Grand Theft Auto V, Rockstar Games, Heist Cayo Perico pro GTA Online vznikl u vývojářů doma

Heist Cayo Perico pro GTA Online vznikl u vývojářů doma

Opuštění kanceláří chod Rockstaru nezpomalilo. Chystá se víc obsahu pro jednoho hráče

Zdroj: Rockstar
22. 12. 2020
Název: Grand Theft Auto V Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 17. 9. 2013

Přesně před týdnem se mohli hráči GTA Online pustit do zbrusu nové loupeže nazvané Cayo Perico. O nečekaném rozšíření, které přineslo nejen samotnou misi s několika fázemi, ale také nový ostrov, ponorku jménem Kosatka či drogového magnáta s přiléhavou přezdívkou El Rubio (Blonďák, pozn. red.), jsme vás informovali na konci listopadu a mezi hráči bylo cítit značné očekávání. Ostatně, sami vývojáři upozorňovali, že jde o dosud největší rozšíření pro GTA Online a GTA V jako takové, což se nakonec potvrdilo, i když s výsledkem nakonec nemuseli být všichni úplně spokojení. Za nejslabší část heistu považuje komunita tu část přípravných prací, kdy se beze zbraní pohybujete po ostrově plném nepřátel, hackujete kamery, přebíháte z jednoho konce ostrova na druhý a plníte rozkazy kapitána ponorky Pavla. Ovšem i když se mise Cayo Perico nezalíbila všem, vývojáři z Rockstaru ji považují za nesmírně důležitou, protože si na její přípravě vyzkoušeli, že i tak náročnou práci lze zvládnout z domu a sami sebe povzbudili v tvorbě dalšího podobného obsahu, který nebude zaměřen jen na kooperativní hraní ve více lidech.

O podmínkách vývoje Cayo Perico a rozpoložení v edinburghské pobočky Rockstaru mluvili v rozhovoru pro magazín GQ ředitel designové produkce Tarek Hamad a ředitel designu Scott Butchard. Oba se shodují na tom, že jim Cayo Perico pomohlo otevřít prostor, ve kterém se může GTA Online odehrávat a myšlenka ohledně zpracování úplně nového ostrova s idylickými plážemi a oslavami při západu slunce se jim ihned zamlouvala. Nic ale v případě Cayo Perico nebylo samozřejmostí a kvůli opatřením v souvislosti s pandemií koronaviru museli na novém rozšíření pracovat všichni zaměstnanci Rockstar North ze svých domovů. „Na začátku, když jsme vývoj z domu odstartovali, čelili jsme mnoha překážkám. Skvělé ovšem je, že jsme velmi rychle najeli na funkční systém i ve spojitosti s naší support sítí a celosvětovou infrastrukturou,“ říká Tarek Hamad. Tým vývojářů si prý velmi rychle osvojil specifické postupy a i bez osobního kontaktu bylo možné soustředit se výhradně na práci a hlavně postupovat podle časových plánů.

Na každé úrovni jsme se snažili, aby každý člověk pracující z domu chápal, že i když se smazaly hranice mezi pracovním a osobním prostorem, domácnost je na prvním místě, stejně jako celková kvalita života.

Podle Hamada tomu hodně prospěly již dříve zavedené procesy, které přišly se snahou vymýtit nepříjemnou kulturu přesčasů. Osvojení mechanismů, které adekvátním způsobem vyvažují poměr mezi prací a osobním životem, bylo nezbytné aplikovat i na neočekávané podmínky práce z domu a po vydání Cayo Perico se alespoň prozatím neozývají žádné kritické ohlasy ze strany jednotlivých vývojářů. „Na každé úrovni jsme se snažili, aby každý člověk pracující z domu chápal, že i když se smazaly hranice mezi pracovním a osobním prostorem, domácnost je na prvním místě, stejně jako celková kvalita života,“ vysvětluje Hamad a dává nepřímo vzpomenout na incident, který se v souvislosti s neadekvátními pracovními podmínkami řešily krátce po vydání Red Dead Redemption 2 v roce 2018.

Co se týče objevování nových možností, kam posouvat GTA Online – mimochodem více než sedm let starou záležitost – mohlo by jít do budoucna o obsah pro jednoho hráče. Scott Butchard vysvětluje, že Rockstar už nějakou dobu vnímal sílící signály ze strany komunity, které chtěl přístupem ke Cayo Perico vyslyšet, a proto je možné heist dokončit i bez party přátel. Butchard zároveň uvádí, že je to směr, kterým chtějí v budoucnu pokračovat, což ale neznamená ztrátu určitých výhod a atmosféry, pustíte-li se do některého (nového?) heistu ve více lidech. Bohužel to ale automaticky neznamená ani to, co značná část médií zcela dezinterpretovala, tedy že se můžeme těšit na příběhová rozšíření pro GTA V či GTA Online. V citovaném rozhovoru padají dotazy výlučně k loupežím a jejich zpracování pro jednoho, či více hráčů s výhodami i nevýhodami pro každý ze zvolených přístupů. Jediné, kdy se mluví čistě o singleplayeru v souvislosti s novými příběhy, je pak velmi vágní a obecná část v samém závěru, na kterou Hamad odpovídá pozitivně. Ano, prý se v budoucnu na takový obsah můžeme těšit, z pochopitelných důvodů už ale nikdo z Rockstaru v tuto chvíli oficiálně nepotvrdí, zda je řeč o dalším vývoji GTA V, nebo o přípravách GTA VI.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru