Hra Midnight Suns využije v boji systém akčních kartiček

Vývojáři z Firaxis poprvé ukázali svou marvelovku. XCOMu se vážně nepodobá

Zdroj: 2K Games
2. 9. 2021
Název: Midnight Suns Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 2. 12. 2022 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Pouhý týden jsme museli čekat na první ukázku z připravované hry Midnight Suns, na které pracují autoři XCOMu ze studia Firaxis. Hra byla oznámena na Gamescomu a nešlo o příliš velké překvapení, vezmeme-li v potaz jednak náznaky od insiderů a jednak potvrzení Take-Two, že v průběhu srpna představí úplně novou značku. Výsledkem tedy bude superhrdinská hra, ale v trochu jiném duchu, než se pravděpodobně očekávalo. Ačkoliv by bylo snadné označit Midnight Suns za XCOM od Marvelu, designér hry Jake Solomon se snažil vysvětlit, že tomu tak není a včerejší prezentace gameplay záběrů dodala jeho slovům patřičnou váhu. Viděli jsme tahovou superhrdinskou akci, která spoléhá na systém akčních kartiček a výrazně do ní promlouvá dění mezi misemi, kde se jednotliví protagonisté lépe poznávají a odemykají další ze svých schopností.

Součástí včerejší prezentace bylo odhalení gameplay traileru a následně komentovaná ukázka ze hry, na které vývojáři spolupracovali s magazínem IGN. Co se týče traileru, ve velkém opakoval již známé věci a věnoval se zápletce a představení hlavních hrdinů a protivníků. Za hrdiny tu jsou příslušníci skupiny Midnight Suns – vycházející z komiksové předlohy Midnight Sons – doplněni známějšími hrdiny z univerza Marvelu. Směsice je to poměrně pestrá, a jak vývojáři naznačili, pravděpodobně povede i k nějaké třenici uvnitř celého týmu. Zatímco Blade nebo Ghost Rider zastupují tu temnější část Marvelu, Kapitán nebo Iron Man jsou správňáci, kteří budou na začátku údajně jen koukat, co se všechno v tomhle příběhu plném démonů vlastně může stát. Protože, ano, budeme bojovat proti Lilith – matce démonů, kterou před třemi staletími dokázalo porazit její zavržené dítě – Hunter. I to by ostatně mělo vyvolávat zajímavé situace, kdy hlavní hrdina, na pohled mladý člověk, je ve skutečnosti starší než všichni ostatní, na což se může zapomínat a v ukázce na to vývojáři naráží.

Dalším nástrojem pro prohlubování vztahů, ať už vašich vlastních vůči hře, nebo svazků jednotlivých superhrdinů, bude centrála, tedy již dříve zmiňované Opatství.

Z pohledu informací byl nicméně mnohem zajímavější následný rozbor hratelnosti, který například potvrdil, že hlavní hrdina nemusí být jen žena, jak se mohlo z prvního teaseru zdát a vývojáři to dosud nijak nekomentovali. Očekáváme proto dvě verze cutscén a další změny, protože v jednom ze záběrů je jasně vidět, že při úpravě vzhledu hlavní hrdinky stojí v pozadí také druhý, mužský model. Podporují to i Solomonova slova, v nichž vyjadřoval zájem poskytnout hráčům maximální možnou míru volnosti a prostor k promítnutí vlastní osobnosti a stylu do hry se všemi náležitými atributy. Dalším nástrojem pro prohlubování vztahů, ať už vašich vlastních vůči hře, nebo svazků jednotlivých superhrdinů, bude centrála, tedy již dříve zmiňované Opatství. Místo, kde stovky let leželo mrtvé tělo hlavního hrdiny a kde došlo na jeho vzkříšení, se stane centrem života všech superhrdinů a mezi misemi dojde defacto na příběhové a vztahové RPG. Jak demonstrovala ukázka, s některými hrdiny si můžete cvičně zabojovat, s jinými meditovat a s dalšími vyrazit třeba i do okolí, které bude plné klidných lesů i hudbou se natřásajících barů. Vývojáři také prozradili, že jedině skrze utužování vztahů bude možné odemknout plný potenciál konkrétních hrdinů a bezpečně poznat, jaká dvojice je ta nejvhodnější pro doplnění Lovce/Lovkyně pro nadcházející misi.

Tím se dostáváme asi k největšímu rozdílu oproti XCOMu, a tím jsou hrací kartičky. Celý bojový systém stojí na přidělování akcí skrze karty, vztahující se k jednotlivým hrdinům. Ty lze odemykat v průběhu hraní nejrůznějšími způsoby a následně je uplatňovat proti různým typům nepřátel. Jde jak o aktivaci základních schopností, jako je úder či skok, ale také o všechny další speciality, kterými jednotliví protagonisté vládnou. Ve skutečnosti připomíná Midnight Suns v bojových pasážích japonská RPG, ve kterém na rozdíl od XCOMu zřejmě nebude hrát takovou roli krycí systém. Co už ale do souboje promluví, je samotné prostředí, které lze samozřejmě plně využívat a pomáhat si tak například výbuchy nebo shazováním protivníků z vyvýšených míst. Co se týče lokací, všechny budou zpracovány trojrozměrně a navštívíme známá místa – jako je například Avengers Tower – stejně jako místa úplně nová. Kartičky lze pochopitelně vylepšovat a pomocí nich hledat tu nejvhodnější taktiku, která se bude spojovat s uměním hlavního hrdiny. Jak vývojáři prozradili, i hráči dostanou na výběr z mnoha schopností, některé z nich ale budou spadat do temného spektra abilit a druhé budou jejich protikladem.

Jen na hráči bude, jakou cestou se vydá a jaké další situace si svým vlastním přístupem odemkne, na každý pád je ale zjevné, že vývojáři udělali maximum proto, aby překročili vlastní stín a připravili něco, co minimálně z ukázek působí dostatečně originálně a svěže, aby to mohlo přilákat stávající fanoušky Firaxisu i úplné nováčky. Jinak řečeno, i když se poslední dvě představené marvelovky – tedy Midnight Suns a Guardians of Galaxy – možná neprezentují tak bombasticky jako neúspěšní Marvel’s Avengers, může jít o nečekaně chytlavé záležitosti, které vrátí hráčům víru v povedené superhrdinské tituly.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru