Horor The Medium vás zaměstná na 8 až 10 hodin

Vývojáři z Blooberu Teamu vysvětlují, proč vyměnili first person perspektivu za fixní kamery

Zdroj: Bloober Team
24. 11. 2020
Název hry: The Medium Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 28. 1. 2021 Platformy: , Žánr:

Psychologický horor The Medium od polského studia Bloober Team (Layers of Fear, Observer) byl sice odložen na leden příštího roku, jinak se nás ale jeho autoři snaží pravidelně zásobovat novými informacemi. Producent hry Jacek Zięba nyní prozradil další zajímavé podrobnosti magazínu GamingBolt.

Dozvěděli jsme se například, že The Medium hráče zaměstná přibližně na 8 až 10 hodin. Poznávacím znamením hry bude takzvaná duální realita, které je možné dosáhnout právě až díky modernímu hardwaru, jak už dříve tým prozradil. Zięba prozradil, že má sloužit příběhu i samotné hratelnosti a tento režim tvoří přibližně třetinu hry, zatímco zbytek se odehrává jen v jednom světě. Ať už v tom skutečném, anebo duchovním.

„V jednom světě můžeme být ve zdánlivě bezpečné oblasti, ale hráči se budou nacházet ve dvou světech současně, takže nikdy doopravdy nevíme, zda nám něco nehrozí ve druhé realitě.“

Rozpolcenost a rozdvojenost má být hlavní myšlenkou celé hru a odrazí se i na protagonistce příběhu, která umí obě reality vnímat. Autoři chtějí akcentovat, jak odlišná perspektiva může vnímání ovlivnit. Vždy půjde o to, jak daný svět a jeho prostředí využít ve svůj prospěch. Ukázat obě reality současně bylo pro vývojáře klíčové. Prohloubí to podle nich atmosféru i chuť hráče prozkoumávat svět. “V jednom světě můžeme být ve zdánlivě bezpečné oblasti, ale hráči se budou nacházet ve dvou světech současně, takže nikdy doopravdy nevíme, zda nám něco nehrozí ve druhé realitě,” uvedl Zięba.

Řeč se znovu stočila i k tomu, jak moc novinku ovlivnily hororové klasiky jako Silent Hill nebo Resident Evil. Bloober Team se k této inspiraci od samého počátku otevřeně a hrdě hlásí. Koneckonců ani angažování dvorního skladatele Silent Hillu, kterým je Akira Jamaoka, není dílem náhody. Jacek Zięba prozradil, že změnou perspektivy z first person kamery, kterou používali vývojáři doposud, chtěli napodobit styl zmíněných hororů od Konami a Capcomu.

“Během vývoje jsme experimentovali s různými úhly kamer a nakonec jsme se rozhodli, že ty částečně fixní jsou nejlepším řešení pro nejpohodlnější zážitek, když dojde na zkoumání světa v jedné nebo duální realitě,” prohlásil Zięba. “Díky fixním kamerovým úhlům jsme byli schopní přijít s filmovějším pojetím celé hry,” dodal s tím, že tak současně navazují na estetiku slavných survival hororů, které se zrodily v devadesátých letech. Tehdy však bylo řešení dáno spíš dobovým omezením hardwaru a technologií, jak nedávno připomněl třeba otec Resident Evilu Šindži Mikami, který se pro změnu inspiroval u Alone in the Dark.

Silent Hill 2 je podle Bloober Teamu jedním z nejlepších hororů všech dob. Celá série prý autory výrazně ovlivnila, pokud jde o jejich přístup k psychologickým hororům. Druhý díl ságy od Konami byl hlavním zdrojem inspirace, pokud jde o atmosféru, prozradil Zięba. “Hráči, kteří jsou obeznámení se sérií Silent Hill, by měli při hraní The Medium okusit podobná témata a estetiku,” dodal Zięba.

Dlouhých 8 let „ve vývoji“

The Medium má být největší a nejambicióznější titul v historii Blooberu a míří na PC a Xbox Series X i S. Hlavní hrdinkou je médium Marianne, s níž se budeme pohybovat ve skutečném i duchovním světě. Nápad na hru pochází už z roku 2012 a autoři dlouho čekali na vhodnou technologii, která jim umožní jejich vizi realizovat. Podobu hry inspiroval polský výtvarník Zdzisław Beksiński.

Více podrobností o hře najdete v našich starších článcích.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím