice domu do ulic městečka Silent Hill, v němž se P.T. odehrává, odhalil některé vystřižené scény a přišel s poměrně mrazivým zjištěním, že zlověstný duch zesnulé Lisy chodí celou dobu několik kroků za hráčem. Pátrání Lance McDonalda po dalších zajímavostech ale nekončí a ve svém nejnovějším videu nabízí detailní pohled na zmiňovanou Lisu v momentech, kdy ji hráč svým pohledem nemůže vidět, ale přesto tuší, že tam někde pořád je.

V přibližně 10minutovém videu se McDonald zabývá několika památnými scénami a stejně jako v dřívějších případech využívá vlastní patch pro manipulaci s kamerou, aby na ně mohl pohlédnout z jiné perspektivy. První případ, který odtajňuje zejména práci vývojáři, se týká momentu, kdy se při jednom z průchodů zřítí okno v části předsíně a hráč při pohledu vzhůru uvidí Lisu stát za zábradlím. Děsivá scéna dostává trochu jiný rozměr, když se kamera přepne přímo k Lise do prvního patra, kde je jasně vidět, že po několika krůčcích směrem vzad zapadne zdeformované tělo do podlahy a zmizí. Ačkoliv jde o značně znepokojivý pohled – také s přihlédnutím k nepříjemně trhavým pohybům ženiny hlavy – po technické stránce nejde o nic překvapivého.

Asi nejděsivější část nového McDonaldova videa tak je moment, kdy je hráč uzamčen v koupelně s naříkajícím plodem v umyvadle a z chodby slyší kroky.

Stejně tak působí i scéna, kdy chce hráč nakouknout skrze pootevřené dveře do koupelny, které mu náhle Lisa před nosem přibouchne. Pohled z koupelny ukazuje, že model je značně zdeformovaný a protažený tak, aby hlavní kamera, resp. hráčův pohled zachytil všechno podle přání designérů. Ani v tomto případě se ale není proč práci animátorů příliš divit – důležité je, jak vypadá výsledek navenek a realita schovaná za pomyslnou bariérou není vy výsledku vůbec důležitá. K protahování končetin či krku ostatně dochází u FPS velmi často, aniž by si to hráč pohledem zamýšlené perspektivy vůbec uvědomoval. Asi nejděsivější část nového McDonaldova videa tak je moment, kdy je hráč uzamčen v koupelně s naříkajícím plodem v umyvadle a z chodby slyší kroky. Vývojáři je mohli do scény zasadit samy za sebe, ale duch Lisy skutečně chodbou prochází. Jak McDonald podotýká, na této scéně je dobře vidět, že si vývojáři pravděpodobně chystali animaci pro další použití v plné verzi, protože Lisa kulhá s rukama složenýma v klíně, což není na jiných místech v P.T. použito.

Pokud je vám při sledování podobných videí smutno, že Kodžima už ve spolupráci s Konami své Silent Hills nedokončí, připomínáme nedávnou jiskřičku naděje, která mluví o snaze Sony celý projekt vzkřísit. Zprávu přinesl v polovině března portál Rely on Horror a psalo se o tom, že Sony coby určitý mediátor chce vztah Kodžimy s Konami napravit. Důvodem je samozřejmě obrovská poptávka, vyvolávána i výše popisovanými videi, na potvrzení ale musíme stále trpělivě čekat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru