Hraní přes cloud je nyní oficiálně podporováno i na Xboxu

Hraní přes cloud je nyní oficiálně podporováno i na Xboxu

Flight Simulator bude fungovat i na starším Xboxu One. Stačí jen předplatné Game Passu

Zdroj: Microsoft
18. 11. 2021

Ačkoliv Microsoft oslavil 20 let od uvedení Xboxu už v pátek večer, důležité zprávy budou zřejmě přicházet ještě několik nadcházejících dnů. Zapadnout by proto určitě neměla informace, že na konzolích Xbox One i Xbox Series je nyní oficiálně přístupný Xbox Cloud Gaming alias xCloud. Jinými slovy řečeno, v rámci předplatného Xbox Game Pass Ultimate máte nyní možnost zkoušet či hrát jednotlivé tituly z knihovny, aniž byste je museli stahovat. Týká se to pochopitelně i Flight Simulatoru, o kterém se v této souvislosti mluvilo už dřív a hráči se jej dočkají zkraje příštího roku. A bez ohledu na to, že Xbox Cloud Gaming funguje na počítačích i mobilních zařízeních, mít cloud přístupný nativně z konzole symbolicky uzavírá kruh a podtrhuje slova Microsoftu o snaze zpřístupnit hraní co nejširšímu počtu lidí.

Zdroj: Vortex

„Máme pro vás další novinky, o které se s vámi musíme podělit – udělali jsme totiž další krok na cestě k našemu poslání přinášet hry co největšímu počtu lidí tam, kde oni sami chtějí hrát,“ říká na úvod potěšujícího vzkazu viceprezidentka Xbox Cloud Gaming Catherine Gluckstein. „Od dnešního dne můžete hrát hry z Game Passu v cloudu na konzoli Xbox. Spouštíme službu ve 25 regionech pro menší skupiny hráčů a v následujících týdnech ji rozšíříme pro všechny,“ dodává Gluckstein. V seznamu zmiňovaných regionů je zahrnuta Česká republika i Slovensko, faktem ovšem zůstává, že pokud vás blíže nespecifikovaný klíč nevybral, skutečně budete muset počkat na zpřístupnění služby, snad to ale Microsoftu nebude trvat zbytečně dlouho.

„Víme od vás, že si chcete vyzkoušet hry pro Game Pass ještě před jejich instlací – a právě to vám chceme umožnit,“ vysvětluje dále viceprezidentka cloudového oddělení. Poukazuje na to, že univerzálnost a variabilita Game Passu se s možností hraní přes cloud ještě zvyšuje a musíme dát Catherine Gluckstein za pravdu. Pomineme-li velké hry od Xbox Game Studios, nabídka Game Passu nabízí opravdu spoustu titulů, nad nimiž byste mohli váhat, v takovém případě je ale člověk ochotný přetrpět třeba i některé technické nedostatky a věnovat několik minut konkrétní hře, aby zjistil, zda ho na první pohled oslovuje, či nikoliv. „Kromě toho vám už nebude nic bránit v tom, abyste využili pozvánku od kamaráda ke hraní titulu, který jste třeba ještě nestáhli, a hned se k němu připojili,“ vyjmenovává Gluckstein další nespornou výhodu.

Co se týče hráčů na Xboxu One, pro ně se potenciálně otevírá ještě jedna zajímavá vrstva – tedy hrát takové hry, které nejsou či nebudou na předchozí generaci Xboxu dostupné. Jde o poměrně zásadní průlom, který při vhodné technické konstelaci může zcela zbourat jakékoliv výkonnostní hranice domácího zařízení, na druhou stranu je ale nutné zůstat na zemi a nečekat od xCloudu nerealistické výsledky. Hraní je stále zatíženo zpožděným ovládáním, což u některých her nevadí, ale jiné kvůli tomu budou i nadále hratlené jen s obtížemi. I to je ale možné vnímat jako součást cesty k naplnění dlouholeté vize Microsoftu a s přihlédnutím k popularitě Game Passu se nelze na Microsoft zlobit za to, že chce knihovnu nabídnout přes cloud i na konzolích. Jen houšť!

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru