S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Hráči musí dohrát S.T.A.L.K.E.R. 2 víckrát, aby viděli vše

Hráči musí dohrát S.T.A.L.K.E.R. 2 víckrát, aby viděli vše

Vývojáři mluví o náplni, příběhu i otevřeném světě. Herní doba se prý počítá na stovky hodin

Zdroj: GSC Game World
7. 5. 2021
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 5. 9. 2024

Začátkem týdne jsme se dozvěděli, že S.T.A.L.K.E.R. 2 od vývojářů z GSC Game World bude s největší pravděpodobností tři měsíce po svém vydání exkluzivně dostupný pouze na PC a Xboxu. Informace pocházela z balíku zveřejněných dokumentů, které slouží jako opora pro dokazování v kauze Epic vs. Apple a navazuje na dosud poslední informace o hře jako takové z konce března. Tehdy autoři hry odhalili modely postav a velmi působivé detaily týkající se obličejové animace nebo unikátního chrupu pro každou počítačem ovládanou postavu. Nyní přichází ke slovu další novinky ohledně herní náplně, otevřeného světa, příběhu a také herní doby, která se má podle PR manažera GSC Zachara Bocharova počítat doslova na stovky hodin.

Bocharov kývnul na rozhovor redakci magazínu Gaming Bolt, a i když neodpovídal zrovna vyčerpávajícím způsobem, některé z dosud neprobíraných záležitostí přeci jen prozradil. Začneme-li celkovým konceptem hry, zástupce vývojářů potvrdil, že ten aktuální nemá nic společného s předchozími zrušenými verzemi. Jde o hru, která vznikla úplně od začátku, i když se do ní pochopitelně propisují specifika a hlavní rysy celé série. „Je nemožné necítit tlak u nového dílu oblíbené série. Myslím, že každý tým – včetně toho našeho – usiluje s pokračováním o co nejvyšší úroveň. Jen tak se dá růst,“ odpověděl pak Bocharov na otázku, kolik nervozity tým cítí, když se po tolika letech konečně přiblížilo vydání.

Aniž bychom toho zatím prozrazovali příliš, řekněme to takto – hráč bude potřebovat několik průchodů hrou, aby viděl veškerý příběhový obsah, láká PR manažer.

Je nicméně vidět, že aktuální GSC doopravdy věří, že S.T.A.L.K.E.R. 2 protne cílovou pásku vývoje a hráči se budou moci ponořit do příběhu i světa, který pro vytoužené pokračování vývojáři připravili. Bocharov slibuje rozvětvený příběh a možnost ovlivňovat jeho průběh, což ale znamená, že v prvním průchodu hrou nebude možné prožít úplně všechno. „Aniž bychom toho zatím prozrazovali příliš, řekněme to takto – hráč bude potřebovat několik průchodů hrou, aby viděl veškerý příběhový obsah,“ láká PR manažer. Dodává navíc, že hra je opravdu velmi dlouhá, dokonce když budete brát v potaz jen hlavní dějovou linii a další průzkum či plnění vedlejších úkolů může podle Bocharova zabrat několik stovek hodin.

I když dlouhá herní doba nemusí vypovídat nic o celkové kvalitě, vývojáři se zřejmě podobných prohlášení nebojí a mluví také o celkové atmosféře, díky které budou chtít hráči trávit svůj čas ve hře. „Celá série je o tom, že jste malí a téměř bezmocní v naprosto stresujících a nebezpečných podmínkách. Bojujete se smrtí každou vteřinu a víte, že pokud zemřete, Zóna si toho ani nevšimne a nic se nezmění. S.T.A.L.K.E.R. 2 spočívá v tom, že se jako takový člověk doopravdy cítíte,“ říká Bocharov a věří, že se vývojářský tým trefí hráčům do vkusu. Velkým plusem pro hru i GSC je navíc skutečnost, že jádro týmu sídlí v Kyjevě a podle PR manažera navštěvují vývojáři každých pár měsíců vyloučenou zónu v okolí černobylské jaderné elektrárně, aby sbírali fotogrammetrická data a opakovaně prožívali atmosféru těchto míst.

Jak Bocharov dále vysvětluje, právě pečlivé zpracovaní lokace Černobylu, Pripjati a dalších vesnic poblíž elektrárny, je nesmírně důležité pro vyprávění děje. „Hráč musí cítit rozsah a výsledky svých rozhodnutí. Je to dlouhá cesta, takže může mít poměrně velký dopad. Jde o velkou cestu, která plyne podle vlastního tempa a přináší spoustu výsledků,“ dodává zástupce GSC. Hráči by se měli podle jeho slov těšit také na možnost spatřit Zónu v novém grafickém kabátku, na což vývojáři lákali už několika teasery a nutno přiznat, že minimálně na základě těchto ukázek míří S.T.A.L.K.E.R. 2 hodně vysoko. Vydání bychom se měli dočkat už letos, pokud půjde všechno podle plánu, a jak uvedli vývojáři opakovaně – zatím pouze na PC a Xbox Series. Minulou generaci konzolí zamítli už před časem, o PlayStationu 5 se momentálně nechtějí bavit, čímž ale patrně odkazují k informaci z úvodu a skutečnosti, že podepsali s Microsoftem a Game Passem exkluzivní dohodu.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru