Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Half-Life 3 měl být zrušen ve prospěch Alyx

Half-Life 3 měl být zrušen ve prospěch Alyx

Verze z roku 2015 měla být temnější a více zaměřena na stealth. Přednost však dostalo VR

Zdroj: Valve
Název: Half-Life: Alyx Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 23. 3. 2020

Série Half-Life a především pak její neexistující třetí díl jsou oblíbeným tématem k diskuzi o očekávaných, avšak stále nepřicházeních pokračováních. Pokud tedy samozřejmě nebudeme počítat nečekaný VR titul Half-Life: Alyx, díky kterému série přišla v roce 2020 po dlouhých letech opět k životu. Podobně se pak smýšlí i o sérii Portal, která se pro změnu lehce probudila se Steam Deckem a drobným hratelným průvodcem Aperture Desk Job. Na druhou stranu však Valve nebo Gabe Newell nedělají, že pro ně tyto možné hry neexistují, jen to s nimi zatím zkrátka ještě nevyšlo, jak už se v minulosti mnohokrát vysvětlovalo. Známý „Valve insider“ Tyler McVicker však nyní přináší podrobnosti o jednom z projektů, z něhož se během těch dlouhých let mohl stát Half-Life 3.

Na jméno Tylera McVickera jste zde mohli narazit i v jiných článcích, které se zabývaly právě něčím kolem Valve. McVicker provozuje YouTube kanál Valve News Network a v minulosti například přinesl rozhovor s Newellem právě o opakovaném rozpracování Half-Life 3 nebo o soustředění se Valve na Steam Deck, kvůli čemuž neměl minimálně v roce 2020 vývoj Half-Life 3 probíhat. Jaký je osud tohoto třetího dílu v tuto chvíli, to bohužel nevíme, zato však díky McVickerovi a jeho usilovnému bádání zhruba tušíme, jak na tom hra byla v roce 2015, kdy došlo ke zrušení její tehdejší verze, a to právě ve prospěch virtuální reality a práci na Half-Life: Alyx. Přesněji řečeno šlo o interní spor týkající se upřednostňování technologie VR před „klasickou střílečkou“, což nakonec vyvrcholilo k úplnému zrušení projektu kvůli jen velice drobným posunům ve vývoji.

Tato verze, zatímco za ty roky existovalo mnoho dalších, se měla údajně více zaměřovat na stealth, měla být méně lineární a naopak nabízet více procedurálně generovaného obsahu. Gordon měl díky stealth přístupu využívat dronů nebo přesunu po lanech. Děj se měl odehrávat v USA o 20 let později a začátek hry měl být zasazen do Aperture Science, což měla být zároveň jediná hotová část hry. Hra měla být temnější a začínat měla Gordonovým snem, jehož podivnou sekvencí se musel probojovat, načež se probudil právě v Aperture. To mělo posloužit i jako propojení s Portalem a během snahy o útěk by se hráči s Gordonem měli vypořádávat i s hádankami, jako tomu je právě v Portalu. Po úniku by však Gordon zjistil, že USA jsou v troskách a vše nelítostně ovládá Combine, a on sám už není vnímán jako spása, ale jako prokletí. Na kraji města měl ale poté najít krematorium a využít tamní „krematory“ k boji. Ti byli přitom vystřiženi nejen z Half-Life 2, ale dokonce i z Half-Life: Alyx.

Half-Life: Alyx nicméně není hrou pro každého, většinou pak zkrátka už jen svým zasazením do virtuální reality, a tak většina hráčů stále touží po klasickém plnohodnotném třetím díle. Těžko říct, zda se na něm pracuje, nebo lépe řečeno, zda bude dokončen, ale nezapomínejme, že i kvůli pověsti, jaká Valve předchází ve smyslu dlouhých let ticha, nemá společnost v úmyslu žádný titul oznamovat v době, kdy není jisté, že se skutečně dočká dokončení. Podobně tomu ostatně bylo i u Alyx, a tak patrně nezbývá než čekat a věřit, že jednoho dne bude prokletí Half-Life 3 zlomeno.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru