Krátce po dnešním představení PlayStationu 5 Pro se na stránkách magazínu Cnet objevily první dojmy z hraní na novém modelu konzole. Redakce zmíněného magazínu byla pozvána do kanceláří Sony v San Mateu a mohla si vyzkoušet připravená dema starších titulů, které se 7. listopadu spolu s uvedením konzole dočkají příslušných updatů k plnému využití výkonu modelu Pro. Technologicky nejpůsobivěji pak působilo aktuální Gran Turismo 7, které se prostřednictvím updatu dočká dvou nových obrazových módů. Tím prvním je režim s rozlišením 4K, zapnutým ray tracingem a 60 fps. Tím druhým pak je mód bez ray tracingu, ale zato stále s 60 fps a hlavně rozlišením v 8K.
An exclusive from @jetscott: I visited Sony’s PlayStation headquarters to play the all-new PS5 Pro and ask Sony executives what makes this midcycle upgrade different. Read more here 👇https://t.co/cSTRlVhz8g
— CNET (@CNET) September 10, 2024
Novinář Scott Stein uvádí, že si mohl Gran Turismo 7 vyzkoušet na 80palcové televizi, připouští ale, že rozlišení 8K je spíš demonstrací výkonu nežli něco, na co by se Sony s PS5 Pro soustředila. Hovoří o tom ostatně i čísla, která odhalují, že televizi schopnou zobrazovat toto rozlišení, má malé procento uživatelů PlayStationu. Přesto ale vyjadřuje své nadšení z velmi ostrého a ještě realističtějšího rozlišení a rozhodně neskrývá dobrý pocit, který ze hry v 8K měl. Tím hlavním, na co se má PS5 Pro zaměřovat, je ale posun standardu ke hraní ve 4K a 60 fps, což má zajistit nejen zvýšený výkon grafického čipu konzole, ale zejména upscaler poháněný umělou inteligencí.
Technologie PSSR – PlayStation Spectral Super Resolution – má umět dopočítat zcela automaticky rozlišení drtivé většiny her z katalogu titulů pro PS5 do rozlišení 4K. Neznamená to, že automaticky dojde ke zvýšení frameratu – na to musí hry obdržet update přímo od vývojářů – i tak se to ale jeví jako solidní výhoda a možnost užít si ostřejší obraz. Musíme ale do informací magazínu Cnet vstoupit a polemizovat nad tím, zda je skutečně řeč o PSSR. Sony specificky uvádí, že upscaler využije jen podporovaná nabídka her pro PS5, zatímco starší tituly – a to i z PS4 – mají skrze funkci PS5 Pro Game Boost stabilizovat neboy vylepšit výkon podporovaných her, kterých má být kolem 8500. Počkejme tedy v tomto ohledu na ujasnění, je totiž možné, že došlo na straně Cnetu k chybě.
Ve zbytku článku zmíněného magazínu se nicméně uvádí, že změny, ačkoliv přijemné a zejména ve smyslu frameratu ve finále velmi žádoucí, nemusí stačit k tomu, aby byly výhody konzole vyváženy cenovkou. Ostatně, ihned po oznámení ceny se rozběhla diskuze na toto téma a je pravděpodobné, že mnoho nadšených hráčů zase rychle zchladila. Více informací o PS5 Pro včetně specifikací vylepšení najdete v našem předchozím článku.