Grinding Gear Games odhalují Path of Exile 2

Plnohodnotné pokračování nahradí nová kampaň. V přípravě je i mobilní titul

16. 11. 2019
Název hry: Path of Exile Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 23. 10. 2013 Platformy: , , Žánr:

Fanoušci akčních RPG měli sotva dostatek času na zpracování oznámení čtvrtého dílu série Diablo a už se na ně řítí další novinka a velký vyzyvatel Blizzardu. Nejde přitom o osamocenou zprávu – na akci ExileCon na Novém Zélandu byla totiž ohlášena rovnou celá řada novinek týkajících se akčního RPG Path of Exile a všem menším aktualitám jednoznačně vévodí odhalení Path of Exile 2. Má to však drobný háček. Path of Exile 2 bude opět okamžitě přístupným F2P zážitkem, nepůjde ale o samostatnou hru. Namísto toho se v Grinding Gear Games rozhodli zužitkovat v průběhu několika let naskládané nápady a myšlenky a představili novou příběhovou kampaň, do které se budou moci hráči pustit s novými postavami a která přinese několik zásadních odlišností. Tvůrci ke hře doslova dodávají následující: „V průběhu let došlo k mnoha změnám, které bychom rádi dodali do Path of Exile, ale nemohli jsme, protože bychom rozbili existující postavy. Path of Exile 2 je příležitostí k provedení všech těchto změn v rámci jedné velké aktualizace.“

To v praxi znamená, že nová kampaň o sedmi aktech přinese například zcela přepracovaný strom dovedností. Ten slibuje velikou variabilitu, díky níž byl původní Path of Exile mnohými považován za unikátní. Novinka ale zároveň slibuje i větší přehlednost a celkovou flexibilitu. Za další do hry dorazí devatenáctka nových Ascendancy tříd s odlišnými vlastnostmi, nepůjde je ale kombinovat s těmi původními. Jednu sadu budou mít k dispozici postavy pro původní Path of Exile a ta druhá bude přístupná pouze v nové kampani. A níže už si nenechte ujít upoutávku, v níž vývojáři lákají na vylepšenou grafiku a na další příběh z pohledu vyvrhele společnosti, který doslova utekl hrobníkovi z lopaty.

Volbu cesty oddělené kampaně a nikoli podoby samostatné hry blíže vysvětlil spoluzakladatel týmu, Chris Wilson. Ten toto rozhodnutí vysvětluje snahou netříštit komunitu. I z toho důvodu povedou obě kampaně ke stejnému endgame obsahu, v případě Path of Exile 2 to ale hned tak přístupné určitě nebude, neboť vůbec první fáze testování nedorazí dříve než ve druhé polovině příštího roku. A samotné datum vydání je ještě v nedohlednu. Hráči si tak možná nejdříve až za rok budou moci vyzkoušet mimo jiné také sympatický příslib toho, že mikrotranskcemi získané předměty budou přenositelné mezi oběma kampaněmi a hráči tak přechodem k novince o nic nepřijdou. Mezi další změny patří ještě například aktualizace vybavení, posun příběhu o 20 let dopředu a vylepšená technika renderování i hezčí nasvětlování scén. Bližší ochutnávku už můžete spatřit v dalším přiloženém videu, které tentokrát odhaluje téměř čtvrt hodiny záběrů přímo z hraní.

Stávající hráče může také zajímat fakt, že představení pokračování neznamená konec podpory pro původní hru. Naopak – Grinding Gear Games slibují i nadále každé tři měsíce vydávat pravidelné aktualizace obsahu a i zde přišla na ExileConu řeč na konkrétní příklady. První mohu představit obsáhlou aktualizaci jménem Conquerors of the Atlas, která, jak již fanouškům originálu název naznačuje, sáhne do endgame obsahu hry a přinese nové výzvy. A to již 13. prosince. Níže se opět můžete podívat na další upoutávku.

Ve stejný den pak dorazí ještě série výzev zvaná Metamorph. Tato aktualizace obsahu přinese možnost sbírat vzorky ze zabitých monster a schopnost poskládat si z uloupených genetických informací vlastní originální monstrum. A to bude následně možné vyzvat na souboj ve formě individualizované bitvy s bossem. Ani v tomto případě nechybí nový trailer.

A konečně poslední významnou novinkou stojící za zmínku je oznámení mobilního titulu, o kterém ostatní zahraniční média informují jako o velmi trefně mířeném políčku Blizzardu a jeho Diablo Immortal. Totiž tam, kde loni Blizzard šlápl vyloženě vedle a rozčílil fanoušky série akčních RPG, tam Grinding Gear Games trefili hřebíček na hlavičku a oznámení vlastní mobilní hry sloužilo pouze jako doprovod ostatních a o poznání důležitějších zpráv. A nejen to – zástupci týmu se nechali slyšet, že nejde o hru vyvíjenou externím týmem ani o klon čehokoli již existujícího. Dle dalšího ze spoluzakladatelů Grinding Gear Games Jonathana Rodgerse je totiž mobilní trh přesycen odpadem a právě tomu se chtějí vyhnout. I z toho důvodu je Path of Exile Mobile titulem interně vyvíjeným původním týmem a o kvality hodné originálu by mělo být postaráno. A samozřejmě ani v tomto případě vás autoři neochudili o atraktivní upoutávku ukazující RPG ovládané dvojicí palců, bohužel v tomto případě ale ještě neznáme plánované datum vydání.

Jak vidno, Grinding Gear Games se činili a ExileCon své fanoušky rozhodně nezklamal. Atraktivní oznámení mají potenciál potěšit jak stávající fanoušky, tak případně i ty nové, kteří se po dobrodružném fantasy zážitku teprve poohlížejí. Bližší informace slibují vývojáři postupně odhalovat na fórech hry a na oficiálních stránkách.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru