Jak poběží konkrétní hry na PS5 Pro

Jak poběží konkrétní hry na PS5 Pro

Je tu oficiální popis rozlišení a frameratu. Gran Turismo 7 zvládne 8K při 60 fps

Zdroj: Sony
25. 9. 2024

V souběhu se včerejším vysíláním State of Play zveřejnila Sony na blogu PlayStationu článek, ve kterém zástupci jednotlivých studií mluví o svých hrách ve verzi pro PS5 Pro. Pokud vás tedy zajímá, v jakém rozlišení a při kolika snímcích za sekundu poběží některé z titulů, které budou vylepšeny na výkonnějším modelu PlayStationu 5, shrnujeme všechny informace na jednou místě. A i když se jedná o starší hry, které budou „pouze“ vylepšeny, ve finále jich vlastně není málo.

Gran Turismo 7

Vývojáři z Polyphony Digital dokázali sedmý díl své ikonické závodní série zkrotit už na základním PlayStationu 5, kde hra běží v nativním rozlišení 4K. S příchodem PSSR a tedy chytrého zvětšení obrazu z nižšího renderovaného rozlišení ale budou moci být na PS5 Pro využity efekty ray tracingu během závodů, a to nejen pro odlesky ostatních aut na kapotě vašeho vozu, ale také pro odlesky jednotlivých částí. Jak už zanělo dříve, na PS5 Pro zvládne Gran Turismo také experimentálně rozlišení 8K, při kterém ale hra stále poběží v 60 fps.

Horizon Forbidden West + remaster Zero Dawn

Pokud se ptáte, jak může být vylepšena jedna z nejhezčích a nejdetailnějších her pro PlayStation 5 – Horizon Forbidden West – je to vlastně docela prosté. Režim kvality nově zvládne 60 fps, a jak upozorňují vývojáři z Guerrilla Games, grafika není pouze o rozlišení. Vylepšení se měl dočkat celý engine Decima, díky čemuž dostanou hráči ještě lepší stíny, hloubku ostrosti, shadery pro kůži, vlasy, oblaka či odlesky slunce a mnoho dalšího. Současně s tím bude identickým způsobem vylepšen také první díl s podtitulem Zero Dawn, reč je ale samozřejmě o oznámenm remasteru.

The Last of Us

Pozdadu nezůstávají ani vývojáři z Naughty Dog, kteří připraví vylepšení pro oba díly série The Last of Us, konkrétně pro již dříve vylepšené remastery. Ve smyslu rozlišení nabídnou obě hry rozlišení 4K renderované v původních 1440p při zachování 60 fps. Co se týče dalších režimů – kvalita a výkon – budou v obou verzích zachovány, ale nabídnou vyšší framerate, pokud „to bude podporovat váš displej“. Ačkoliv to vývojáři přímo neuvádí, mají tím nepochybně na mysli zapojení VRR.

Čtyři hry od Insomniac Games

Jak už bylo potvrzeno, s vylepšením pro PS5 Pro přispěchají také lidé z Insomniac Games, a to v případě čtyř svých her. Jde o hry Spider-Man Remastered, Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart a Spider-Man 2. Všechny nabídnou vylepšený režim výkonu při zachování 60 fps, ale rozlišením 4K vyhnaným pomocí upscaleru. Podobný přístup pak budou vývojáři uplatňovat i u nových chystaných hrách, včetně zmíněného Wolverina.

Hogwarts Legacy

Největší novinkou veleúspěšné hry od Avalanche Software bude přepracovaný ray tracing v režimu kvality, ať už půjde o odrazy světla ve velké síny bradavického hradu, třídy nebo obchůdky v Prasinkách. Jinak se vývojáři snažili zlepšit celkový výkon hry, plně využít upscaler PSSR pro zachování vysokého frameratu, ale zvýšení grafických detailů v režimu výkonu i kvality. Bohužel, autoři Hogwarts Legacy nebyli konkrétní a neznáme tudíž přesná čísla.

Capcom

Také společnost Capcom nezahálela a připravila updaty pro řadu svých her. První z nich je Dragon’s Dogma II, které bude mít vylepšený framerate, zapojí ray tracing a podle komunitního manažera Josepha Bustose naplno využije výkon PS5 Pro. Pak tu jsou ale hry ze série Resident Evil, konkrétně Village a RE 4, které doznají vylepšení zejména na poli frekvence snímků za sekundu. Village bude možné hrát až ve 120 fps, chybět ale nebudou ani režimy upřednostňující rozlišení. V případě Resident Evil 4 padla jen vágní zmínka o vyšším frameratu a vylepšené grafice.

Electronic Arts

Čelem se ke hrám na PS5 Pro staví také lidé z EA, konkrétně pak ze studia BioWare. Jejich Dragon Age: Veilguard nabídne dva standardní režimy – kvalita a výkon – které nabídnou 30 fps, resp. 60 fps a všeobecně vylepšenou grafiku proti verzi hrané na standradním PlayStationu 5. Hra rovněž zvládne na PS5 Pro ambientní okluzi poháněnou ray tracingem, a to i v režimu výkonu, což předtím nebylo možné.

Druhou hrou bude vylepšený Star Wars Jedi: Survivor, který poběží v režimu kvality v nativním rozlišení 4K a v režimu výkonu ve „vyšším rozlišení“, ale při 60 fps. I zde bude uplatněn ray tracing pro odlesky a ambientní okluzi.

Alan Wake II

Remedy připravili update pro druhý díl série Alan Wake, který se vedle všeobecného zkvalitnění detailů ve hře postará o rozlišení 4K v režimu výkonu s 60 fps.

Final Fantasy VII Rebirth

Square Enix přidá k režimu výkonu a grafiky speciální vylepšený mód jen pro PS5 Pro, který kombinuje oba předchozí přístupy. Jde o obligátní podporu 60 fps při zachování rozlišení z režimu kvality a vylepšení všech vizuálních aspektů hry, tedy od herního světa, přes souboj, až po cutscény.

Ubisoft

Ubisoft chystá updaty pro dva tituly – The Crew Motorfest a Assassin’s Creed Shadows – které v obou případech plně využijí upscaler PSSR. Poslední díl série The Crew přidá detaily, zostří obraz a doplní scény ještě větším množstvím objektů, aniž by musel obětovat framerate, který zůstane na hodnotě 60 fps. V případě Assassin’s Creed Shadows dojde na využití ray tracingu pro globální osvětlení, o grafických módech ale zatím Ubisoft nemluví.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru