Horor Mundaun nás vezme do Alp v ručně kreslené 3D grafice

Horor Mundaun nás vezme do Alp v ručně kresleném 3D

Všechny textury vznikly za pomoci obyčejné tužky. Švýcarsko ukáže svou temnou stránku

Zdroj: Hidden Fields
22. 7. 2020

Horor Mundaun rozhodně na první pohled nepůsobí jako další zaměnitelná strašidelná videohra. Sází totiž na velmi osobitou stylizaci, kterou spolehlivě vyčnívá z davu. I když jde o plně trojrozměrné dobrodružství, inspirovalo se ruční kresbou. Všechny textury totiž vznikly za pomoci obyčejné tužky, což hře dodalo jedinečnou stylizaci.

Vydáme se do Alp, což je pro horor potenciálně velmi slibné prostředí. Lyžovačka však rozhodně nebude náplní hry. Hlavní hrdina se vrací do míst, kde byl naposledy jako dítě. Jeho děda za záhadných okolností uhořel a brzy přijdeme na to, že místní pronásleduje cosi zlého a prastarého. Naším úkolem bude jako obvykle vypátrat, co stojí za zdejšími událostmi, a čeká nás výšlap na titulní horu, kde se zřejmě skrývají odpovědi. Proč nejsou někdy dole v údolí, ale až na vrcholu?

Budeme se pohybovat ve skutečném prostředí švýcarských Alp a obeznámíme se se zdejšími legendami a folklórem.

Budeme se vyhýbat nepřátelům, ovládat netradiční vozidla jako saně nebo různé zemědělské prostředky, pracovat s inventářem i řešit hádanky, láká jednočlenné studio Hidden Fields. Mundaun je jeho velký debut. Prostředí hor má být jedinečné a prolíná se tu prý realita s mýty. Koneckonců budeme se pohybovat ve skutečných kulisách švýcarských Alp a obeznámíme se se zdejšími legendami a folklórem.

Úrovně jsou otevřené, ale nejde o open world v pravém slova smyslu. Ne každý vůči vám bude nepřátelský, ale zdejší lidé jsou údajně dost podivní a hovoří dokonce vlastním zvláštním jazykem. Velmi zajímavě zní i mechanismus, kterým vás bude ovládat strach. Čím víc se hlavní hrdina bude bát, tím pomaleji se má pohybovat. 

Mundaun rozhodně neudeřil jako blesk z čistého nebe. O hře se psalo už v roce 2018 a tehdy švýcarský autor Michel Ziegler lákala na minulost a její pohřbená tajemství jako na jedno z velkých témat hry. Na své cestě má kousek po kousku hráč odhalit, co se tu stalo. Tehdy se ještě mluvilo o tom, že by hra mohla vyjít už na podzim 2018. Zjevně ji ale čekal mnohem delší výstup. Zieglera prý inspirovalo jeho vlastní dětství. Autora podle jeho slov toto prostředí vždy fascinovalo, zejména to, jak se tu minulost prolíná se současností.

Mundaun míří na PC i konzole a vyjít by měl začátkem příštího roku. Když nic jiného, mohl by to být minimálně velmi neobyčejný zážitek na pohled.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru