Inspiroval mě Sapkowski, říká autor nové české hry

Temná akční adventura 1428: Shadows over Silesia nabídne i známé historické postavy

19. 2. 2020
Název hry: 1428: Shadows over Silesia Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Včera jsme vám na Vortexu představili novou českou hru 1428: Shadows over Silesia, která nás vezme do středověkého Slezska. Temná izometrická akční adventura od Petra Kubíčka vás velmi zaujala a nás ostatně také, proto jsme se rozhodli autora zeptat na další podrobnosti. Dobrodružství na pozadí skutečných událostí v reálné středověké Evropě nabídne mix akce, hádanek, plížení, ale i příměs fantasy. Náboženské bouře a kacíři totiž podle autora nepředstavují to největší nebezpečí.

Kde se vzal nápad na tvou hru 1428: Shadows over Silesia?
Vznikl velmi dávno, dokonce ještě předtím, než vyšla první novodobá “husitská” hra – Kingdom Come: Deliverance. Ovšem jak už to tak bývá, dost se proměňoval. Původně jsem chtěl nějaký jednoduchý projekt, abych se naučil dělat hry. To bylo 10 let zpátky, kdy jsem k programování teprve přičichl. Dělal jsem tenkrát v Game Makeru a chtěl vyrobit něco jako 2D rogue like platformer.

Jak měla taková hra vypadat?
Chtěl jsem nějakou originální fíčuru, a tak jsem hledal téma. Napadlo mě nechat hráče vybrat mezi dvěma znepřátelenými stranami a následně ukázat, že jejich nepřítelem je někdo úplně jiný. Takže měl hráč procházet levely a sekat nepřátele, ale potom na něj měli přijít kostlivci a další potvory. Z tohoto konceptu však úplně sešlo. Ne však z nápadu.

Byla na začátku touha přijít s popsanou hratelností, nebo spíš udělat hru z domácího středověku?
Na začátku byl rozhodně příběh a inspirace. K tomu tak nějak postupně a přirozeně přišla i hratelnost – tedy pomalejší průzkum, hádanky, méně soubojů a temná atmosféra. Jsem fanoušek historie a husitství také. Velkou inspirací pro finálnější představy byl Andrzej Sapkowski a jeho Husitská trilogie a také seriál a knihy ságy Píseň ledu a ohně. Ta mi tvarovala celkovou představu o tom, co hra má být a že chci více vyprávět příběh a že reálná historie rozhodně není v rozporu s fantasy příběhem. Nejsem úplně kamarád hack and slash RPG typu Diablo. Ale miloval jsem staré Fallouty a podobné hry s izometrickým zobrazením. Všechno to tak nějak do sebe zapadlo a stvořilo do jisté míry neobvyklý mix.

Narazíme i na nějaké známé historické postavy?
Určitě. Hráč by měl potkat všechny důležité postavy, které se účastnily husitské rejsy do Slezska na začátku roku 1428. A to na obou stranách barikády i mimo ni.

Budou fantasy prvky vycházet z tehdejších náboženských pnutí a obvinění z kacířství?
Zvolil jsem tradiční fantasy přístup – magie, nestvůry, rituály a démoni. Pravdou je, že velkou inspirací je samozřejmě i slovanská mytologie a už zmíněná inspirace v podání Sapkowského.

V tiskových materiálech slibuješ i nějaké rituály a sex, které před námi zatím upoutávka tají. Co nám o nich můžeš prozradit?
Hrozně rád bych teď všechno vyklopil, ale nemůžu. Je to příběhová hra a úplně bych ji tím zkazil. Jen zopakuji mými největšími zdroji inspirace jsou autoři Andrzej Sapkowski a George R. R. Martin. Kdo četl Sapkowského Husitskou trilogii a viděl seriál Hra o trůny, mohl by si udělat lepší představu, co tím myslím.

Dokážeš vyčíslit, kolik času už jsi do vývoje investoval a co přesně znamená, že jsi ukončil fázi předprodukce?
Na hře pracuji přibližně rok a před několika měsíci proběhl uzavřený playtest prototypu. Měl jsem velkou radost, že ohlasy byly téměř výhradně pozitivní. Aktuálně jsou implementované skoro všechny hlavní mechaniky, mám z velké většiny grafiku, zvuky i hudbu a také scénář. Zatím jsou hratelné ale jen některé vybrané kousky z různých částí hry, takže teď přichází to hlavní. Udělat hru.

Moc bych stál minimálně o port pro PlayStation, protože vyvíjím s PS ovladačem a hra se na něm hraje perfektně.

Máš v plánu vydání early access verze?
Early access jsem dlouho zvažoval a spíše jsem proti. Příběhová hra pro to není moc vhodná a asi bych neuměl hráče uspokojit před samotným dokončením hry. Každopádně ale počítám s uzavřenou alfou a betou.

Čím je podmíněný port pro další platformy?
Další platformy jsou ovlivněny především penězi a ochotou jednotlivých vlastníků platforem. Hru dělám na částečný úvazek a ve svém volném čase. Stejně tak ji financuji, takže to není lehké. Moc bych stál minimálně o PlayStation, protože vyvíjím s PS ovladačem a hra se na něm hraje perfektně. Podle mě by se na konzole hodila. Ovšem až čas ukáže.

Uvažuješ už v téhle chvíli o tom, kolik bude hra stát?
Uvažuji a asi až do vydání budu. Ale rád bych se držel na úrovni ostatních českých menších indie projektů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím