Hráči tvrdí, že jim Ubisoft účtuje za hry dvakrát

Hráči tvrdí, že jim Ubisoft účtuje za hry dvakrát

Platba za Uplay+ i nákup her může vyústit k zablokování částky na účtu až po dobu týdnů

17. 10. 2019

Od spuštění prémiové služby Uplay+, která zájemcům zpřístupní rozsáhlou knihovnu her od Ubisoftu za měsíční poplatek ve výši 385 Kč měsíčně, uběhl měsíc a půl. Bez ohledu na nejasnosti, které panovaly před spuštěním služby kolem nabídky her v jednotlivých regionech, se nezdálo, že by Ubisoft cokoliv podcenil a z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že v úvodní fázi fungovala služba bez výraznějších problémů stran rychlosti stahování, dostupnosti her či plateb. V těchto dnech ovšem narůstající počet hráčů hlásí, že jim Uplay+ strhává z bankovního účtu platbu hned dvakrát, což si nedovedou vysvětlit a zdá se, že uspokojivou odpověď nepřináší ani pracovníci zákaznické linky.

Pokud si kupujete cokoliv z Uplay, stejně jako jiným hráčům vám hrozí, že platba bude po sobě započítána dvakrát a čeká vás až několik týdnů dlouhé čekání, než budou zablokované peníze na vašem účtu opět dostupné.

Na problém poukázal web Games Industry, který odkazuje na několik konkrétních případů z Redditu a oficiální diskuze na stránkách Ubisoftu. Začít můžeme u hráče s přezdívkou doubledeez556, který výše uvedený incident popisuje a vybízí ostatní, aby se k jeho zprávě připojili, pokud se jim stalo něco podobného. Odpovědi na sebe nenechaly příliš dlouho čekat a při pohledu na další zprávy se zdá, že v nich je jednoduchý vzorec. Pokud si kupujete cokoliv z Uplay, stejně jako jiným hráčům vám hrozí, že platba bude po sobě započítána dvakrát a čeká vás až několik týdnů dlouhé čekání, než budou zablokované peníze na vašem účtu opět dostupné. V případě platby za předplatné Uplay+ se ještě nejedná o pohromu – dáme-li stranou všechny další aspekty tohoto problému – celkově jde o částku necelých 800 Kč, ale objevují se i případy, kdy hráči koupili například speciální edici některé z her od Ubisoftu a z účtu jim najednou zmizelo nikoliv 3500 Kč, ale rovný dvojnásobek, což už může spoustu lidí ve svém rozpočtu pocítit.

Pokud by vás jednotlivé případy zajímaly, sám doubledeez556 na ně odkazuje ve svém příspěvku na Redditu, zarážející je nicméně skutečnost, že se tenhle problém táhne s Ubisoftem už několik let. Hráči s přezdívkou Geekamo bylo naúčtováno dvakrát 54 dolarů za hry. Angry-Grandpa si chtěl koupit The Division 2 za 60 dolarů a částka mu byla naúčtována hned čtyřikrát. Rusita12345 chtěl Far Cry 4 a Far Cry 5 v Gold edicích, použil svůj kupón na 20procentní slevu a na bankovním účtu našel dvakrát platbu 77 eur. Tímhle způsobem bychom mohli pokračovat poměrně dlouho a došli bychom k jedinému – platební brány Ubisoftu mají vážný problém a bez jakýchkoliv oprávněných nároků zadržují cizí peníze. O to hůř, když komunitní manažeři pouze vybízí k zaslání dotazu na linku podpory, ale obvykle již nereagují na to, když se ani po týdnu se zablokovanými penězi na účtech rozčarovaných hráčů nic neděje.

Všimli jsme si, že malý počet hráčů může narazit na problém při snaze zrušit předplatné Uplay+. Hráči, kteří tím budou poškozeni, dostanou své peníze zpět.

Odpovědi Ubisoftu se nicméně shodují v tom, že často mluví o chybných transakcích, což vede k dalším otázkám a problémům s platební bránou. Lze totiž najít případy, v nichž hráči popisují nemožnost zaplatit kartou, smazání údajů o kartě z účtu, aniž by k tomu dali pokyn, případně bug spojený s náhodnou změnou data vypršení platnosti karty, který opět vede k chybě při placení. A aby toho nebylo málo, někteří hráči v oprávněném naštvání ani nemohou údaje o své kartě z databáze Ubisoftu smazat, případně předplatné Uplay+ zrušit. Na to francouzský vydavatel reaguje jednak oficiální zprávou o známých a již vyřešených problémech, a také krátkým vyjádřením pro zmiňovaný portál Games Industry. „Všimli jsme si, že malý počet hráčů může narazit na problém při snaze zrušit předplatné Uplay+. Hráči, kteří tím budou poškozeni, dostanou své peníze zpět. Snažíme se přinášet hráčům pozitivní zážitky a snažíme se stále vylepšovat naše služby,“ zní oficiální, leč neuspokojivá odpověď Ubisoftu.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru