The Dark Pictures: Man of Medan

Horor Dark Pictures Anthology půjde hrát v kooperaci

Tvůrci Until Dawn odhalili on-line i lokální multiplayer pro první kapitolu Man of Medan

11. 7. 2019

Epizodickou hororovou adventuru The Dark Pictures Anthology od tvůrců Until Dawn jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli na loňské E3 i na Gamescomu, ani ve snu nás ale nenapadlo, že by tento formát hry mohl být funkční i v multiplayeru. Více jsme se ale mýlit nemohli a zahraniční weby se aktuálně předhánějí ve svých dojmech z prvních kooperativních zážitků.

Ty bude možné okusit jak v on-line režimu, tak dokonce i v rámci lokálního multiplayeru, což v případě Man of Medan (a i v dalších kapitolách série) smysl dává. Osobně jsem třeba Until Dawn hrál primárně vždy s někým, kdy jsme ve více lidech u jedné televize rozhodovali o tom, jakým směrem se má banda vražděných teenagerů vydat. A nebyl jsem sám. Právě tohoto přístupu si Supermassive Games všimli a rozhodli se přetavit jej ve funkční nápad. Ostatně filmové zážitky jsme také zvyklí sdílet a zrovna k dojmu napínavého filmu se chystaný Man of Medan přibližuje asi nejvíce.

Při on-line multiplayeru se každý ze dvou připojených hráčů chopí role jiné postavy (a ty se v průběhu zážitku střídají) a sleduje příběh z jiné perspektivy. To mimo jiné znamená, že pokud chcete zažít kompletní příběh hry, tak budete údajně hru muset odehrát z pohledu prvního i druhého hráče. V případě sólové hry to ale pochopitelně platit nemá. Celková délka by měla být zhruba okolo pěti hodin v singleplayeru, v kooperaci ale to ale bude zhruba o hodinu a půl méně. Nicméně vývojáři uvádějí, že pro otestování všech možných variant příběhu by hráči potřebovali alespoň osmero průchodů hrou. Při představení tedy Man of Medan mohl sice působit jako menší titul, opak je ale pravdou a první kapitola The Dark Pictures Anthology slibuje být masivním počinem a nastavit laťku těm následujícím.

Jako příklad rozděleného vyprávění můžeme uvést scénu, v níž se jeden hráč potápí k vraku z druhé světové války, v tom ale dojde nahoře na hladině ke katastrofické explozi. Vynoříte se a budete riskovat dekompresi jen proto, abyste zjistili, co je s těmi nahoře, nebo budete postupovat jinak? Druhá strana příběhu se přitom věnuje tomu, co k této situaci na hladině vedlo, tento hráč ale přijde o informace o tom, co se nacházelo pod hladinou. Navíc tito hráči nikdy nebudou přesně vědět, co zrovna jejich protějšek vymýšlí, což má vést k dalšímu budování napětí i atmosféry. Jindy se tyto odlišné charaktery mohou v rámci jednotlivých scén dokonce i potkávat, vést simultánně rozhovory a podobně. Nikdy ale nemá chybět adrenalin. K tomu art director Robert Craig dodává, že ve hře je pro hratelné postavy nachystáno až 69 odlišných smrtí. Stejně jako v Until Dawn i zde ale platí, že přežití není nutností, natož pak všech postav. Vtipné na tom ale je, že v případě kooperace hra po každé kapitole ukáže statistku, kde se kromě běžných drobností (rychlost v rozhodování či reakce v QTE) hráči dozví například i to, zda jejich rozhodnutí nevedla ke smrti některé z postav.

Lokální varianta on-line multiplayeru pak představuje herní podobu filmového večera. Tomuto režimu se ostatně ve hře přezdívá Movie Night a spočívá v tom, že se až pět hráčů dá dohromady u jediné televize. Ti si na začátku vyberou své postavy a hra poté vyzývá k předávání gamepadu ve vhodné chvíli. Vždy tedy hraje pouze jeden hráč naráz.

Obě podoby multiplayerové složky bude možné na vlastní kůži vyzkoušet již 30. srpna, kdy dorazí na konzole i na PC.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru