Half-Life 3 jsme rozpracovali už několikrát, říká Gabe Newell

Gabe Newell: Half-Life 3 jsme rozpracovali už několikrát

V novém rozhovoru naznačuje také dočasný přesun Valve na Nový Zéland a chválí VR

Zdroj: TVNZ
20. 10. 2020

Novinář Geoff Keighley uspořádal před několika dny na svém Discordu rozhovor s Philem Spencerem a prezidentem Valve Gabem Newellem. Diskuze se mohli zúčastnit také vybraní fanoušci, kteří však podepsali smlouvu o mlčenlivosti a ne všichni dostali povolení obsah interview sdílet veřejně. Jedním ze šťastlivců byl Tyler McVicker, autor youtubového kanálu Valve News Network, který se soustředí právě na zákulisní informace o dění ve Valve a pravidelně informuje o jednotlivých titulech. Podle svého aktuálního videa mu příslušní lidé dovolili parafrázovat a citovat Newellovy výroky, díky čemuž se opět dozvídáme o Half-Life 3, zájmu přestěhovat dočasně celé Valve na Nový Zéland nebo o obrovském nadšení z VR, které zavládlo po vydání  Half-Life: Alyx.

Co se týče Nového Zélandu, Gabe Newell tam před několika měsíci odcestoval s vidinou, že se v zemi „schová“ před pandemií koronaviru. Ovšem s přihlédnutím k tomu, že se situace ve světě výrazně nezlepšila, zůstává Newell na místě a uvažuje nad tím, že by vyřešil vyvstalý problém i pro zbytek své firmy. Jak McVicker uvádí, Gabe Newell by se měl v horizontu několika dní setkat s ministerskou předsedkyní země Jacindou Ardern a o dočasném přesunu firmy s ní jednat. Pro Valve je to podle Newella extrémně důležité, vzhledem ke způsobu práce založeném na vzájemné komunikaci, která pochopitelně v severoamerických kancelářích nemůže momentálně probíhat tak efektivně. I z toho důvodu podle McVickera nepřichází v posledních týdnech téměř žádné updaty k jednotlivým hrám a celé Valve prý momentálně stojí na místě.

Gabe Newell potvrdil, že už několikrát začali pracovat na Half-Life 3, vždy ale došli k tomu, že je buďto koncept nezajímavý, nebo je zdolávání dílčích překážek dovedlo do slepé uličky.

Přesto prý má Valve mnoho her v přípravě, jen o nich nikdo nechce příliš mluvit. Gabe Newell uvedl, že postupem let zjistili jednu podstatnou věc – když prý o konkrétní hře promluví příliš brzy, plány se v průběhu změní a dojde třeba i na ukončení vývoje, hráči jsou víc zklamaní, když o některém projektu neví vůbec. Proto prý nechce Valve oznamovat nic, dokud se z projektu nestane produkt určený k dokončení a vydání, jako tomu bylo například s nepříliš povedeným Artifactem a hlavně Half-Life: Alyx. Právě v souvislosti se slavnou akční sérií pak Gabe Newell potvrdil, že už několikrát začali pracovat na třetím díle, vždy ale došli k tomu, že je buďto koncept nezajímavý, nebo je zdolávání dílčích překážek dovedlo do slepé uličky. Na druhou stranu je ale Valve díky úspěchu Alyx připravené sérii se víc věnovat a je podle McVickera pravděpodobné, že o dalších projektech uvnitř tohoto univerza budeme nyní slýchat častěji.

Není však vyloučeno, že i další díl Half-Life bude ve VR. Jednotlivé týmy ve Valve jsou prý velmi motivovány k tomu, aby zkoušely věcí spojené s virtuální realitou, kterou pak Newell označuje za možného pokořitele tradičního hraní z monitoru. Ačkoliv v rozhovoru vyjadřoval pouze svoje pocity a dojmy, Newell očekává v nadcházejících letech razantní vylepšení grafiky a postupné prokázání, že VR headsety budou schopné zobrazovat věci, které na monitoru vidět nejsou. Co jimi však myslel nevysvětlil ani McVicker, za největší plus totiž v podstatě označil pouze kratší trajektorii letu fotonů s nasazeným VR headsetem v porovnání s tím, když obraz sledujeme tradičním způsobem na několik centimetrů až metrů vzdáleném displeji.

Závěr videa pak McVicker věnoval Newellovu poselství, když slavný designér a osobnost herního vývoje poskytla návod na všechno. „Pokud se postaráte o hráče a budete se zajímat o jejich priority, všechno ostatní se vyřeší samo,“ uzavřel Newell a nechal tak vzpomenout na kauzu, která se před vydáním točila kolem zmiňované Alyx. Hráči kritizovali rozhodnutí, vydat hru pouze pro VR zařízení, jestli to byl skutečný problém ale zřejmě vědí jen ve Valve.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru