Assassin’s Creed Valhalla, Ubisoft, Sledujte první trailer z Assassin’s Creed Valhalla

„God of War není konkurencí,“ říká scenárista Valhally

Mytologie nebude hrát prim, důležitější je příběh jedince na pozadí historických událostí

Zdroj: Ubisoft
30. 4. 2020
Název: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 10. 11. 2020

Měsíce trvající spekulace se potvrdily a díky dnešnímu představení již bezpečně víme, že další regulérní pokračování série Assassin’s Creed nás skutečně vezme do světa severské mytologie a hlavní hrdina bude vikinským nájezdníkem. Anebo nájezdnicí – volba pohlaví bude jen na hráčích samotných. Vedle prvních oficiálních detailů se ale další střípky dozvídáme skrze zahraniční média, která měla jako první možnost vyzpovídat zástupce početné armády vývojářů. Oněmi vybranými jedinci jsou hlavní scénárista Darby McDevitt, který hovořil s magazínem GameSpot, a game director Ashraf Ismail, kterého vyzpovídal Game Infoprmer. Oba tito vývojáři na sérii Assassin’s Creed spolupracují již celou dekádu a do jejichž portfolia v rámci série spadají primárně díly Origins a Black Flag vyvíjené jejich domovskou pobočkou francouzského vývojáře – Ubisoft Montreal.

Volný pohyb mezi Anglií a Skandinávií

Jako první se můžeme podívat na zasazení hry. Zde již víme, že primární část příběhu se má odehrávat na území Anglie a z menší části také ve Skandinávii. Z dalších detailů se dozvídáme o tom, že menší kapitola zakotvená na kontinentální Evropě se bude konkrétně odehrávat na území, kde dnes leží Norsko. Zde má příběh primárně začínat, nicméně severská krajina má údajně co nabídnout i v průběhu příběhu. V tomto ohledu se hráči mohou dokonce těšit na možnost libovolně cestovat mezi dvěma ústředními lokacemi. V Anglii pak hráči budou moci navštívit jedno ze čtyř anglosaských království, jejichž pád byl urychlen právě vpádem Vikingů v 9. století našeho letopočtu. Oněmi královstvími budou Northumbrie, Východní Anglie, Mercie a Wessex. O velikosti mapy prozatím vývojáři mlčí, víme ale, že těšit se lze na trojici hlavních měst Londýn, Winchester a York, tehdy nazývaný též Jórvik.

Ruku v ruce s promyšleným zasazením do skutečných lokací jde i snaha Ubisoftu přinést poutavý příběh, který bude rovněž v maximální míře využívat historických reálií a skutečných postav. Zde zatím víme primárně o Alfrédu Velikém, který se ukázal v první upoutávce a který, jak vývojáři dodávají, není tím hlavním antagonistou. Zde ale ještě kdokoli odmítá říci cokoli konkrétního a na další detaily si budeme muset počkat. Víme však, že rovina vyprávění odehrávající se v současnosti se bude opět týkat Layly Hassan a Ubisoft Montreal naváže tam, kde skončila vyprávění Origins a Odyssey. Vyloženě zajímavě pak zní slib Darbyho McDevitta o netradičním pojetí vyprávění příběhu. McDevitt to prozatím blíže nespecifikuje, ale na otázku týkající se potenciálu příští generace konzolí odpovídá následovně: „Struktura vyprávění je odlišná – ve skutečnosti se nespoléhá na hardware příští generace, spoléhá se na strukturování zážitků příběhu takovým způsobem, jaký jsem v žádné hře neviděl. Co vím, tak toto bude určitě jedinečná struktura příběhu pro fanoušky Assassin’s Creed. Dovolil bych si dokonce říci, že je to jedinečné pro jakoukoli hru.“

Zde se sluší zmínit provázanost s mytologií, která je naznačená skrze volání boha jménem Odin i v oné první upoutávce. V tomto ohledu nejsou vývojáři moc sdílní, naznačují ale, že víra byla součástí každodenního života Vikingů a cílem Assassin’s Creed Valhalla je přinést plnohodnotný zážitek ze života těchto severských nájezdníků. Čili mytologie a obecně víra seveřanů má hrát důležitou roli. Ovšem na přímý dotaz na konkurenci v podobě God of War odpovídá Darby McDevitt v tom smyslu, že oproti God of War nabídne Valhalla ukotvení v historických událostech tak, jako je tomu u série Assassin’s Creed zvykem. A díky tomu údajně postrádají vývojáři v rámci titulů s vikinskou tématikou konkurenci. Game director Ashraf Ismail nadále dodal, že je velkým fanouškem Vikingů a jejich příběhů již od svých dvanácti let, a to díky literatuře.

Eivor je lídrem klanu vyhnaného z vlastní domoviny a již od samotného počátku je zkušenou a v univerzu hry respektovanou postavou.

Vedle dalšího dosud herně nepříliš probádaného historického období je pro vývojáře také novinkou práce s typem postavy, jakou ztělesňuje právě Eivor. V jeho podání má jít o ryze osobní příběh odehrávající se na pozadí důležitých historických událostí, jež ovlivnily chod dějin na starém kontinentě. To pro Ubisoft není nic nového, nicméně na rozdíl od jiných hrdinů série je Eivor lídrem klanu vyhnaného z vlastní domoviny a již od samotného počátku je zkušenou a v univerzu hry respektovanou postavou. Z toho vyplývá, že některé klíčové momenty příběhu se mají týkat i schopnosti protagonisty (či protagonistky) vést ve válečném tažení i ostatní postavy. Jenže Eivor je z definice svého charakteru zároveň i uzavřenou osobností a samotářem, takže nebude nouze o nový typ konfliktů. Jak se s tím vývojáři poperou, to se nechme překvapit, k hlavní postavě už jen dodejme to, že u nového hrdiny si dali scenáristé v čele s Darbym McDevittem záležet na tom, aby hlavní postava měla jasně definovanou motivaci, vysvětlené vztahy s ostatními a aby i její samotná existence byla vysvětlena v kontextu historie, nikoli jen z pohledu lore série.

Další střípky informací se již týkají herní náplně. Zde se můžeme těšit zejména na to, že Eivor je nejen vyhnancem, ale také nájezdníkem v cizí zemi. Velkou část obsahu tak budou činit útoky na osady domovských Anglosasů. Ty jsou rozděleny dle rozsahu do dvou kategorií, z nichž ty menší mají představovat ozbrojené nájezdy typicky pořádané za pomocí klasických vikinských lodí. Velké útoky pak budou vedeny na opevněná sídla, často navíc podpořená historickými událostmi. Úspěšné nájezdy následně budou znamenat výhody pro vlastní sídla. Eivor totiž bude pro svůj klan budovat základnu, která se bude v průběhu hry nadále rozvíjet a růst. To bude souviset i s námořní složkou, jež bude hrát důležitou roli, jak bychom samozřejmě u Vikingů čekali. Zde Ubisoft Montreal slibuje zužitkovat své zkušenosti z Black Flag a slibuje komplexní správu lodi i posádky, zároveň z dosavadních informací vyplývá, že například pro ony raidy budou plavidla zcela klíčová a budou představovat způsob infiltrace i následného úniku.

A pochopitelně vývoj se bude týkat i samotné hlavní postavy. V otázce RPG elementů vývojáři slibují další evoluci v již zajetých pořádcích. Telegraficky lze zmínit, že se hráči mohou těšit na lehce odlišný vývoj schopností hlavní postavy, možnost držet v každé ruce jinou zbraň (či štít), aktualizovaný soubojový systém, ze kterého bude cítit váha zbraní i jejich dopad a koneckonců také přepracovaný systém správy výbavy. Zde vývojáři slibují, že jednotlivé prvky výstroje bude možné v průběhu hry vylepšovat, což by mělo být možné až do té míry, že základní zbraň dostupnou na samotném začátku hry bude možné skrze různá vylepšení využívat klidně až do konce příběhu.

Těžko v tuto chvíli předjímat, zda bude strom dovedností natolik flexibilní, aby bylo možné ze svého Vikinga vychovat statného vousatého válečníka (případně poněkud méně vousatou válečnici), nebo potichu se plížícího zabijáka. Nechme se však překvapit, další střípky dorazí jistě již brzy. Níže se pak ještě pro pořádek můžete podívat na analýzu nového traileru, o kterou se postaral sám Ubisoft. Hra dorazí na PC i na současné a chystané konzole tuto vánoční sezónu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru