P.T., Konami, Horor Silent Hills nás měl strašit a pronásledovat i mimo hru

Horor Silent Hills nás měl strašit i mimo hru

Údajně bychom dostávali vzkazy od postav ze hry. Titul by generoval falešné glitche

Zdroj: Konami
25. 5. 2020
Název: P.T. Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , Datum vydání: 12. 8. 2014

Alanah Pearce, která dříve pracovala pro IGN, loni na podzim na Twitteru prozradila, že zrušený Kodžimův horor Silent Hills měl hráče strašit i mimo hru. Slyšela prý, že bychom dostávali maily a zprávy od postav ve hře, i když bychom zrovna nebyli u konzole. Před pár dny se k tématu vrátila na svém kanálu na YouTube ve zvláštním videu a prozradila další podrobnosti. Vše prý zaslechla před pár lety na odborné konferenci DICE.

Zopakovala, že Silent Hills by s námi interagovaly ve skutečném světě. Současně ale upozornila, že během vývoje se takové věci mění a celá idea mohla být nakonec zavržena i kvůli své komplikovanosti. Zdůraznila také, že si není v tomto případě stoprocentně jistá svým zdrojem. Pokud by ale měl takto titul skutečně fungovat, bylo by třeba hned na začátku odsouhlasit, že se chcete k tomuto obsahu připojit. Kromě toho, že by vám chodily zmíněné zprávy a maily, mohlo strašidelnou atmosféru prostupujícího světa umocnit také chytré osvětlení, pokud jej hráč používá. Člověk by jeho fungování spároval s aplikací a ta by se starala o to, aby světla měnila barvu nebo blikala v návaznosti na to, co by se dělo v přímo v Silent Hills.

Další nápady se měly týkat toho, že by hra sama mohla “manipulovat” s uloženou pozicí, nebo pozměnit vzhled dashboardu PlayStationu.

Postavy ze hry by s námi hypoteticky mohly vést “konverzaci” přes messenger a dokonce nám “vyhrožovat” přes sociální sítě. Alanah Pearce v této souvislosti naznačila, že kromě technického řešení by mohlo být potenciálně velmi problematické i to, jak funkci “obhájit” z hlediska práva. Pokud by měla být iluze přesvědčivá, asi by nebylo vhodné doplnit takový vzkaz o zmínku, že pochází ze hry. Bez něj by ale zase mohl někdo pojmout podezření, že se skutečně stal obětí vyhrožování nebo něčeho horšího. Otázkou také je, zda by služba byla zpoplatněná, nebo nikoli, a jak nákladné by bylo ji provozovat.

Další nápady se měly týkat toho, že by hra sama mohla “manipulovat” s uloženou pozicí, nebo pozměnit vzhled dashboardu PlayStationu. Generovala by prý nějaké glitche, které by ve skutečnosti neexistovaly, ale je otázkou, zda by něco takového bylo vůbec na konzoli možné a zda by to Sony povolila. Podobné věci by vývojáři určitě nezkusili poprvé, ale častěji je známe z nezávislých her na PC než moderních konzolí. Jednou z výjimek je určitě neprávem opomíjený skvělý horor Eternal Darknes od studia Silicon Knights pro GameCube, který rovněž napodoboval všemožné anomálie a chyby ve snaze vyděsit hráče. A dařilo se mu to opravdu dobře.

Na Kodžimu by tohle přesně sedělo

Alanah Pearce dále spekuluje na základě různých dohadů, že by třeba člověk mohl hrát s PlayStation VR, když v tu chvíli by zazvonil jeho skutečný mobil. A když by dotyčný sundal headset z hlavy a vzal telefon, uslyšel by hlas někoho ze hry. Ano, to by bylo nepochybně super a současně nesmírně děsivé.

Ačkoli se to může zdát být jen divokou spekulací, jsou tu minimálně dva dobré důvody se zprávou zabývat. V první řadě Hideo Kodžima opakovaně projevil zájem o to hráče skutečně vyděsit k smrti a přinést další revoluci do hororového žánru. Podobný pokus o vytvoření komplexního multimediálního zážitku celkem odpovídá tomu, co si od slavného japonského designéra dovedeme představit ve snaze strašit nás ve hře i mimo ni. V menším měřítku pak různé meta hry Kodžima dělal už v rámci série Metal Gear.

Shodou okolností se už několik měsíců spekuluje, že Sony ve spolupráci s Konami chystá soft reboot Silent Hillu a prý se snaží vzkřísit také zmíněné Silent Hills.

A pak je tu ještě jeden dobrý důvod brát podobné úvahy vážně. Nelze totiž pominout skutečnost, že je to opravdu zajímavý a podnětný nápad. I samotná myšlenka jitří fantazii nejednoho fanouška. Pokud by s ní přišel někdo, kdo nemluvil pravdu, paradoxně by si vymyslel opravdu dobrý koncept. Na úplnou lež to působí nápadně smysluplně.

Uvidíme, zda se nápadu někdo v budoucnu chopí. Ať už Kodžima, nebo někdo jiný. Shodou okolností se už několik měsíců spekuluje, že Sony ve spolupráci s Konami chystá soft reboot Silent Hillu a prý se snaží vzkřísit také zmíněné Silent Hills. Skutečnost, že se Kodžima chce vrhnout na hororovou hru, je dobře známá, ale klidně se může pustit do nějakého vlastního projektu.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru