Minecraft, Mojang, Hráč Minecraftu vytvořil model Země v měřítku 1:1

Hráč Minecraftu vytvořil model Země v měřítku 1:1

Vybudoval ho s pomocí modifikací. Teď je třeba digitální svět zalidnit a vystavět tu města

Zdroj: PippenFTS
30. 3. 2020
Název: Minecraft Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , , , Žánr: , Datum vydání: 18. 11. 2018

Zatímco před lety jsme žasli, když v Minecraftu začala vznikat hvězdná loď Enterprise v měřítku 1:1 nebo některé z míst Středozemě, dnes už hráčům jen tak něco dech nevyrazí. Šikovní fanoušci v této hře tvoří celá města a fiktivní země. Ale co takhle transformovat do Minecraftu naši planetu? Ani tohoto nesmírného-vesmírného úkolu se někteří nezaleknou. Pár pokusů tu už bylo, youtuber s přezdívkou PippenFTS má být ale tím prvním, komu se to doopravdy povedlo.

Především si ale algoritmus využitý pro tvorbu Země neporadí s lidskými výtvory. Všechny stavby je proto třeba znovu vybudovat a týká se to i takových gigantů, jakými jsou egyptské pyramidy.

Se základní verzí Minecraftu by nevystačil, používá proto modifikace Cubic Chunks a Terra 1-to-1, aby kromě jiného obešel výškový limit, který omezoval majestátní velehory i hluboká údolí. Geografická data zase projekt čerpá z Google Maps a Google Earth a převádí je do bloků. Výsledkem je už teď nejedna impozantní přírodní scenérie. Za zmínku stojí nejvyšší hora světa Mount Everest nebo proslulý Grand Canyon.

Jenže bez lidské ruky se minecraftí svět také neobejde. Některé vrcholky hor, které má pokrývat led, kryje jen sníh, anebo ani ten. Vrstva sněhu je navíc příliš tenká. Především si ale algoritmus využitý pro tvorbu Země neporadí s lidskými výtvory. Všechny stavby je proto třeba znovu vybudovat a týká se to i takových gigantů, jakými jsou egyptské pyramidy. I ty totiž momentálně působí jen jako homole z hlíny nepříliš odlišné od zbytku terénu.

Za tím účelem PippenFTS odstartoval iniciativu Build The Earth, která má přilákat k projektu další hráče Minecraftu, aby svět “zalidnili” a dostavěli. Koordinovat práci chce otec myšlenky přes Discord, ale nepochybně se tu bavíme o úkolu na celá léta, který nikdy nemusí dojít naplnění, pokud se nepovede přijít s dalšími chytrými procesy, které by urychlily růst měst a dalších objektů. Samotný autor chce začít s rodným Seattlem.

Měřítko odpovídá, ale to neznamená, že je svět dokonalý. Země v Minecraftu není kulatá, není to planeta v pravém slova smyslu. Je to placka. Doslova splněný sen všech placatozemců. Navíc mnohem, ale opravdu mnohem větší, než kolik zabírá náš skutečný svět. Alespoň tak podle autora zbývá trochu tajemství při hledání, co se skrývá za hranicí naší mapy a naplnění odvěké obavy námořníků, že doplují na okraj světa a z něj spadnou do bezedné propasti. Tady ji opravdu najdete.

I když se mnozí moddeři celá léta snaží vytvořit co možná nejkrásnější a nejrealističtější krajinky, tím největším umělcem nakonec stejně zůstává příroda.

Projekt, který bude nepochybně velmi náročný i z hlediska financí, lze podpořit nejen tak, že přiložíte ruku k dílu, ale rovněž na Patreonu. Na nezájem hráčů si přitom zatím autor stěžovat rozhodně nemůže. Jeho video na YouTube za necelých 10 dní vidělo skoro 8 milionů lidí a na Discord iniciativy se připojilo už přes 57 tisíc lidí.

Na pohled jsou některé scenérie skutečně úchvatné, zejména když si člověk představí, že tu najde všechny. Jak sám PippenFTS říká, i když se mnozí moddeři celá léta snaží vytvořit co možná nejkrásnější a nejrealističtější krajinky, tím největším umělcem nakonec stejně zůstává příroda, která vymyslela věci, na které žádný člověk nestačí. Jeho video to poměrně přesvědčivě dokazuje.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru