Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft, Hlavní vesnice z Valhally je smyšlená, přesto existuje

Hlavní vesnice z Valhally je smyšlená, přesto existuje

Osada Ravensthorpe jen dílem náhody stojí na místě, kde se nachází Ravensthorpe skutečný

Zdroj: Ubisoft
14. 11. 2020
Název: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2020

Jednou z největších novinek Assassin’s Creed Valhalla v porovnání s předchozími díly měla být správa vlastní vesnice. Osada Ravensthorpe je jednak místem, kde hrdina Eivor zakotví se svým nevlastním bratrem Sigurdem po dlouhé cestě z Norska a jednak hrdinův nový domov, který má pravidelně zvelebovat a kam se má vracet mezi misemi. Skutečnost není podle nás tak přitažlivá, jak se mohla zdát na papíře, přesto postupné rozšiřování vesnice otevírá nové možnosti, včetně velmi zajímavé linie questů, které potěší zejména milovníky severské mytologie.

To nejzajímavější na Ravensthorpu se ale paradoxně vůbec nepojí se hrou jako takovou, ale přímo s vývojáři, pověřenými jejím vytvořením a umístěním do mapy Anglie, která je hráčům ve Valhalle k dispozici. Jak totiž poukazují redaktoři z Eurogameru, Ravensthorpe v podání Ubisoftu má být zcela fiktivní a smyšlenou osadou, náhoda tomu ale chtěla, že se její umístění na herní mapě shoduje s umístěním jiné vesnice na mapě skutečné. To by přirozeně nebylo nic zvláštního, Anglie je posetá malými vesnicemi a pravděpodobnost, že se do některé vývojáři strefí je hodně vysoká. Jak pravděpodobné ale je, aby se Ravensthorpe shodoval s… Ravensthorpem? Ano, přibližnému umístění Eivorova domova odpovídá skutečný Ravensthorpe a vývojáři se o tom údajně dozvěděli až několik měsíců nazpět.

Neměli jsme sebemenší tušení, že skutečný Ravensthorpe leží na stejném místě i ve skutečnosti, a to až do doby před několika měsíci.

Skutečnost potvrdil Darby McDevitt, který se v případě Valhally staral o příběh. Když totiž na Redditu položil fanoušek s přezdívkou annlyt dotaz, jak moc se vývojáři inspirovali zmiňovanou vesnicí, když ji použili ve hře, vývojář měl coby odpověď přichystaný úžasný příběh. „Vybrali jsme jméno Ravensthorpe proto, že Eivor pochází z klanu Raven a slovo thorpe znamená domovina. Umístili jsme osadu přibližně do středu Mercie, aby byla v centru celé mapy,“ začal vysvětlovat McDevitt. „Neměli jsme ale sebemenší tušení, že skutečný Ravensthorpe leží na stejném místě i ve skutečnosti, a to až do doby před několika měsíci. Jasně, neprotéká jím řeka, ale za tisíc let se toho může stát hodně, řeky ostatně mění své toky. Jde zřejmě o Odinovo znamení,“ dodal pak scenárista.

Zdroj: Ubisoft

Diskutující nechal v němém úžasu, bohužel už ale nereagoval na další naléhání, rozvést ještě celou historku a vnést do ní víc světla. I my se totiž zdráháme zcela uvěřit, že to, co McDevitt tvrdí, je přesným popisem situace, která v Ubisoftu kolem Assassin’s Creed Valhalla nastala. Opravdu si při rešerši historických pramenů nikdo vesnice nevšiml? Nebo snad nechtěli scenáristé hry provázat děj se skutečným místem, když jinak s reáliemi operují? A nebo jde jen o důkaz, že se ze série vytrácí důraz na spojení s historií a snahu navodit ony „aha“ momenty, když hrdina pohne kolem osudu a podepíše se pod nějakou historickou událost? Zní to zajímavě, jako opravdu velká náhoda a úsměvná historka z vývoje jedné hry, rádi bychom ji ale slyšeli celou. Zvlášť, když se na vesnici kladl takový důraz a ve hře přitom můžeme navštívit skutečná města jako Lunden (Londýn), Jórvik (York) nebo Norwic (Norwich)…

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru