Horizon Forbidden West, Sony Interactive Entertainment, Horizon Forbidden West přidává podporu VRR

Horizon Forbidden West přidává podporu VRR

Na grafický mód schopný běžet až ve 120 fps navazuje také vybalancovaný 40Hz režim

Zdroj: Sony
7. 7. 2022
Název: Horizon Forbidden West Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
18. 2. 2022
21. 3. 2024 (PC)

Vývojáři z Guerrilla Games vydali nový patch pro Horizon Forbidden West, který posouvá hru na verzi 1.17. Stejně jako v předchozích případech se zaměřili na odstranění chyb, které stojí v cestě ničím nerušenému zážitku, byť se podle podrobného popisu jedná převážně o maličkosti v questech či aktivitách, které na hráče čekají coby vedlejší herní náplň. Není proto divu, že se vývojáři zaměřili na důležité změny v nastavení jednotlivých obrazových režimů, zvlášť když konečně přináší podporu proměnlivé obnovovací frekvence, neboli VRR.

V první řadě je nutné upozornit, že informace o nových obrazových režimech se týkají pouze verze pro PlayStation 5, čili pokud jste se pustili do hraní na konzoli předchozí generace, k plynulejšímu zážitku se už bohužel nepropracujete. V opačném případě – a za podmínky, že vlastníte adekvátně vybavenou televizi či monitor – však můžete dostat hodnotu fps až na hranici 120, samozřejmě za cenu nižší obrazové kvality. Vývojáři nicméně potvrzují, že systém by měl zlepšovat i zážitek při hraní s presetem pro 60 fps, kde bude efektivněji nakládáno s dynamickou změnou rozlišení.

Pokud však vysokému frameratu neholdujete a chcete ze svých her dostat co nejdetailnější grafiku, ani v takovém případě nepřijdete zkrátka. Guerrilla Games představili ještě jeden obrazový mód, který nazývají vybalancovaný. Spočívá v tom, že nesníží míru detailů tolik, jako v případě režim s 60 fps, ale nabídne určitý kompromis posunem hodnoty frameratu na netradičních 40 fps. Jak autoři hry podotýkají, zážitek je přirozeně plynulejší, přičemž nemuselo dojít k velkým kompromisům, což je minimálně s ohledem na další možnost volby dobrá zpráva.

Co se týče v úvodu zmíněných oprav, vývojáři se zaměřili například na to, že v některých dialozích nemusí být všechny postavy na správných místech. Soustředili se také na opravu potenciálních chyb, které vychází z povahy otevřeného světa hry, jako když se na příslušném místě v dané misi neobjeví konkrétní postavy či zvířata nebo když se někdy nemusí zaznamenat úkolový postup a hra neví, jak pokračovat. Došlo nicméně i na jednu kosmetickou, i když poměrně podstatnou změnu, která se týká popisku nejvyšší obtížnosti – ta totiž nejde po rozehrání změnit na nižší, což nemuselo být všem zcela zřejmé a toto pro někoho nepříjemné zjištění se mohlo projevit až po několika hodinách, kdy poprvé jde do tuhého.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru