Hry z Game Passu bude možné hrát i bez PC či konzole

Microsoft zpřístupní xCloud na televizích a dalších zařízeních. Chystá i slevu předplatného

Zdroj: Microsoft
10. 6. 2021

Ještě před tím, než naplno vypukne program veletrhu E3 a přidružených konferencí, rozhodl se Microsoft připomenout svou filosofii týkající se videoher a odhalil několik velmi zajímavých novinek stran dostupnosti her z knihovny Game Passu a možnostech streamovaného hraní přes xCloud. To, o čem se spekulovalo už nějakou dobu, totiž konečně přichází v platnost – Microsoft chce zpřístupnit co nejvíce her i hráčům, kteří nemají počítač a nechtějí investovat ani do konzolí. Game Pass v kombinaci se zmiňovanou streamovací platformou proto bude dostupný i skrze aplikaci ve vybraných televizích s připojením k internetu a k dispozici budou i samostatná zařízení – pravděpodobně v podobě HDMI/USB donglů a sticků – které xCloud rovněž zpřístupní.

Nové informace pochází ze série rozhovorů prezidenta divize Xbox Phila Spencera s ředitelem Microsoftu Satyou Nadellou a podtrhují strategii, kterou Microsoft už před časem nastoupil. V centru zájmu je hráč, jak Microsoft často a rád opakuje, což si ale lze jednodušeji přeložit jako důraz na software, nikoliv na hardware. Podle Phila Spencera by se nikdo neměl v souvislosti s hraním cítit ničím omezován a technologický posun je tu právě proto, aby to umožnil. Spencer vzpomíná, že když byl mladý, musel za hrami vyrážet do arkádových heren, nicméně i dnes se najdou lidé, kteří nemohou, nebo jednoduše nechtějí investovat do speciálního herního zařízení a právě proto přichází ona možnost snížit vstupní náklady do světa velkých her jen skrze pořízení gamepadu.

Již za několik týdnů by měla být zpřístupněna možnost používat xCloud přes prohlížeč – tedy zahrát si nejen na PC, ale také na zařízeních s operačním systémem iOS.

Protože článek na webu Xbox Wire je plný podobných prohlášení, přejděme k tomu podstatnému. Microsoft podle Phila Spencera již navázal spolupráci s řadou předních výrobců televizorů a pracuje s nimi na možnosti zpřístupnit rozhraní xCloudu bez jakéhokoliv dalšího zařízení. V kombinaci s možností propojit s televizí i standardní ovladač – ať už kabelem, nebo bezdrátově – by to mohlo stačit k tomu, aby zájemci za nízký měsíční poplatek a s dostatečně výkonným internetovým připojením hráli i ty nejnovější tituly, jako kdyby jim vedle televize stál Xbox nebo seděli u herního počítače.

V kombinaci s těmito plány pak Microsoft potvrdil, že dokončuje upgrade serverů xCloudu, kde zařízení Xbox One S postupně nahrazuje nejvýkonnějším Xboxem Series X. Hráči tak i během streamovaného hraní pocítí zrychlení načítání a logicky se jim zpřístupní i další prémiové funkce a vlastnosti nové generace. Nad rámec aplikací či plnohodnotných prohlížečů v televizích pak Microsoft chystá i kompaktní hardwarová řešení pro zařízení, která nebudou podporovat xCloud přímo. Jak už bylo uvedeno výše, má jít o malý, USB disku podobný stick, který bude možné připojit do HDMI portu jakékoliv televize či monitoru a využít jeho rozhraní k přístupu do té části knihovny Game Passu, která je připravená pro streaming. A nakonec, již za několik týdnů by měla být zpřístupněna možnost používat xCloud přes prohlížeč – tedy zahrát si nejen na PC, ale také na zařízeních s operačním systémem iOS, kde se nepočítá kvůli pravidlům App Storu s dedikovanou aplikací.

Zdroj: Microsoft

Příjemné ovšem je, že Microsoft uvažuje nad snížením ceny předplatného, což naznačila Liz Hamren z Microsoftu, která má tyto záležitosti na starost. Uvedla, že je důležité přinášet hry co největšímu počtu hráčů a jednou z cest může být i méně nákladný stupeň předplatného. Připomínáme ale, že o možnosti vyjmout xCloud z nejdražšího stupně předplatného Xbox Game Pass Ultimate zmínka nepadla a zlevnění se potenciálně dotkne jen základního vstupu do knihovny her na Game Passu bez doprovodných služeb, jako je EA Play nebo právě možnost vybrané tituly streamovat. Na tomto místě ale spekulujeme a budeme muset počkat na upřesnění.

V rámci nečekaně velkého přísunu novinek ale nebyla řeč pouze o mnohokrát zmiňovaném Game Passu a xCloudu. Phil Spencer například kritizoval Sony za jejich pozdní nástup do vydávání vlastních her pro PC, nebo o setrvalém zájmu kupovat další studia, případně vydávat každé čtvrtletí alespoň jednu hru z hájemství Xbox Studios.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím