Days Gone, Sony Interactive Entertainment, Hlavní hrdina Days Gone se od představení hry změnil

Hlavní hrdina Days Gone se od představení hry změnil

Možná jste si toho ani nevšimli. I když Deacon vypadá stejně, za tři roky ušel kus cesty

8. 3. 2019
Název: Days Gone Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , , Datum vydání: 26. 4. 2019

Pokud máme se hrou strávit desítky hodin, rozhodně nám není jedno, za jakou postavu hrajeme. Abychom se s ní mohli a dokázali ztotožnit, vybudovat si k ní nějaký vztah, je potřeba, aby se nám líbila. Protagonista nemusí být zrovna typický sympaťák, ale rozhodně by měl mít zajímavou osobnost, nějaké charisma, které rezonuje s hráčovým vkusem. A tak není divu, že samotní hrdinové často předznamenávají, zda se nám hra zalíbí, či nikoli. Podobných příkladů bychom našli bezpočet. Koneckonců různě můžeme vnímat i jednu a tu samou osobu. Kupříkladu Lara Croft se v rukou různých vývojářů časem měnila. Nejen na pohled, ale i uvnitř. Jako obvykle si ale pomůžu sérií Assassin’s Creed. Její fanoušci milují Ezia a minimálně sympatizují s Edwardem. Connor se naproti tomu většině hráčů do vkusu netrefil, i když já mám opačný názor. A jeho otec Haytham Kenway měl nepochybně kouzlo, ale stál na “špatné” straně.

Autoři se v uplynulých letech věnovali i ústřední postavě, kterou proměnili na základě zpětné vazby od fanoušků, která přišla po odhalení titulu.

Skutečnosti, že hrdina ovlivňuje vnímání celé hry, jsou si dobře vědomi i vývojáři. Autoři Days Gone z SIE Bend Studio prozradili, že právě to je vedlo k tomu, že pozměnili charakter i vystupování hlavního hrdiny – motorkáře a tuláka Deacona St. Johna. Když se dnes podíváte na oznamovací trailer z E3 2016 nebo první gameplay záběry z dema, můžete mít právem pocit, že se za ty necelé tři roky změnila hra jen málo. A skutečně je až s podivem, jak tehdejší verze připomíná to, co jsme měli možnost sami si minulý týden osahat. Ale to souvisí obecně s dlouholetým vývojem podobných projektů a je to na jiné téma. Neznamená to ovšem, že se během uplynulých let hra jen dokončovala, ladila a opravovala. Kdepak. I když v této době nepochybně vznikla ještě spousta obsahu, překvapivě se autoři věnovali i ústřední postavě, kterou proměnili na základě zpětné vazby od fanoušků, která přišla po odhalení titulu.

Deacon může na první pohled vypadat stejně, mít stejné oblečení a podobně mluvit. Jeho rysy i vystupování ale vývojáři podle svých slov změkčili. Hlavní hrdina prý na lidi působil jako chladný generický motorkář. Autoři si tyto reakce vzali k srdci a pozměnili Deacona tak, aby nepůsobil tak neosobně. Autor Polygonu Colin Campbell si této proměny povšiml a zeptal se na ní šéfa vývoje Jeffa Rosse. A ten skutečně připustil, že se protagonista vyvinul. Vývojáři podle něj čelili počáteční kritice postavy ze všech stran. Na základě toho se proměnily nejen části dialogů, ale i způsob, jakým představitel Deacona herec Sam Witwer své věty pronáší. Tým prý obrousil některé ostřejší hrany, kvůli nimž nepůsobil jako ten nejspolehlivější člověk.

Jeho slova o evoluci Deacona potvrzuje i scénárista John Garvin. “Pracovali jsme opravdu tvrdě na tom, abychom jeho postavu udělali realistickou,” prohlásil s tím, že ale nešlo jen o to z něj udělat příjemného sympaťáka. “Chtěli jsme, aby se rozvíjel v průběhu příběhu,” doplnil s tím, že bylo třeba, aby nějak začal, aby mohl jinde skončit. “Na začátku vývoje Days Gone jsme si neuvědomovali, jak dlouho hráč stráví s touto postavou, než začne znovu nabývat svou lidskost. Nikdo nechce být 8 hodin s někým, kdo se mu nelíbí,” dodal Garvin, přičemž podle něj šlo o součást toho, jak se sami učili a vyvíjeli coby autoři open world hry.

Polygon trefně poznamenává, že autoři filmových scénářů a spisovatelé mají tu výhodu, že svou postavu mohou donekonečna přepisovat, upravovat a vylepšovat v soukromí, dokud ji nepředstaví světu. Tenhle luxus vývojáři nemají, hry se často představují celé roky před vydáním. Takže hráči mohou vidět a hodnotit hrdiny dávno předtím, než je finální produkt hotový. Na druhou stranu to ale podle mě představuje i velkou výhodu. Kritika sice autory jistě nepotěšila, ale měli čas zapracovat na této části. Zatímco kdyby hru rovnou vydali, nešlo by už s postavou nic moc udělat. A za zpětnou vazbu je vděčný i Garvin. A také za čas, který Sony studiu Bend dopřála na všechny změny a vylepšení.

Pořád je to drsný motorkář, který nejde pro ránu daleko a umí si poradit i v postapokalyptickém světě, ale už nepůsobí jako chodící klišé.

Takto samozřejmě autoři pozměnili spoustu dalších věcí v uplynulých letech, nejen Deacona. Řada z nich se ale postavy týkala. A autorům šlo o to, aby umožnili hráčům naplnit očekávání, která mají od hlavního hrdiny, pokud jde o jeho chování a jednání, uzavřel Garvin. Výsledkem má být přitažlivější a méně ztrápený Deacon. Pořád je to drsný motorkář, který nejde pro ránu daleko a umí si poradit i v postapokalyptickém světě, ale už nepůsobí jako chodící klišé. Nosí si s sebou trápení, osud mu uštědřil nějaké rány a nemá slitování s těmi, kteří jej zradí. Je to klasický akční hrdina staromódního střihu, kterého, jak dodává Polygon, známe z milionu her, seriálů i filmů. Hra je ale ve vývoji mnoho let, a tak měl tým dost času vybřednout z průměrnosti. Koneckonců je pravdou, že vkus hráčů se v posledních letech proměňuje a ke slovu se stále častěji dostávají netypické postavy a všemožní antihrdinové.

A my můžeme tento dojem jenom potvrdit. Deacon sice vypadá stejně, ale působí jinak. Neznáme hru natolik, abychom mohli tvrdit, že se chová jinak, ale minimálně působí civilněji. Jeho lidštější rysy umocňuje především přítomnost nejrůznějších flashbacků a emocionálně vypjatých scén, při nichž city postav vyplouvají na povrch. A ústřední protagonista není výjimkou. Ostatně o téhle omáčce, větší a překvapivé emotivnosti příběhu a citlivosti postav jsme se bavili už v našich nedávných dojmech ze hry.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru